//
کدخبر: ۴۶۵۱۶۴ //

وسایل مورد نیاز کنکور سراسری ۱۴۰۳

اگر برای شرکت در کنکور ۱۴۰۳ آماده می‌شوید، احتمالاً بیشترین تمرکز شما بر مطالعه دروس و تست‌زنی است. در این میان، ممکن است از اهمیت برخی موارد دیگر که می‌توانند در موفقیت شما تاثیرگذار باشند، غافل شوید. یکی از این موارد، آگاهی از وسایل مورد نیاز برای روز کنکور است.

وسایل مورد نیاز کنکور سراسری 1403
به گزارش فرتاک نیوز،

داوطلبان باید فهرستی از وسایلی که در جلسه کنکور به آن‌ها نیاز دارند را بشناسند و همچنین بدانند که بردن چه وسایلی ممنوع است. این اطلاعات می‌تواند به طور قابل توجهی آرامش و تمرکز شما را در روز آزمون افزایش دهد. به دلیل اهمیت این موضوع، قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای کنکور ۱۴۰۳ چیست؟

در این بخش، به معرفی وسایل و ملزومات مجازی که در روز کنکور به آن‌ها نیاز خواهید داشت، می‌پردازیم.

کارت ورود به جلسه: اصلی‌ترین وسیله مورد نیاز کنکور ۱۴۰۳

اولین و مهم‌ترین وسیله‌ای که برای شرکت در کنکور ۱۴۰۳ به آن نیاز دارید، کارت ورود به جلسه است. نداشتن این کارت، مانع از حضور شما در جلسه کنکور می‌شود. بنابراین، چند روز قبل از آزمون، حتماً از فایل کارت خود پرینت بگیرید و در روز کنکور همراه داشته باشید.

در صورتی که مغایرتی در اطلاعات کارت مشاهده کردید، به صورت اینترنتی یا حضوری به بخش رفع نقص سازمان سنجش مراجعه کنید تا مشکلات آن را برطرف کنند.

گاهی ممکن است بخش معدل در کارت ورود به جلسه شما با خط تیره یا عدد صفر علامت‌گذاری شده باشد. این مسئله به دلیل هماهنگ نبودن سیستم‌های سازمان سنجش و آموزش و پرورش است و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

کارت ملی یا شناسنامه: از وسایل ضروری کنکور ۱۴۰۳

یکی از ملزومات ضروری برای شرکت در کنکور، داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار است. در هنگام تایید هویت شما توسط مسئولان جلسه، باید یکی از این دو مدرک شناسایی را ارائه دهید. احتیاجی نیست هر دو را همراه داشته باشید؛ یکی از آن‌ها کافی است.

اگر به دلایلی شناسنامه یا کارت ملی شما در دسترس نباشد، می‌توانید از پاسپورت یا دفترچه بیمه عکس‌دار به‌جای آن‌ها استفاده کنید.

مداد نرم و مداد اتود

برای پاسخ‌دهی به سوالات در پاسخ‌نامه، بهتر است چند مداد مشکی نرم B۱ یا HB باکیفیت همراه خود داشته باشید. برخی افراد مداد را از دو سمت می‌تراشند تا کارایی بیشتری داشته باشد و در وقت صرفه‌جویی کنند. البته این کار می‌تواند خطرناک باشد، بنابراین اگر چنین قصدی دارید، حتماً یک درپوش مطمئن بر روی قسمت بالایی مداد که به سمت چشم شماست، قرار دهید.

استفاده از مداد اتود ۰.۵ نیز برای حاشیه‌نویسی و نوشتن محاسبات مفید است، زیرا نوک نازکی دارد و امکان نوشتن ریز را فراهم می‌کند.

پاک‌کن: از وسایل ضروری کنکور ۱۴۰۳

داشتن دو پاک‌کن نو و باکیفیت نیز از ضروری‌ترین وسایل همراه شماست. هنگام پاسخ‌دهی به سوالات، ممکن است اشتباه کنید و گزینه نادرست را علامت بزنید. بنابراین، باید پاک‌کنی باکیفیت همراه داشته باشید تا اثر مداد را کاملاً پاک کند و در هنگام تصحیح مکانیزه پاسخ‌نامه، خطایی رخ ندهد.

مدادتراش

حتماً یک مدادتراش تیز و نو همراه خود به جلسه کنکور ببرید. ممکن است نوک مدادهای‌تان بشکند یا کند شود و نیاز به تراش مجدد داشته باشید. بهتر است تراش خود را قبل از بردن به جلسه آزمون امتحان کنید و از کارایی آن مطمئن شوید.

ساعت مچی

یکی دیگر از وسایل موردنیاز، ساعت مچی است. برای مدیریت زمان خود در جلسه کنکور، داشتن یک ساعت مچی ضروری است. ممکن است ساعت دیواری در جایی که صندلی شما قرار دارد، نباشد یا زاویه مناسبی با شما نداشته باشد.

دستمال کاغذی و پارچه‌ای

به دلایل مختلف مانند کثیف شدن دست‌ها، آبریزش بینی، تعریق صورت و دست‌ها و موارد دیگر، ممکن است نیاز به دستمال کاغذی داشته باشید. بنابراین یک یا دو بسته دستمال کاغذی جیبی همراه خود به جلسه کنکور ببرید.

بطری آب

برای رفع تشنگی در جلسه کنکور، یک بطری آب خنک همراه خود داشته باشید. مواظب باشید که در هنگام نوشیدن آب، پاسخ‌نامه شما خیس نشود. برای این منظور، بهتر است از بطری‌های مخصوصی که دارای دهانه باریک یا به اصطلاح پستانکی هستند استفاده کنید.

آب‌میوه

برای جلوگیری از افت قند خون، پیشنهاد می‌کنیم یک بطری آب‌میوه طبیعی مانند آب پرتقال به جلسه کنکور ببرید.

خشکبار شیرین

علاوه بر آب‌میوه یا شربت، همراه داشتن مقداری خشکبار شیرین مثل خرما، کشمش، توت و انجیر می‌تواند به تنظیم قند خون شما در جلسه کنکور کمک کند. این مواد غذایی به دلیل طبیعی بودن، برای سلامت شما مفید هستند.

بیسکویت

یک یا دو بسته کیک یا بیسکویت ساده همراه خود به جلسه کنکور ببرید. این میان‌وعده‌ها می‌توانند گرسنگی و احساس ضعف شما را برای چند ساعت برطرف کنند.

وسایل ممنوعه کنکور ۱۴۰۳

آگاهی از وسایل مورد نیاز و ممنوعه کنکور برای داوطلبان بسیار ضروری است. هرساله سازمان سنجش فهرستی از وسایل ممنوعه را اعلام می‌کند که داوطلبان نباید آن‌ها را به جلسه کنکور ببرند. همراه داشتن این وسایل تخلف محسوب می‌شود و ممکن است با جریمه‌ها و محرومیت‌هایی روبه‌رو شوید.

کتاب و جزوه

در جلسه کنکور نباید هیچ‌گونه کتاب، جزوه، پوشه، زونکن و یا هر چیزی که مطالب درسی روی آن نوشته شده باشد، همراه داشته باشید. زیرا به عنوان تخلف محسوب می‌شود و منجر به محرومیت از کنکور خواهد شد.

ماشین‌حساب

همراه داشتن ماشین‌حساب مهندسی در جلسه کنکور اکیداً ممنوع است. اما سازمان سنجش برای برخی از رشته‌ها، استفاده از ماشین‌حساب معمولی را مجاز کرده است.

تلفن همراه

در روز آزمون، از همراه بردن تلفن همراه خودداری کنید. فرقی نمی‌کند که تلفن همراه شما ساده باشد یا هوشمند؛ همراه داشتن هیچ‌یک از آن‌ها در جلسه کنکور مجاز نیست.

ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند امروزه علاوه بر نمایش ساعت و تاریخ، کارکردهای دیگری مانند ماشین‌حساب نیز دارند. به همین دلیل، همراه داشتن آن‌ها در جلسه کنکور تخلف محسوب می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان