//
کدخبر: ۴۶۴۷۸۴ //
نکات خانه داری

رسوب زدایی کتری و سماور | با این نکات کتری و سمائرتئ مثل روز اول کن!

بایستی خاطر نشان کرد که جهت رسوب زدایی کتری و سماور روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب در رابطه با آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رسوب زدایی کتری و سماور | با این نکات کتری و سمائرتئ مثل روز اول کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

سماور و کتری جزو وسایل پرمصرف منزل محسوب می‌شوند که به مرور زمان رسوباتی ضخیم از جنس آهک در آن‌ها تشکیل خواهد شد. رسوبات آهکی باعث می‌شوند که سماور و کتری ظاهر زیبایی نداشته باشند. به علاوه آبی که در داخل آن‌ها به جوش می‌آید بدبو و بد رنگ خواهد بود و کیفیت بسیار پایینی خواهد داشت. 

انواع روش‌های رسوب زدایی کتری و سماور

یکی از دغدغه‌های بانوان خانه‌دار از بین بردن رسوبات آهکی است که در کتری و سماور ایجاد می‌شود. کتری و سماور جزو وسایل جداناپذیر در خانواده‌های ایرانی به شمار می‎آیند و در طول روز چندین بار استفاده می‎‌شوند. جوش آوردن آب، دم کردن انواع چای، دمنوش و سایر نوشیدنی‌های گرم از جمله کاربردهای کتری و سماور است. البته اگر می‌خواهید کتری و سماوری با ظاهری زیبا داشته باشید باید از ایجاد رسوبات آهکی روی بدنه و جداره آن‌ها جلوگیری کنید. چنانچهکتری و سماور شما دچار رسوب آهکی شده است و نمی‌دانید چگونه آن را پاک کنید در ادامه مطلب در زمینه انواع روش‌های رسوب زدایی بیشتر توضیح خواهیم داد.

از حلال‌های آهک استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها جهت از بین بردن رسوبات آهکی داخل کتری و سماور به کار بردن حلال‌های آهک خواهد بود. البته برای اینکه بهداشت و سلامتی حفظ شود بهتر است جهت رسوب زدایی از شیوه‌های سالم و طبیعی استفاده شود.

کتری و سماور را داغ کنید

اگر تصمیم دارید رسوبات درون کتری و سماور را از بین ببرید پیشنهاد می‌شود که آن را داغ کنید. برای این کار باید داخل آن آب سرد بریزید تا تمام جرم‌ها از جداره آن جدا شود. ذکر این نکته ضروری است اگر در این شیوه کتری بیش از حد داغ شود احتمال از بین رفتن لحیم آن زیاد خواهد بود.

استفاده از سرکه

جهت رسوب زدایی کتری و سماور می‌توانید درون آن‌ها سرکه بریزید و به مدت ده دقیقه اجازه دهید بجوشد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه آب کتری را خالی کنید، آن را بشویید و سپس پر از آب کنید و دوباره بگذارید به جوش آید. با این کار بوی نامطبوع سرکه درون کتری به طور کامل از بین خواهد رفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان