//
کدخبر: ۴۶۲۵۶۵ //
نظافت خانه

نظافت خانه فقط با رعایت این موارد ممکنه + دستورالعمل های مفید!!

اگر به دنبال بهبود و افزایش مهارت‌های خانه داری خود هستید با ما همراه باشید تا در ادامه با چند ترفند مهم خانه داری آشنا شوید.

نظافت خانه  فقط با رعایت این موارد ممکنه + دستورالعمل های مفید!!
به گزارش فرتاک نیوز،

نظافت خانه راهی آسان برای کاهش استرس‌های روزمره است اما همین نظافت خانه ممکن است برخی افراد را سردرگم و پریشان کند. شاید شما هم هنگامی که دست به کار می‌شوید، این احساس سردرگمی را تجربه کرده‌اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، یا هر چند وقت یک بار باید به کارهای منزل رسیدگی کنید.

 

*** روی لکه‌ لباس‌ ها نمک بپاشید

اگرچه این یک افسانه است که نمک می‌تواند رنگ‌ها را درخشان کند یا رنگ‌ لباس‌ها را مثل روز اول‌شان نگه دارد، نمک سفره می‌تواند برخی از لکه‌های سخت را از بین ببرد. از آنجایی که نمک سایندگی خفیف دارد، می‌تواند به از بین بردن خون و لکه‌های آب میوه و گاها به از بین بردن لکه جوهر خودکار کمک کند.

یک قوطی ارزان قیمت از نمک معمولی را در قسمت مربوط به وسایل و شوینده‌های لباسشویی نگه دارید و در صورت لزوم برای از بین بردن لکه از آن استفاده کنید. نمک را روی لکه لباس نمدار بریزید. پس از این کار، آن را برس بکشید و لباس‌ها را بشویید.

برای از بین بردن لکه خون، یک خمیر ضخیم از نمک و آب درست کرده و آن را روی لکه مالش دهید تا لکه را از بین ببرد. در نهایت نمک را از لباس بشویید چرا که می‌تواند لکه‌ سفید روی لباس به جا بگذارد.

 

*** موهای حیوان خانگی را با دستکش لاستیکی بردارید

از خرج کردن پول اضافی برای ابزارهای خاص صرف نظر کنید و از این ترفند ساده برای تمیز کردن موی حیوان خانگی‌تان استفاده کنید. به سادگی دستکش‌های لاستیکی خانگی بپوشید و آنها را روی سطح مبلمان بکشید. لاستیک باعث می‌شود که موی حیوان خانگی به شکل توپی جمع و به راحتی دور انداخته شود.

 

***مایکروویو را با بخار تمیز کنید

یک کاسه آب لیمو را در مایکروویو قرار دهید و مایکروویو را به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که آب لیمو به جوش بیاید روشن کنید. بخار تولید شده هر زائده گیر کرده در مایکروویو را نرم می‌کند. می‌توانید دستگاه را فقط با کشیدن یک پارچه تمیز کنید، به علاوه رایحه تازه مرکباتی در دستگاه باقی خواهد ماند.

 

***برای تمیز کردن سقف از غلتک رنگ استفاده کنید

تمیز کردن سقف‌ها، به‌ویژه سقف‌های بافت‌دار کار دشواری است. به عنوان یک تکنیک تمیز کردن موثر، می‌توانید یک غلتک رنگ مرطوب را روی سقف بغلتانید تا گرد و غبار و تار عنکبوت را به خود بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۵۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد