//
کدخبر: ۴۶۵۵۰۶ //
استاندار کرمانشاه خبر داد:

اختصاص۳۰‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن کرمانشاه به خسروی/پل غیر‌هم‌سطح در میدان آزادگان احداث می‌شود

استاندار کرمانشاه ازاختصاص۳۰‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن کرمانشاه به خسروی خبر داد.

  اختصاص۳۰‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن کرمانشاه به خسروی/پل غیر‌هم‌سطح در میدان آزادگان احداث می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری استاندار کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۴ تیرماه)برگزار شد.

" محمدطیب صحرایی " با اشاره به خدمات و اقدامات انجام شده در دولت شهید رئیسی اظهار داشت: پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم عمرانی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه بود که به دلیل عدم پیگیری دولت‌‌های قبل بلاتکلیف ماند.

وی افزود: در سفر شهید رئیسی به کرمانشاه بر اجرای این پروژه تاکید شد و طی ارسال ۱۳ نامه از سوی استانداری کرمانشاه و برگزاری جلسات متعدد‌ همچنین انجام کارشناسی‌های لازم، پیگیر اجرا، و دریافت اعتبار برای راه‌اندازی این مسیر شدیم که خوشبختانه از محل بودجه ویژه ریلی کشور با اجازه مقام‌معظم رهبری و پس از آن تصویب هیات دولت موفق شدیم که این اعتبار به پروژه راه‌آهن کرمانشاه -خسروی به عنوان‌ یکی از پروژه‌های اولویت‌دار کشور، اختصاص یابد.

به گفته صحرایی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است که شش برابر بودجه عمرانی استان کرمانشاه است و بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته طی سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و از اول هفته آینده نیز مبلغی از این اعتبار به استان تزریق خواهد شد.

 وی طول این خط ریلی را ۲۶۳ کیلومتر عنوان کرد و افزود: با اجرای شاخه آنتنی ریل‌گذاری طول خط به ۳۳۰ کیلومتر می‌رسد.

استاندار کرمانشاه در ادامه پیشرفت فیزیکی این پروژه را حدود ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت:در مسیر این خط یازده تونل قرار دارد که ۹ تونل آن ساخته شده و دو تونل دیگر باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد:با اجرا و آغاز به کار این طرح، چند هزار شغل به صورت مستقیم در استان ایجاد خواهد شد و زمینه تسهیل در تردد زائرین عتبات عالیات و مردم عراق برای استفاده از خدمات، پزشکی، گردشگری و ...  نیزایجاد خواهد شد، همچنین با توجه به تولید ۱۲۰ میلیون تنی تولیدات صنعتی، تولید ۲۰ میلیون تنی تولیدات معدنی و پنج میلیون تنی تولیدات کشاورزی در استان، زمینه تسهیل حمل‌و نقل این کالاها و صادرات آنها نیز مهیا می‌شود.

 صحرایی در ادامه به تعدادی از خدمات و اقدامات مهم انجام شده در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی در دوره خدمتش بدون منت و حاشیه، کارها و اقدامات بزرگی را درکشور انجام داد که تا ابد نام و یادش ماندگار خواهد شد.

 به گفته استاندار کرمانشاه آیت‌الله شهید رئیسی، زمانی دولت را تحویل گرفت که با اعلام دولت قبل خزانه خالی بود و بدهی انبوهی روی دست دولت جدید باقی مانده بود و از سوی دیگر هم سرمایه‌های هنگفت کشور توسط کشورهای دیگر بلوکه شده بود و  دولتی بحرانی با تورم ۶۰ درصدی شکل گرفته بود، اما با تلاش و جدیت ایشان و ایجاد روابط کارساز دیپلماتیک، امروز در زمینه‌های مختلف گشایش‌های چشمگیری مشاهده می‌شود و گودال‌های عمیق آن دوران یا کاملا بازسازی شده یا در حال ترمیم است.

وی از جمله این اقدامات را آبرسانی به ۳۲۵ روستای استان و رفع تنش آبی شهر جوانرود طی هفته گذشته عنوان کرد و گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی در هر سه روز، یک روستای درای تنش آبی در استان، از نعمت آب شرب سالم و کاملا پایدار برخوردار شد.

 وی افزود: از مجموع دو قرارداد منعقد شده با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌مجتبی(ع) برای آبرسانی به بیش از ۸۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان، در قرارداد اول با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان که ۳۰ درصد آن از محل اعتبارات استانی و ۷۰ درصد آن از محل اعتبارات طرح‌های محرومیت زدایی تامین شده است، آبرسانی به ۳۴۹روستا در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر ۳۲۵ روستا آن با پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصد به آب شرب سالم و کاملا پایدار دسترسی پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد:بر اساس پیش‌بینی انجام شده در قرارداد دوم با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌مجتبی(ع) نیز، آبرسانی به ۵۱۱ روستا با اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که در حال انجام است.

صحرایی در گوشه دیگری از سخنانش به طرح‌های گازرسانی دولت سیزدهم اشاره کرد و بیان داشت: یک چهارم روستاهای استان کرمانشاه در دولت آیت‌الله رئیسی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

 استاندار کرمانشاه در ادامه از افزایش ۱۰ برابری مدارس استان کرمانشاه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی،۱۰۷ مدرسه کانکسی در استان کرمانشاه به مدارس سازه‌ای تبدیل شد و جهادی عظیمی نیز در این رابطه شکل گرفت.

این مقام مسئول اشاره‌‌ای هم به زیرساخت‌های اربعین در استان داشت و گفت: در سال  گذشته ۱۷۶۰ میلیارد تومان برای تامین زیر ساخت‌های اربعین هزینه شد و در سال‌جاری نیز بودجه‌ای برای احداث

پل غیرهمسطح میدان آزادگان در نظر گرفته شده است که در حال حاضر مطالعات اجرای این پروژه انجام و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی در ادامه اشاره‌ای به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان داشت و گفت: امیدواریم‌مردم با مشارکت حداکثری فردا (۱۵تیرماه) در انتخابات شرکت نمایند و از بین دو نامزد انتخاباتی فردی اصلح که در دوره‌های قبل اثرگذارتر بوده است را انتخاب نمایند.

وی اضافه کرد: ما به عنوان برگزار ‌کنندگان این‌انتخابات بر اصل بی‌طرفی اعتقاد داریم و رای مردم برای ظهور و بروز اراده و خواست آنها در نزد ما امانت خواهد بود تا انتخاباتی سالم و در نهایت امنیت انجام گیرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان