//
کدخبر: ۴۷۴۳۹۲ //

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال: روندها و پیش بینی ها

بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین، همچنان با روندهای پویا و پتانسیل خود برای بازدهی بالا، سرمایه‌گذاران را مجذوب خود می‌کند.

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال: روندها و پیش بینی ها
به گزارش فرتاک نیوز،

تحولات اخیر بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال مانند تغییرات نظارتی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی، آینده بازار را شکل می‌دهند. کارشناسان رشد قابل‌توجهی را پیش‌بینی می‌کنند و اینکه بیت کوین ممکن است دوباره به بالاترین حد خود در تمام دوران برسد.

روند بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023

بیت کوین در سال 2023 مرحله پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و تقریبا 65 درصد از ارزش بازار خود را از دست داد. این رکود عمدتا به یک سری رویدادهای پیش‌بینی‌نشده ازجمله سقوط چشمگیر ترا لونا و صرافی FTX مربوط می‌شد.

البته فشارهای اقتصاد کلان و مشکلات قانونی صرافی‌های بزرگ مانند بایننس نیز بی‌تاثیر نبودند. با این حال، بازار ارزهای دیجیتال از خود انعطاف‌پذیری نشان داد و قیمت بیت کوین با رشد امیدوارکننده‌ای در سال 2024 روبرو شد.

روند بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در سال 2024

سال 2024 با شتاب قابل‌توجهی برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال آغاز شد و شور و شوق زیادی را در میان حامیان کریپتو ایجاد کرد. اما زمانی که بیت کوین در 8 مارس 2024 از بالاترین رکورد قبلی خود یعنی 69.170 دلار گذشت و به 70083 دلار رسید، یک بازگشت قابل توجه اتفاق افتاد.

تنها چند روز بعد، در 14 مارس ارز BTC دوباره از این قله عبور کرد و این بار به قیمت 73.750 دلار رسید. این افزایش، ارزش بازار آن را به 1.44 تریلیون دلار افزایش داد و به رسیدن ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به 2.77 تریلیون دلار کمک کرد.

سفر بازیابی بیت کوین فراز و نشیب‌های خود را داشت. پس از سقوط به زیر آستانه روانی 31000 دلار، بیت کوین وارد فاز نزولی شد و اغلب در بیشتر سال گذشته زیر 30000 دلار معامله شد. با این وجود، در اواخر بهار به میزان قابل‌توجهی بهبود یافت و نسبت به سال گذشته 89.74 درصد افزایش یافت. در 28 جولای 2024، بیت کوین با قیمت 68.000 دلار معامله می‌شود و ارزش بازار جهانی را به 2.53 تریلیون دلار رسانده است.

پیش بینی روند بیت کوین در سال 2025

پیش بینی روند بیت کوین در سال 2025

علاقه‌مندان به بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال اغلب پیش‌بینی‌های بسیار خوش‌بینانه و بعضا غیرواقعی در مورد آینده ارز مورد علاقه خود دارند. به‌طوری‌که برخی از تحلیلگران حدس می‌زنند قیمت بیت کوین تا سال 2025 به 1,000,000 دلار خواهد رسید.

هیمانشو مارادیا، بنیان‌گذار و رئیس اکوسیستم بلاک چین CIFDAQ در این باره می‌گوید: «ایده رسیدن بیت کوین به 1,000,000 دلار تا سال 2025 ممکن است بسیار جاه‌طلبانه به نظر برسد. اما عوامل متعددی می‌تواند این سناریو را عملی کند. پذیرش فزاینده بیت کوین، تایید ETF های بیت کوین در کشورهای مختلف، تضعیف ارزهای سنتی فیات به دلیل تورم شدید و افزایش سودآوری برای استخراج‌کنندگان بیت کوین همگی محرک‌های مهمی هستند.»

همچنین تجدید نظر اخیر بانک استاندارد چارترد و پیش‌بینی رسیدن قیمت بیت کوین به 120.000 دلار تا پایان سال 2024 نشان‌دهنده افزایش اعتماد به پتانسیل BTC است.

باتوجه‌به اینکه سرمایه‌گذاران و موسسات بیشتری به بیت کوین به‌عنوان محافظی در برابر تورم نگاه می‌کنند، چشم‌انداز رسیدن آن به ارتفاعات بی‌سابقه به‌طور فزاینده‌ای رو به افزایش است. اگر صندوق‌های دولتی شروع به سرمایه‌گذاری در بیت کوین یا ETFهای آن کنند، قیمت ارز می‌تواند به‌سرعت افزایش یابد.

جمع بندی

از آنجایی که بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز با عرضه محدود است، انباشت آن توسط سرمایه‌گذاران بزرگ یا همان «نهنگ‌های بیت کوین» می‌تواند بر روند قیمت آن تاثیر بگذارد. داده‌ها نشان می‌دهد که این سرمایه‌گذاران به‌طور فعال در حال افزایش دارایی‌های خود هستند. امری که نشان‌دهنده حرکت صعودی بالقوه و رو به جلو برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد