//
کدخبر: ۴۸۰۸۰۸ //
رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه:

در تلاشیم نسل بعدی کرمانشاه را به سمت «کسب و کارهای نو» سوق دهیم

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش در راستای تقویت فرهنگ کارآفرینی در مدارس کرمانشاه، گفت: در تلاشیم تا نسل بعدی در استان را به سمت «کسب و کارهای نو» سوق دهیم.

در تلاشیم نسل بعدی کرمانشاه را به سمت «کسب و کارهای نو» سوق دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر مسلم حدیدی امروز (۲۹ مهر) در نشست مسئولین سازمان جهاد دانشگاهی با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از «تقویت فرهنگ کار» و «اشتغالزایی» به عنوان دو اولویت اصلی جهاد دانشگاهی کرمانشاه یاد کرد و افزود: بیکاری معضل اصلی کرمانشاه است و طبق بررسی‌های ما یکی از دلایل اصلی این معضل، فرهنگ ضعیف کار در استان است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم که بر اساس آن آموزش‌ها جهت تقویت فرهنگ کار از سنین نوجوانی آغاز شود.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، برنامه‌هایی جهت تقویت فرهنگ کار و ترویج فرهنگ کارآفرینی طراحی شده که در قالب طرح‌های مختلف به دانش آموزان ارائه می‌شود.

حدیدی گفت: در این فرایند به دانش آموزان یاد می‌دهیم که امروزه شغل تنها مشاغل رسمی و شناخته شده نیست، بلکه آنها می‌توانند به حوزه مشاغل دیگر ورود کرده و خودشان به عنوان یک کارآفرین فعالیت داشته باشند‌.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که با طرح‌های ارائه شده در قالب این تفاهم‌نامه نسل بعدی در کرمانشاه به سمت کسب و کارهای نو حرکت کند.

حدیدی در ادامه به اقدامات سازمان جهاد دانشگاهی در زمینه اشتغال زایی هم اشاره کرد و افزود: اکنون طرح‌های متعددی در این زمینه انجام شده که یکی از جدیدترین این طرح‌ها طرح «آموزش‌های مهارتی همراه با پرداخت تسهیلات» است.

وی افزود: در این طرح آموزش‌های لازم به فراگیران ارائه می‌شود و در پایان پس از گذراندن موفق دوره‌ها به فراگیران تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه به دیگر فعالیت‌های این نهاد اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی رسالت خود را ورود به حوزه‌های بر زمین مانده و مغفول مانده تعیین کرده است، در همین راستا هرجا خلا یا مشکلی احساس کنیم ورود کرده و برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

حدیدی به تدوین سند مسئله شناسی استان اشاره کرد و افزود: با وجود این سند شناخت دقیقی از مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های مختلف احصا گردیده است.

حدیدی گفت: قطعاً جهاد دانشگاهی با بدنه علمی و تجارب ارزشمندی که در شناخت مسائل استان دارد می‌تواند با ورود به هر حوزه‌ای در استان، راهکار موثر برای رفع مشکلات آن حوزه را پیدا کند.

این مسئول گفت: در صورت حمایت و تقویت ردیف های بودجه، قطعاً با توان مضاعف می‌توانیم در حوزه‌های مختلف ورود کرده و به حل مشکلات استان کمک کنیم.

حدیدی گفت: سازمان جهاد دانشگاهی با تمام توان پای کار است و اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اشتغال استان رقم خواهد خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۸۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد