//
کدخبر: ۴۶۴۹۱۰ //
آشپزی | پلو مخلوط با هویج و بادمجان

این پلو طعمش فوق العاده س | طرز تهیه پلو مخلوط با هویج و بادمجان!

پلو مخلوط با هویج و بادمجان یک غذای خوشمزه و رنگارنگ ایرانی است که با ترکیبی از سبزیجات، گوشت، و ادویه‌جات تهیه می‌شود. با ما باشید.

این پلو طعمش فوق العاده س | طرز تهیه پلو مخلوط با هویج و بادمجان!
به گزارش فرتاک نیوز،

این دستور پخت، با استفاده از مواد اولیه مغذی و طعم‌دهنده‌های طبیعی، یک وعده غذایی کامل و مقوی را ارائه می‌دهد. پلو مخلوط با هویج و بادمجان، علاوه بر ارزش غذایی بالا، دارای طعمی لذت‌بخش و ظاهری جذاب است.

برای تهیه پلو مخلوط با هویج و بادمجان، ابتدا برنج را خیس کرده و کنار بگذارید. لوبیا را پس از خیساندن، بپزید و آبکشی کنید. هویج و بادمجان را جداگانه پخته و سپس بادمجان‌ها را سرخ کنید. پیاز و گوشت چرخ‌کرده را با ادویه‌ها تفت داده و مواد پخته شده را اضافه کنید. برنج را بجوشانید، آبکش کنید و با ته دیگ دم بگذارید. در نهایت، پلو را با خلال پسته و بادام تزیین کرده و با مخلوط گوشت و سبزیجات سرو کنید.

مواد لازم مقدار

برنج ۳.۵ پیمانه

پیاز ۲ عدد

لوبیا قرمز یا چیتی ۱/۲ پیمانه

هویج ۲ عدد

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

بادمجان ۲ عدد

خلال پسته و بادام به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، دارچین به مقدار لازم

زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه پلو مخلوط با هویج و بادمجان

مرحله 1: آماده‌سازی برنج

ابتدا برنج را درون کاسه‌ای بزرگ ریخته و به آن کمی نمک اضافه کنید. سپس برنج را با آب سرد بشویید و بگذارید برای حداقل 2 ساعت خیس بخورد. این کار باعث می‌شود برنج پختی بهتر و دانه‌هایی جدا از هم داشته باشد.

مرحله 2: پخت لوبیا

لوبیا را از شب قبل با آب کافی خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس لوبیا را درون قابلمه یا زودپز با مقدار کافی آب قرار دهید و بگذارید تا کاملا پخته شود. پس از پخت، آبکشی کنید و کنار بگذارید.

مرحله 3: آماده‌سازی و پخت هویج

هویج‌ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا دلخواه خرد کنید. آن‌ها را درون قابلمه‌ای با کمی آب بریزید و بگذارید تا نرم شود. پس از پخت، آبکشی کنید و هویج‌ها را خرد کنید.

مرحله 4: آماده‌سازی و سرخ کردن بادمجان

بادمجان‌ها را پوست گرفته و به اندازه دلخواه برش بزنید. برای گرفتن تلخی، آن‌ها را برای نیم ساعت در آب نمک قرار دهید، سپس بشویید و اجازه دهید خشک شوند. در نهایت، بادمجان‌ها را در روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله 5: تفت دادن گوشت و مخلوط کردن مواد

پیازها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. در یک تابه با مقداری روغن، پیازها را تا زمانی که طلایی شوند سرخ کنید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و همراه با ادویه‌ها تفت دهید. پس از آن، هویج، لوبیا و بادمجان را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله 6: پخت و دم کردن برنج

برنج را آبکشی کرده و در قابلمه‌ای با آب جوش و کمی نمک بریزید. پس از اینکه برنج نرم شد ولی هنوز جویدنی باقی مانده، آن را آبکش کنید. در قابلمه‌ای، کمی روغن ریخته و ته دیگ دلخواه قرار دهید. سپس برنج را روی آن بریزید و روی حرارت ملایم دم کنید.

مرحله 7: تزیین و سرو

خلال پسته و بادام را با کمی گلاب خیس کنید و در تابه‌ای با کمی کره تفت دهید. برنج دم کشیده را در دیس بکشید و روی آن را با مخلوط گوشت، هویج، لوبیا و بادمجان تزیین کنید. در نهایت، خلال پسته و بادام تفت داده شده و کمی زعفران دم کرده را روی برنج بریزید و نوش جان کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان