//
کدخبر: ۴۶۵۰۴۵ //

روز مباهله چه روزی است؟

امام جمعه هیدج گفت: روز مباهله یکی از وقایع مهم اسلام است که نباید اجازه داد فراموش شود.

روز مباهله چه روزی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگویی با اشاره به ۲۴ ذی‌الحجه که روز مباهله است، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) در سال نهم یا دهم هجرت با مسیحیان نجران مباهله می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تفاسیر شیعه و سنی و برخی کتب حدیث و تاریخ می‌خوانیم که در سال دهم هجری، افرادی از سوی رسول خدا (ص) مأمور تبلیغ اسلام در منطقه نجران شدند، عنوان کرد: مسیحیان نجران نیز نمایندگانی را برای گفتگو با پیامبراسلام (ص) به مدینه گسیل داشتند. با وجود گفتگوهایی که میان آنان و پیامبر رد وبدل شد، باز هم آنان بهانه‌جویی کرده و در حقانیت اسلام ابراز تردید می‌کردند.

وی با اشاره به نزول آیه ۶۱ سوره آل عمران پس از این ماجرا، عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرمایند: هرگاه بعد از علم و دانشی که (درباره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن‌گاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.

امام جمعه هیدج با توضیح اینکه هنگامی که نمایندگان مسیحیان نجران، پیشنهاد مباهله را شنیدند مهلت خواستند تا در این باره فکر کنند، توضیح داد: شیخ مفید نقل می‌کند و می‌گوید پیامبر فرموده است اگر آن روز مسیحیان نجران تسلیم نمی‌شدند و مباهله انجام می‌پذیرفت، به آن خدایی که جانم در ید قدرت اوست، قسم هلاکت اهل نجران نزدیک شده بود اما آن بزرگ و اسقف مسیحیان نجران خوب فهمید که چه چهره‌هایی و چه شخصیت‌هایی برای مباهله می‌آیند.

وی با بیان اینکه بزرگ مسیحیان در نهایت تسلیم شد و پذیرفت که مباهله نکند و در مقابل قبول کردند که به حکومت اسلامی جزیه بپردازند، یادآور شد: روز مباهله یکی از وقایع مهم اسلام است که نباید اجازه داد فراموش شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۰۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان