//
کدخبر: ۳۵۹۷۹۱ //
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان:

تله‌کابین کرمانشاه مجوزی از سوی میراث فرهنگی ندارد/ثبت‌جهانی طاق بستان نیازمند منابع مالی است

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: تله‌کابین مجوزی از سوی میراث فرهنگی ندارد.

تله‌کابین کرمانشاه مجوزی از سوی میراث فرهنگی ندارد/ثبت‌جهانی طاق بستان نیازمند منابع مالی است
به گزارش فرتاک نیوز،

"محمدرضا سهیلی" در نشست خبری رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب 2022 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویداد سازی نقش مهمی در معرفی مناطق گردشگری و به طبع جذب گردشگر خواهد داشت.

مدیر‌کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: اگر همه ارگانهای ذی‌ربط که در برگزاری این رویدادها دخیل هستند همدیگر را یاری دهند کاری مهم در حوزه گردشگری صورت خواهد گرفت که تبعات آن در جامعه نمود خواهد داشت‌.

وی تدوین تقویم رویداهای سالانه در کرمانشاه را امری در راستای جذب گردشگر در ایام مختلف سال عنوان کرد و بیان داشت: با تدوین این تقویم به فراخور ظرفیت استان جذب گردشگران انجام خواهد گرفت که‌ تلاش می‌کنیم این تقویم در کمترین زمان ممکن تدوین گردد.

 این مقام مسئول در ادامه با اشاره به پروژه‌های راکد از جمله تله‌کابین کرمانشاه گفت: در پروژه تله‌کابین موافقتی از جانب اداره کل میراث فرهنگی با شهرداری کرمانشاه صادر نشده است و اجرای این پروژه کاری غیر‌کارشناسی و غیر‌علمی است که لطمات بسیاری به بافت تاریخی تاقبستان خواهد زد.

سهیلی خاطر‌نشان کرد: تا‌کنون طرحی با جزئیات کامل از سوی شهرداری به میراث فرهنگی ارائه نشده است که اگر تعییر مسیر و اصول و قوانین میراث برای اجرای پروژه تله‌کابین در نظر گرفته شود، میراث فرهنگی با اجرای این طرح مخالفتی ندارد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی  در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به ثبت‌جهانی تاقبستان نیز گفت: به دلیل مشکلات عمده در عرصه این اثر تاریخی ثبت آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است هرچند که بودجه  امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است ولی برای اجرای آن نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم .

وی اجرای کریدور بیستون به تاقبستان و ساماندهی و ساخت اقامتگاه‌های بومگردی در استان را نیز منوط به دریافت اعتبار عنوان کرد و افزود: اعتبار سازمان میراث‌فرهنگی برای اجرای این طرح‌ها کافی نیست و نیازمند ورود بخش خصوصی است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان