//
کدخبر: ۴۷۸۷۴۱ //

کشف ۶۴ درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه/دستگیری بیش از ۴ هزار سارق در نیمه نخست سال

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام پلیس برای مقابله با سرقت گفت: در نیمه نخست سال جاری و با تلاش شبانه روزی همکاران موفق شدیم 64 درصد سرقت های مهم رخ داده را کشف کنیم

کشف 64 درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه/دستگیری بیش از 4 هزار سارق در نیمه نخست سال
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار "مهدی حاجیان" در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن تبریک و گرامیداشت هفته فراجا، اظهار داشت: در حالی طی نیمه نخست امسال کشفیات سرقت های مهم استان به 64 درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش نشان می دهد.

وی همچنین از کشف 49 درصدی سرقت های جزئی نیز خبر داد و گفت: این درحالیست که نیمه نخست سال قبل 39 درصد این سرقت ها کشف شده بود که امسال با رشد 10 درصدی روبرو شده ایم.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول سال جاری مجموعا 8 هزار و 526 فقره سرقت مهم و جزئی در استان کرمانشاه کشف شده است، گفت: این تعداد سرقت معادل کشف 53 درصدی سرقت هاست که نسبت به سال گذشته که 44 درصد کل سرقت ها کشف شده بود 9 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری 4 هزار و 21 سارق در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: دستگیری ها تقریبا با آمار 6 ماهه اول سال قبل برابری می کند.

وی در خصوص برخی سرقت های مهم نیز گفت: در 6 ماهه اول امسال 82 درصد سرقت ها مغازه و 69 درصد سرقت های منزل کشف شده که درصد کشفیات به ترتیب نسبت به سال قبل 19 و 37 درصد رشد داشته است.

سردار حاجیان همچنین از رشد 5 درصدی کشفیات سرقت خودرو و 47 درصدی موتورسیکلت در نیمه اول امسال نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در کشف سرقت احشام نیز 9 درصد رشد داشته ایم.

عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت شتابان پلیس کرمانشاه به سوی هوشمندسازی، گفت: تاکنون 8 کلانتری به تجهیزات نوین مجهز و تلاش می کنیم همه کلانتری های مرکز استان تا پایان سال جاری هوشمند شوند.

وی یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز را برخورداری از پلیس الکترونیک برشمرد و گفت: با الکترونیکی شدن پلیس، بسیاری از جرائم بهتر و در زمان سریعتری کشف شده و یا حتی می توان جلوی برخی اتفاقات و حوادث را هم گرفت.

سردار حاجیان با بیان اینکه تجهیز کلانتری ها و مقرهای انتظامی استان به دوربین های مجهز و پیشرفته یکی از مطالبات پلیس برای ارتقاء هرچه بیشتر امنیت است، گفت: انجام این مهم می تواند ماموران را به سمت کشف علمی جرائم سوق دهد که اگر این اتفاق بیفتد قادر خواهیم بود با سرعت بسیار بیشتری جرم ها را مهار و از وقوع آن ها پیشگیری کنیم.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه سید حسن نصرالله را نیز گرامی داشت و گفت: وی رهبری بزرگ، شجاع و فراموش نشدنی بود که خواب راحت را از چمشان صهونیست ها و دشمنان اسلام ربوده بود و خوار چشم آن ها بود و با شهادتش به هرچه مقاوم تر شدن جبهه مقاومت کمک و این رژیم درمانده را یک گام دیگر به هلاکت و نابودی نزدیک کرد.

وی افزود: سید مقاومت همواره آرزوی شهادت را داشت که سرانجام پس از عمری مجاهدت خالصانه به آرزویش رسید و نام پرافتخارش تا قیام قیامت بر تارک شیعه و جهان اسلام می درخشد.

سردار حاجیان تاکید کرد: انجام موفقیت آمیز وعده صادق 2 نیز ضربه مهلک دیگری بر پیکر زخم خورده رژیم صهونیستی بود و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به همه دنیا نشان داد و ثابت کرد خانه این رژیم جعلی سست تر از خانه عنکبوت است و اگر بخواهند بار دیگر دست از پا خطا کنند با سخت ترین و پشیمان کننده ترین واکنش ها توسط سربازان گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجهه خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر با گرامیداشت هفته فراجا، ان را به عموم مردم و کارکنان انتظامی استان تبریک گفت و افزود: پلیس برای مردم و حافظ جان و مال و ناموس آن هاست و از هیچ تلاشی برای امنیت و ارامش آن ها دریغ نمی کند.

وی گفت: امروز پلیس خدمتگذار آرامش خود را فدای امنیت و آسایش مردم کرده و تک تک کارکنان انتظامی حاضر هستند تا پای جان برای اقتدار کشور و امنیت مردم تلاش کنند.

سردار حاجیان همچنین از زحمات، تلاش ها و مجاهدت های کارکنان انتظامی استان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: دست تک تک شما را که اینگونه خالصانه و بدون چشمداشت به مردم خدمت کردید می بوسم و از حمایت های خانواده‌های گرانقدرتان هم که همیشه با شما همراه بوده اند، قدردانی می‌کنم

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۸۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد