//
کدخبر: ۴۷۳۵۱۴ //
دبیر ستاد اربعین استان:

بازگشت ۳۰ هزار زائر دیگر به مرز خسروی طی روزهای آتی/ چالشی در جابجایی زوار از عراق به مرز خسروی نداشتیم

دبیر ستاد اربعین استان گفت: در حال حاضر ۸۸۵‌ هزار و ۳۳۱ زائر از مرز خسروی تردد کرده‌اند که از این تعداد ۴۵۹ هزار‌ و ۲۹۸ نفر خارج و ۴۲۶ هزار و ۳۳ نفر وارد استان شده‌اند و بر اساس ارزیابی انجام شده ۳۰ هزار زائر دیگر نیز طی روزهای آتی از مرز خسروی به کشور باز خواهند گشت.

 بازگشت ۳۰ هزار زائر دیگر به مرز خسروی طی روزهای آتی/ چالشی در جابجایی زوار از عراق به مرز خسروی نداشتیم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری دبیر ستاد اربعین استان با اصحاب رسانه امروز(هشتم‌شهریور) برگزار شد.

 " سید جعفر امامیان " با اشاره به اینکه از امروز عملیات اربعین به صورت رسمی در مرز خسروی پایان یافت اظهار داشت: درحال حاضر ۸۸۵‌ هزار و ۳۳۱ زائر از مرز خسروی تردد کرده‌اند که از این تعداد ۴۵۹ هزار‌ و ۲۹۸ نفر خارج و ۴۲۶ هزار و ۳۳ نفر وارد استان شده‌اند.

 دبیر ستاد اربعین استان، تعداد خودروهای باقیمانده در پارکینگ‌های واقع در خسروی را یکهزار خودرو عنوان کرد و افزود: بر اساس ارزیابی انجام گرفته حدود ۳۰ هزار‌ زائر دیگر طی چند روز آینده از مرز خسروی وارد کشور خواهند شد.

 وی همچنین آمار تردد زائرین از مرز خسروی طی سال گذشته را ۹۱۴ هزار و ۸۶۸ نفر عنوان کرد و بیان داشت: امسال میزان تردد تا به این لحظه ۳.۲۳ صدم درصد کاهش داشته است که با بازگشت ۳۰ هزار زائری که هنوز به کشور بازنگشته‌اند میزان تردد تقریبا مانند سال گذشته خواهد بود.

 به گفته امامیان، امسال به دلیل ایجاد موج شدید گرما،میزان تردد زوار از تمامی مرزها به عتبات عالیات کاهش داشته است اما خوشبختانه با برگشت زائرین میزان تردد در مرز خسروی نسبت به سال قبل کاهش محسوسی خواهد داشت که نشان اقبال عمومی برای تردد از این‌مرز دارد.

 وی در ادامه اشاره‌ای به مشکلات مرز خسروی در سال گذشته داشت و گفت: امسال تدابیر خوبی در مرز خسروی انجام گرفت و در حوزه حمل‌و‌نقل و جابجایی زائرین کارهای مطلوبی انجام شد که بر اساس این اقدامات، در موج بازگشت زائرین بعد از اربعین، چالشی درحوزه حمل‌ونقل مسافر در پایانه مرزی خسروی مشاهده نشد.

 دبیر ستاد اربعین استان در گوشه دیگری از سخنانش به سایر اقدامات انجام شده در مرز خسروی اشاره کرد و گفت: علی‌رغم  اینکه وقایعی مهمی همچون، شهادت آیت‌الله رئیسی، انتخابات و جابجایی دولت، طی سال گذشته در کشور رقم خورد و تمرکز کشور و به تبع استان در بحث اربعین کمتر شد اما با  باز‌آرایی  و انسجام انجام گرفته خدمات خوبی به زائرین  عتبات عالیات در استان انجام‌شد.

وی اضافه کرد: هرچند اعتبارات عملیات اربعین دیر ابلاغ شد و تخصیص اعتبار با تاخیر مواجه شد اما با مدیریت استاندار  کرمانشاه به عنوان رئیس ستاد اربعین استان  تاخیر و کمبود اعتبارات مدیریت شد.

 امامیان افزود:امیدواریم از سال آینده بودجه اربعین در ساختار بودجه‌ای کشور نهادینه شود تا پروسه ابلاغ، تصویب و تخصیص  اعتبار در این ایام زمانبر نشود.

وی در ادامه متمرکز شدن مواکب در آن سوی مرز عراق را نیز از اقدامات خوب انجام گرفته در سال ‌جاری عنوان کرد و افزود: ۵۰ موکب عراقی در مسیر منذریه تا بغداد خدمات قابل توجه‌ای را به زائرین ارائه کردند و مرز منذریه به مرزی شناخته شده  در حکومت عراق تبدیل و تردد زائرین از این مرز تسهیل شد که افتخاری بزرگ برای منذریه و خسروی بود.

 امامیان، ایجاد پایانه موقت برای استقرار اتوبوس‌های بین شهری، ایجا گاراژی برای  حمل‌و نقل و جابجایی مسافرین به شهرهای

عراق، فضا‌سازی بصری،تبلیغاتی و فرهنگی در پایانه مرزی خسروی، ایجاد سایبان، ایجاد استیج اجرای برنامه‌های فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام گرفته در مرز خسروی عنوان کرد و بیان داشت: طی این مدت هفت جلسه ستاد اربعین استان برگزار شد  و علاوه بر آن جلسات کمیته‌های تخصصی ۲۰ گانه ستاد اربعین استان نیز تشکیل و مصوباتی مطرح شد که گزارش اجرای این‌مصوبات که تا چه حدودی محقق شده در حال رصد است. 

خبرنگار:طیبه دولت‌‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۵۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد