//
کدخبر: ۴۶۴۷۹۸ //
نکات خانه داری

پاک کردن لکه جوهر خودکار| نکات و ترفندها!

راز آشکاری برای شما در اینجا وجود دارد که لکه‌های جوهری همگی یکسان نیستند، بنابراین راه حل‌های متفاوتی برای پاک کردن آنها وجود دارد.

پاک کردن لکه جوهر خودکار| نکات و ترفندها!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مثال، اگر به دست آمده باشد از جوهری که بر پایه آب ساخته شده، فرایند تمیز کردن می‌تواند بسیار ساده‌تر باشد. اما در صورتی که با جوهر دائمی مواجه شده باشید، باید دست به کار سخت‌تری بزنید. جوهر ماژیک‌ وایت‌ برد و جوهر ماژیک‌ غیروایت‌ برد، در این دو دسته از جوهر قرار می‌گیرند. اگر لباس شما با لکه جوهر مواجه شده، قبل از شستن و خشک کردن، تلاش کنید لکه را تا حد امکان پاک کنید تا عملیات تمیز کردن ساده‌تر شود. در ادامه روش‌های پاک کردن لکه جوهر خودکار را مشاهده خواهید کرد.

از خمیر دندان به عنوان جادوگر لکه‌زدایی

برای پاک کردن لکه، یکی از ابزارهای جادویی که ممکن است در کشمکش با لکه‌ها به کمک شما بیاید، خمیر دندان غیر ژله ای است. با این حال، باید به یاد داشته باشید که کارکرد این جادوگر به نوع پارچه و جوهر شما هم وابسته است. ابتدا کمی از این خمیر جادویی را بر روی لکه اعمال کنید تا کاملاً آن را بپوشاند، سپس پارچه را روی هم مالیده و شستشو دهید. این عملیات را تکرار کنید تا لکه جوهر کمرنگ و پاک شود.

آب لیمو، سفیدکننده طبیعی با کاربردهای متعدد

آب لیمو ترش یکی از مواد پرکاربردی است که در هر خانه ای به راحتی یافت می شود و از قدیم بعنوان یک سفیدکننده طبیعی محبوب بوده است. برای پاک کردن لکه جوهر، کافیست یک پارچه تمیز را به کمی آب لیمو آغشته کنید و بر روی لکه موجود بکشید. اگر جوهر از نوع دائمی نباشد، بعد از چند دقیقه خواهید دید که لکه جوهر کمرنگ شده و محو می‌شود.

با شیر به سمت لکه‌زدایی حرکت کنید

با استفاده از شیر برای پاک کردن لکه جوهر، از یک ظرف کوچک و کم عمق استفاده کنید. لباس را در این ظرف قرار دهید و کمی شیر را بر روی آن بریزید تا کاملاً لکه را بپوشاند. سپس اجازه دهید لباس تا یک شب کامل در شیر غوطه ور باشد، سپس لباس را خارج کرده و بشویید.

نمک، محافظ سریع و موثر در برابر لکه‌های تازه

اگر لکه جوهر هنوز خشک نشده است، نمک می‌تواند به شما کمک کند. در این لحظات حساس، به سرعت سراغ نمکدان بروید و لکه را کاملاً با نمک بپوشانید. پس از انجام این عمل، به یک دستمال حوله ای نیاز خواهید داشت. یک دستمال حوله ای را کمی خیس کرده و به آرامی بر روی محل لکه ضربه بزنید. نمک را به تدریج کنار زده و ضربه زدن با حوله را ادامه دهید تا لکه کاملاً پاک شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۷۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان