//
کدخبر: ۴۶۵۲۰۲ //
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

مشارکت ۳۱.۵درصدی استان کرمانشاه در انتخابات ریاست جمهوری/ بیشترین میزان مشارکت استان در گیلانغرب ثبت شده است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از مشارکت ۳۱.۵درصدی استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

 مشارکت ۳۱.۵درصدی استان کرمانشاه در  انتخابات ریاست جمهوری/ بیشترین میزان مشارکت استان در گیلانغرب ثبت شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز(۱۲ تیر)برگزار شد.

" علی شعبانی " در این‌نشست با اشاره میزان مشارکت مردم استان در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: جمع کل آرا ماخوذه در استان ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ رای بوده است که از این تعداد ۴۸۸‌هزار و۴۲۷ رأی صحیح و ۲۶ هزار‌‌‌و ۹۵۵ آرا باطله اخذ شده است.

وی میزان مشارکت استان کرمانشاه بر اساس آمار کشوری را ۳۱.۵ درصد عنوان کرد و گفت:  براساس آمار وزارت کشور تعداد واجدین شرایط در این دوره در استان کرمانشاه حدود ۱۶۲۱ نفر بوده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین بیشترین میزان مشارکت در شهرهای استان را مربوط به گیلانغرب با مشارکت ۵۰.۳۸ درصد و کمترین‌ میزان مشارکت را مربوط به جوانرود با مشارکت ۲۰.۹۴ درصدی عنوان کرد و گفت: ۱۸ تا ۲۵ میلیون از آرا مربوط به آرا روستائیان است که به دلیل زمان اوج کارهای کشاورزی در انتخابات حضور نداشته‌اند

 در ادامه اشاره‌ای به آرا تفکیکی کاندیدا‌ها داشت وگفت: آقایان مسعود پزشکیان ۲۹۴هزار‌ و۱۳۹ رای، سعید‌ جلیلی ۱۱۳ هزار‌ و ۲۸۷ رای، محمدباقر قالیباف ۷۶هزار و ۳۹۳ رای و مصطفی پورمحمدی ۴ هزار‌ و ۶۰۸ رای در استان کسب کردند.

شعبانی همچنین تعداد آرا صحیح، مسعود پزشکیان را ۶۰.۲۲، سعید جلیلی را ۲۳.۱۹، محمد‌باقر قالیباف ۱۵.۶۴ و مصطفی پورمحمدی را ۹۴صدم درصد عنوان کرد و بیان داشت:بیشترین میزان مشارکت در شهرستان‌های استان مربوط به گیلانغرب و کمترین مشارکت مربوط به جوانرود است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به دلیل کاهش میزان مشارکت در کشور داشت و گفت: در دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار می‌شد و میزان مشارکت را بالا می‌برد همچنین فرآیند زمان برگزاری انتخابات یک سال طول می‌کشید و به صورت اضطراری و طی مدت چهل روز برگزار نمی‌شد همچنین فعالیت‌های دانشگاه‌های سراسر کشور نیز تعطیل بود که زمینه‌ساز کاهش مشارکت شد.

خبرنگار: طیبه دولت‌ آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان