//
کدخبر: ۴۷۱۰۲۵ //
رئیس کل دادگستری استان:

پزشکی قانونی مشکل‌گشای بسیاری از پرونده‌های قضایی است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید پزشکی قانونی گفت: پزشکی قانونی مشکل‌گشای بسیاری از پرونده‌های قضایی است.

پزشکی قانونی مشکل‌گشای بسیاری از پرونده‌های قضایی است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید پزشکی قانونی که امروز ۲۲ مرداد ماه با حضور معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور، معاون سیاسی امنیتی استانداری رییس کل دادگستری و مدیران مسئول استانی برگزار شد 

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان در این مراسم اشاره به میزبانی استان در اربعین کرد و اظهار داشت: کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه عتبات عالیات شناخته شده و افتخار می‌کنیم که میزبانی این عزیزان را بر عهده داریم.

وی افزود: در سند تحول قضایی، توجه به تحول در سازمان پزشکی قانونی نیز لحاظ شده است واین سازمان امروز به عنوان یک سازمان پیشرو با حرکت رو به جلو و مجهز به علم روز به عنوان بازوی توانای دادگستری مشکل‌گشای بسیاری از پرونده‌های قضایی است و قاضی نظریه پزشکی قانونی را با فراق خاطر می‌پذیرد و حکم صادر می‌کند.

کرمی در ادامه بر تقدیر از زحمات دکتر خانی مدیرکل پیشین پزشکی قانونی استان تصریح کرد: در زمان مدیریت دکتر خانی تلاش زیادی برای اعتلای سازمان وجود داشت و با پیگیری ایشان مسایل زیادی در پزشکی قانونی حل و فصل شد.

وی اضافه کرد: دکتر بهتاش خانی‌آباد، مدیرکل جدید پزشکی قانونی، نیز فردی متعهد و بومی کرمانشاه است و امیدوارم در زمان مدیریت ایشان نیز شاهد رشد توسعه پزشکی قانونی در استان باشیم.

در ادامه این جلسه، علی شعبانی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز اظهار کرد: در زمان‌های گذشته در جامعه افرادی بودند که در زمینه فلسفه، طب، ریاضی نجوم و علوم دیگر اطلاعات داشتند و به آن‌ها علامه می‌گفتند اما امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش علوم، تعداد این افراد اندک است و اشراف به علوم متعدد توسط یک فرد امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: زمانی در پزشکی قانونی فضای ساده‌ای حاکم بود و انتظارات کمی در این حوزه وجود داشت اما با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به اینکه نظریه پزشکی قانونی فصل‌الخطاب احکام قوه قضاییه است رسالت پزشکی قانونی در عصر دیجیتال کار این ارگان را سخت‌تر می‌کند.

شعبانی گفت: با توجه با تغییر و پیچیدگی جرایم در آینده نیاز است در حوزه پزشکی قانونی از تجهیزات به روز و پیشرفته‌تری  استفاده شود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۰۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد