//
کدخبر: ۴۷۲۸۱۷ //
سلامت| زالودرمانی

زالودرمانی را هرجایی نمیشود انجام داد!

زالویی که خارج از زنجیره تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است از منابع طبیعی مثل تالاب‌ها و مرداب‌ها صید شده باشد یا پس از مصرف بر روی بیمار به طور صحیح معدوم نشده و به محیط زیست بازگشته باشد.

زالودرمانی را هرجایی نمیشود انجام داد!
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس اداره دارو سنتی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی می‌باشند. مریم مشهود اظهار کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود که برخی افراد به طور مستقیم از طریق اینترنت یا تبلیغات دیگر، زالو را تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند. این عمل با مقررات منافی است و مانند دیگر داروها و ملزومات بهداشتی که هیچ پزشکی اجازه تجویز و مصرف مستقیم برای بیمار را ندارد، زالو نیز باید از طریق داروخانه تهیه و در زنجیره تأمین قرار گیرد.

وی همچنین درباره خطرات تهیه زالو از راه‌های غیر قانونی و بی ضابطه هشدار داد: زالویی که خارج از زنجیره تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است از منابع طبیعی مثل تالاب‌ها و مرداب‌ها صید شده باشد یا پس از مصرف بر روی بیمار به طور صحیح معدوم نشده و به محیط زیست بازگشته باشد. اگر بیمار قبلی که زالو درمانی شده دارای بیماری عفونی مانند ایدز یا هپاتیت باشد، زالوهای مصرفی ممکن است بیماری‌ها را به دیگران منتقل کنند.

مشهود با اشاره به دستورالعمل‌های منتشر شده در سایت سازمان غذا و دارو، اظهار کرد که تنها دو روش قابل قبول برای معدوم کردن زالوها پس از مصرف، استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد است.

رئیس اداره دارو سنتی سازمان غذا و دارو افزود: در برخی موارد، زالوی مصرفی در آب نمک یا نمک قرار داده می‌شود و پس از قرار گرفتن زالو در آن، فرد مصرف کننده اشتباها فکر می‌کند که زالو از بین رفته است، در حالی که واقعیت این است که اگر معدوم نشود، در طبیعت دوباره به چرخه خود بازمی‌گردد و ممکن است عامل انتقال بیماری‌ها باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد