//
کدخبر: ۴۶۴۳۹۴ //
آشپزی | کتلت ماهی

اگه فکر سلامتیت هستی گوشت قرمز رو بذار کنار | آموزش کتلت ماهی!

کتلت ماهی، یکی از غذاهای پرطرفدار و مقوی است که به راحتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز در وعده‌های غذایی شما باشد.

به گزارش فرتاک نیوز،

 این غذا با ترکیبی از ماهی و سبزیجات تازه، علاوه بر طعم دلپذیر، می‌تواند مواد مغذی فراوانی را به بدن شما برساند. استفاده از سبزیجات معطر نظیر شوید، جعفری، و نعنا، عطر و طعم خاصی به کتلت ماهی می‌بخشد که آن را از سایر غذاها متمایز می‌کند. با توجه به سادگی تهیه و ارزش غذایی بالا، کتلت ماهی گزینه‌ای عالی برای شام‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه است.

برای تهیه کتلت ماهی خوشمزه و مغذی، ابتدا سبزیجات تازه و فیله ماهی را خرد کرده و با سیر، روغن زیتون و ادویه‌ها مخلوط می‌کنیم تا مایه‌ای نرم به دست آید. سپس، با دستان خود شکل کتلت‌ها را می‌دهیم و آن‌ها را در فر گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه می‌پزیم. در صورت تمایل، افزودن سیب زمینی پخته شده به مایه کتلت یا سرخ کردن آن‌ها برای طعمی متفاوت، انتخابی است.

مواد لازم مقدار

شوید، جعفری، نعنا تازه ۵ الی ۶ ساقه در مجموع

نمک، فلفل، اویشن، زیره به مقدار لازم

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

سیر رنده شده ۳ حبه

فیله ماهی نیم کیلو

طرز تهیه کتلت ماهی

مرحله 1: آماده‌سازی سبزیجات و ماهی

ابتدا، سبزیجات تازه شامل شوید، جعفری، و نعنا را به دقت بشویید و سپس آن‌ها را به صورت ریز خرد کنید تا عطر و طعم آن‌ها به خوبی در کتلت پخش شود. فیله ماهی را نیز با استفاده از چاقو یا یک دستگاه چرخ گوشت به صورت ریز ریز خرد کنید تا به راحتی با سایر مواد ترکیب شود.

 

مرحله 2: ترکیب مواد

در یک کاسه بزرگ، فیله‌های خرد شده ماهی را به همراه سیر رنده شده، سبزیجات خرد شده، روغن زیتون، و ادویه‌ها شامل نمک، فلفل، اویشن، و زیره اضافه کنید. سپس تمام مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا یک مایه یکدست و نرم به دست بیاید.

 

مرحله 3: گرم کردن فر

فر را از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا به خوبی گرم شود. این کار به شما امکان می‌دهد که به محض آماده‌سازی کتلت‌ها، آن‌ها را برای پختن در فر قرار دهید.

 

مرحله 4: آماده‌سازی کتلت‌ها

سینی فر را با کمی روغن زیتون چرب کنید. از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی بردارید و با دستان خود آن را فرم دهید تا شکل کتلت‌ها به دست بیاید.

 

مرحله 5: پختن کتلت‌ها

کتلت‌های آماده شده را در سینی فر چیده و آن‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در فری که از قبل گرم شده قرار دهید. مطمئن شوید که کتلت‌ها به خوبی پخته و طلایی رنگ شوند.

 

مرحله 6: اضافات اختیاری

در صورت تمایل، می‌توانید به مایه کتلت یک عدد سیب زمینی پخته شده رنده شده اضافه کنید تا بافتی نرم‌تر و پرمایه‌تر داشته باشید. این مرحله اختیاری است و بسته به ذائقه شما می‌تواند تغییر کند.

 

مرحله 7: سرو و لذت بردن

پس از اتمام پخت، کتلت‌ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه خنک شوند. سپس آن‌ها را در ظرف مورد نظر خود سرو کنید و از طعم دلپذیر و مغذی کتلت ماهی خود لذت ببرید. نوش جان!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۳۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان