//
کدخبر: ۴۳۴۲۲۶ //
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی:

تجلیل از ۱۹۰ پژوهشگر و فناور برگزیده استانی و دانشگاه‌رازی در هفته پژوهش و فناوری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت: در هفته پژوهش و فناوری از ۱۹۰ پژوهشگر و فناور استانی و دانشگاه رازی تجلیل خواهد شد.

تجلیل از ۱۹۰ پژوهشگر و فناور برگزیده استانی و دانشگاه‌رازی در هفته پژوهش و فناوری
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پژوهش امروز(۴ آذرماه)برگزار شد.

"مصطفی مصطفایی" معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در ابتدای این جلسه با اشاره به شعار هفته پژوهش و فناوری با عنوان" پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم" گفت: جشنواره هفته پژوهش ۱۱ لغایت ۱۶ آذر در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری هفته پژوهش و فناوری را  استفاده از این رویداد مهم برای اشاعه فرهنگ تحقیق، پژوهش و تقویت پژوهش‌محوری در جامعه به منظور پیشرفت، و توسعه متوازن علمی استان عنوان کرد و افزود: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین متولی اصلی برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان است و مسئولیت دبیرخانه ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، مسئولیت کمیته علمی ستاد استانی، مسئولیت دبیرخانه جشنواره و تجلیل از پژوهشگران و فناوران استانی را نیز برعهده دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی از میزبانی دو جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران داخلی دانشگاه رازی و جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران استانی توسط این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در این راستا سازمان‌ها و دانشگاه‌های دیگر استان هم در بخش‌های مختلف مسئولیت‌هایی را برعهده دارند.

مصطفایی خاطرنشان کرد: در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر داخلی دانشگاه رازی که در تاریخ  ۱۳ آذرماه برگزار می‌شود از حدود ۱۰۰ پژوهشگر و فناور برگزیده در دو بخش اعضای هیات علمی و بخش دانشجویی شامل؛ شش پژوهشگر پراستناد یک درصد برترجهانی، ۱۹ پژوهشگر پراستناد دو درصد برتر، سه فناور برگزیده در طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های برگزیده در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت، دو سازمان که طی یکسال گذشته بیشترین ارتباط را با دانشگاه رازی داشته‌اند، ۱۴ پژوهشگر برتر استانی از بین دانشگاه‌های استان و برگزیدگانی از حوزه فناوری و کارآفرینی، تجلیل خواهد شد و علاوه بر این تعداد از سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه رازی نیز که به عنوان سرآمدان علمی کشور معرفی شده‌اند تجلیل می‌شود.

به گفته معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه رازی در جشنواره استانی هفته پژوهش نیز که ۱۶ آذر برگزار می‌شود از بیش از ۹۰ برگزیده استان در حوزه‌های مختلف شامل؛ سه نفر از سرآمدان علمی کشور، چهار برگزیده استانی در حوزه‌های تخصصی، ۳۵ برگزیده مربوط به دستگاه‌های دولتی، ۱۲ برگزیده مراکز تحقیقاتی و ۱۸ فناور برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد:در سال جاری ۳۱ پرونده از ۱۹ دستگاه اجرایی توسط کمیته علمی مستقر در دانشگاه رازی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۱۵ نفر از پژوهشگران این دستگاه‌ها انتخاب شدند که از آنها هم تجلیل خواهد شد، همچنین برای نخستین بار هم از دانش‌آموز، صنعت‌گر، کشاورز، بانوی‌کارآفرین، کارآفرین برگزیده، خیر برگزیده و برگزیده فرهنگی درحوزه پژوهش، تجلیل خواهد شد.

 این مسئول در ادامه از برگزاری نمایشگاه استانی هفته پژوهش که به همت پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی استان از چهارم لغایت هشتم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه برگزار می‌شود خبر داد و گفت: نمایشگاه دیگری نیز در محل میدان آزادی شهر کرمانشاه طی هفته پژوهش برپا خواهد شد که در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری ارائه خواهد شد، همچنین محصولات ارگانیک کشاورزی که در دانشگاه رازی تولید شده‌است نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود .

مصطفایی همچنین از برگزاری تورهای صنعتی مخصوص اعضای هیات علمی و دانشجویان علاقمند به منظور بازدید از واحدهای صنعتی و شناسایی نیاز آنها خبر داد و گفت: هدف از این بازدید‌ها دسترسی به فرصت‌های مطالعاتی در جامعه و صنعت، آشنایی با ظرفیت‌های شغلی این مراکز، امکان جذب پایان‌نامه‌های تقاضامحور و برگزاری دوره‌های مهارت‌ افزایی و کارآموزی برای دانشجویان در راستای ارتباط بهتر بین جامعه و صنعت با دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۵ و ۲۰ آذرماه بازدید از چهار واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های هفته پژوهش از شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف به عنوان حامی مالی دعوت کرده‌ایم که تا کنون سه شرکت آمادگی خود را اعلام نموده‌اند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۲۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد