//
کدخبر: ۳۴۶۸۶۱ //
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه مطرح نمود:

انجام ۴۳ هزار معاینه در پزشکی قانونی استان طی سال گذشته/ثبت ۴۶۱ مورد فوت ناشی از تصادفات در استان کرمانشاه

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه از انجام ۴۳ هزار معاینه طی سال گذشته خبر داد.

انجام ۴۳ هزار معاینه در پزشکی قانونی استان طی سال گذشته/ثبت ۴۶۱ مورد فوت ناشی از تصادفات در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر سلیم خانی مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در نشستی که امروز(۲۲   فروردین ماه) با اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد:‌ این اداره کل به عنوان نهاد خدمت‌رسان در کمال سرعت، صحت و دقت وظیفه ذاتی خود را انجام می‌دهد.

تمام مراکز پزشکی قانونی در سطح استان مجهز به سالن تشریح هستند

وی افزود: تمام مراکز پزشکی قانونی در سطح استان مجهز به سالن تشریح هستند و هم اکنون هیچ گونه ارجاعی از شهرستان‌ها به مرکز پزشکی قانونی کرمانشاه نداریم.

 مدیرکل پزشکی قانونی در ادامه خدمات فیزیکی انجام شده در مراکز استان را احداث مرکز پزشکی قانونی پاوه ، تجهیز و تکمیل ساختمان پزشکی قانونی اسلام آباد، تکمیل و استخراج آزمایشگاه پزشکی قانونی کرمانشاه و راه‌اندازی مرکز رادیولوژی عنوان کرد و بیان داشت: همچنین عملیات اجرایی مرکز پزشکی قانونی سرپل‌ذهاب و جوانرود در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

 در صورت تامین اعتبار و موافقت شهرداری سوله بحران‌ در محل آرامستان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

 خانی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات در دست انجام این اداره کل در سال جاری نیز گفت: درصددیم امسال مرکز پزشکی قانونی در شهرستان صحنه را کلنگ‌زنی نماییم، همچنین آمفی‌تئاتر پزشکی قانونی را احداث و در صورت حمایت شهرداری و تامین اعتبار آن واحد سوله بحران را در زمینی با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در محل آرامستان کرمانشاه راه‌اندازی نماییم.

 انجام ۴۳ هزار معاینه در سال ۱۴۰۰ در پزشکی قانونی

این مسئول در ادامه تعداد معاینات انجام گرفته در پزشکی قانونی طی سال ۹۹ را ۴۰ هزار و ۹۰۶ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد این معاینات در سال  ۱۴۰۰، به ۴۳ هزار نفر رسیده است.

 ثبت ۴۶۱ مورد فوت ناشی از تصادفات در سال گذشته

 خانی همچنین تعداد ادعای نزاع در سال ۱۴۰۰ را ۱۶ هزار نفر وتصادفات را ۹ هزار و ۱۴۴ نفر عنوان کرد و یادآور شد: همچنین ۴۶۱ نفر فوت ناشی از تصادفات در سال قبل ثبت شده است.

مصدومیت ۶۳۴ نفر بر‌ اثر حوادث ناشی از کار در سال گذشته

 مدیر‌کل پزشکی قانونی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث ناشی از کار نیز گفت: سال گذشته ۶۳۴ نفر بر‌ اثر حوادث ناشی از کار مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۳۹ نفر جانباخته‌اند.

جانباختن ۵۰ نفر در اثر سوختگی در سال ۱۴۰۰

خانی تعداد مسمومین ناشی از گاز مونواکسید کربن در سال ۹۹ را ۲۲ نفر و در سال ۱۴۰۰ را ۲۵ عنوان کرد و بیان داشت: همچنین در اثر حوادث ناشی از سوختگی ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۰ جانباختند.

 

کاهش ۳۰ درصدی غرق شدگان نسبت به سال ۹۹

 این مقام مسئول در ادامه تعداد افراد غرق شده  در سال قبل را ۲۴ نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۷ نفر بوده ۳۰ درصد کاهش داشته است.

بررسی ۲۱۸۷ پرونده و ۴۸ هزار آزمایش در آزمایشگاه سم‌شناسی

 مدیر‌کل پزشکی قانونی خدمات پزشکی قانونی در بخش آزمایشگاه را شامل بخش‌های سم‌شناسی، آسیب شناسی، ژنتیک و سرولوژی اعلام کرد و بیان داشت : در بخش سم‌شناسی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزارو ۱۸۷ پرونده بررسی و ۴۸ هزار آزمایش انجام شده است و در بخش آسیب شناسی نیز ۶۴۳ مورد پرونده بررسی شده است، همچنین ۸۹ پرونده ژنتیک و ۲۷۶ پرونده سرولوژی در سال ۱۴۰۰ در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفته است.

ثبت ۵۰ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه

وی همچنین تعداد کمیسیون‌های پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۰ را ۹۲۵ مورد اعلام کرد که ۶۶۸ پرونده مربوط به پرونده‌های پزشکی قانونی، ۲۰۷ مورد مربوط به پرونده روانپزشکی و ۵۰ پرونده نیز مربوط به قصور پزشکی ثبت شده که از این تعداد ۲۶ مورد محکوم و ۲۴ مورد تبرئه شده‌اند و تنها ۱۳ پرونده از سال ۱۴۰۰ به سالجاری ارجاع داده شده است.

 میانگین پاسخگویی پرونده‌ها در پزشکی قانونی کمتر ۲۰ روز است

وی میانگین پاسخگویی به پرونده‌ها در پزشکی قانونی را کمتر از ۲۰ روز اعلام کرد و افزود: در بخش تشریح  میانگین پاسخگویی ۶۷ روز است که در مدت زمان ۵۰ روز  انجام داده می‌شود.

 تحویل ۲۲۳۱ جسد به پزشکی قانونی طی سال گذشته

خانی در گوشه دیگری از سخنانش تعداد کل اجساد تحویل داده شده در سال ۱۴۰۰ به پزشکی قانونی را ۲ هزارو ۲۳۱ مورد عنوان کرد و گفت:جهت جلوگیری از بحران و صدور گواهی فوت برای افراد با مرگ طبیعی در محل آرامستان و بیمارستان ها، دادپزشکان مستقر و در حال فعالیت هستند و با تعرفه دولتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

 محکومیت ۵۰ فرد خاطی در تصادفات ساختگی و حوادث جعلی

 مدیرکل پزشکی قانونی همچنین از محکومیت ۵۰ فرد خاطی در تصادفات ساختگی و حوادث جعلی طی دوسال قبل خبر داد و گفت: در این زمینه نیز دادپزشکان در بیمارستان طالقانی کرمانشاه مستقر هستند و هرگونه تصادف و حوادث ساختگی رو بررسی می‌نمایند.

کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی

وی یکی از مشکلات عمده پزشکی قانونی را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و بیان داشت: حدود ۸۸ نفر در پزشکی قانونی فعالیت می‌کنند که بر اساس چارت سازمانی باید سه برابر این تعداد باشند.

جذب ۳۰ درصد از نیروهای بومی در سالجاری

خانی خاطرنشان کرد: شرایط سخت کاری و مزایای کم باعث شده افراد تمایلی به حضور در این اداره کل نداشته باشند که بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده قرار است ۳۰ درصد نیروها بومی‌سازی شوند و بورسیه‌های سال ۹۴ که امسال فارغ‌التحصیل می‌گردند استخدام شوند  و در این زمینه مشکل کمبود نیروی انسانی مرتفع گردد.

 به طور میانگین روزانه ۲۰۰ نفر به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند

وی میانگین تعداد مراجعات بالینی به صورت روزانه به پزشکی قانونی را ۲۰۰ نفر و ۵ جسد عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به حجم بالای کار و کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی از همشهریان محترم توقع داریم صبر و شکیبایی داشته باشند تا بتوانیم خدمات بهینه و خالصانه‌ای را به آنان ارائه دهیم.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۸۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد