//
کدخبر: ۴۶۸۰۸۶ //

بهترین راه‌های حفظ سرمایه و به سود رساندن پول

معرفی و آشنایی با بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری که می‌توانند سرمایه شما را در برابر گرانی و تورم حفظ کنند.

بهترین راه‌های حفظ سرمایه و به سود رساندن پول
به گزارش فرتاک نیوز،

حفظ سرمایه و سود کردن یکی از بزرگ‌ترین دغده‌ها برای هر فرد است! با شرایط اقتصادی فعلی در کشور، هوشمندانه‌ترین کار برای جلوگیری از ضرر کردن و از دست دادن سرمایه، استفاده کردن از راه‌های درست سرمایه‌گذاری است.

همگی ما تا به حال در مورد سرمایه گذاری شنیده‌ایم! خرید یک کالا و یا یک دارایی به منظور به سود کردن در این پروسه. خرید ماشین، خرید طلا، خرید ملک، سپرده‌های بانکی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری همگی از روش‌هایی هستند که بیشتر سرمایه‌گذاران در ایران، از این روش‌ها برای سود کردن و حفظ سرمایه استفاده می‌کنند.

ما در این مطلب به معرفی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران می‌پردازیم و آنها را بر اساس محبوبیت، طبقه‌بندی می‌کنیم. قابل توجه است که تمامی روش‌های معرفی شده قانونی هستند و در روش‌هایی مثل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تمامی صندوق‌های معرفی شده دارای مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند. با ما همراه باشید!

معرفی روش سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی

سپرده-بانکی

بدون شک سپرده‌های بانکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران هستند که به مدت بسیار زیادی در بین مردم رواج داشته‌اند. سپرده‌های بانکی از قدیمی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری هستند و تقریباً از زمانی که بانک‌ها فعالیت داشته‌اند، سپرده‌های بانکی به عنوان یکی از ایمن‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری به مردم معرفی می‌شدند.

امروزه هم همچنان سپرده‌های بانکی به عنوان یکی از روش‌های محبوب در بین سرمایه‌گذاران شناخته می‌شوند. سپرده‌های بانکی ایمن هستند و ریسک آنها برابر با صفر درصد است. دسترسی داشتن به سپرده‌های بانکی آسان و سریع است اما این روش دارای معایب مختص به خود نیز می‌باشد!

سپرده‌های بانکی در حال حاضر سود بالاتر از صندوق‌های درآمد ثابت را ندارند و بین 5 تا 6 درصد اختلاف سود بین دو روش است. همچنین داشتن نرخ شکست و راکد ماندن پول تا 3 سال از جمله معایب این روش هستند.

سرمایه‌گذاری در انواع صندوق‌ها

در رتبه دوم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار دارند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای چندین نوع هستند و نوع درآمد، طلا و سهامی از سه مدل محبوب آنها به حساب می‌آیند! هر کدام از صندوق‌ها به طور کلی دارای یک سبد دارایی هستند که با توجه به نوع آنها، دارایی‌های این سبد نیز متغیر است. به طور مثال صندوق‌های طلا از سپرده‌های طلا، سکه و شمش طلا تشکیل شده‌اند و سبد دارایی این صندوق‌ها را شکل داده‌اند.

در ادامه ما به طور کلی با سه نوع صندوق درآمد ثابت، طلا و سهامی آشنا می‌شویم!

صندوق‌‌های درآمد ثابت

صندوق‌های درآمد ثابت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه گذاری پر سود هستند چرا که سود بیش از 31 درصد را ممکن کرده‌اند! سبد دارایی صندوق‌های درآمد ثابت متشکل از اوراق و اسناد دولتی و سپرده‌های بانکی است و ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها مشابه به سپرده‌های بانکی می‌باشد.

صندوق‌های درآمد ثابت نرخ شکست ندارند و بالاترین سود در بین این صندوق‌ها بین 28 تا 31 درصد است که از سپرده‌های بانکی بسیار بالاتر است! تنها معایب این صندوق‌ها، بازده کمتر آنها نسبت به صندوق‌های طلا و سهامی است.

شما همین حالا می‌توانید با ورود به سایت سرمایه گذاری ازکی سرمایه، در بهترین صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنید و از سود روزشمار برخوردار شوید!

صندوق‌های طلا

بعد از صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های طلا در رتبه دوم محبوبیت از نظر سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند! صندوق‌های طلا به دلیل فعالیت داشتن در بازار طلا، همراه با رشد تورم، رشد می‌کنند و گاهاً بازده آنها از مقدار رشد تورم نیز بیشتر است. 

صندوق‌های طلا پربازده هستند و تجربه سرمایه‌گذاری شما در این صندوق‌ها همانند سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار طلا و سکه است. قیمت کم واحدهای صندوق‌های طلا جزو مزایای این صندوق‌ها است و شما می‌توانید با کمتر از حتی 50 هزار تومان، در صندوق‌های طلا سرمایه‌گذاری کنید.

صندوق‌های سهامی 

ساختار صندوق‌های سهامی مقداری با صندوق‌های درآمد ثابت تفاوت دارد. تقسیم سود و سود روزشمار در این صندوق‌ها انجام نمی‌شود و این به این معنی است که سرمایه شما مستقیماً در بازار بورس در حال گردش است. هرچند که به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق‌ها! 

در بیشتر مواقع بازده صندوق‌های سهامی از بازار بورس بیشتر است و این صندوق‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای عبور از تورم است چرا که بازار بورس و سهام رابطه مستقیمی با شرایط اقتصادی و تورم کشور دارد.

از معایب صندوق‌های سهامی می‌توان به نوسانات قیمت واحدهای آن اشاره کرد و می‌توان گفت که صندوق‌های سهامی بیشتر مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند.

سرمایه‌گذاری در خرید ملک و زمین

خرید-ملک

برخلاف دیگر روش‌های معرفی شده، این روش نیازمند به داشتن سرمایه بیشتر است اما از نظر بازده و ارزش، ملک و زمین در رتبه اول قرار می‌گیرد. به طور کلی ملک و زمین همیشه جزو دارایی‌هایی بوده‌اند که ارزش بالایی داشتند و همیشه به نسبت تورم و شرایط اقتصادی هر کشور، قیمت آنها نیز تغییر می‌کرده. 

ملک و املاک نه تنها یک روش بسیار خوب برای سرمایه‌گذاری هستند، بلکه داشتن ملک و زمین می‌تواند شرایط زندگی شما را بهبود ببخشد. همچنین می‌توان با اجاره دادن ملک و یا زمین، از درآمد ماهیانه نیز برخوردار شد.

از معایب این روش می‌توان به چندین مورد اشاره کرد. نبود بازار خرید و فروش خوب، نبود خریدار و فروشنده و نوسانات شدید قیمت همگی از معایب این روش هستند. شما هم اکنون می‌توانید از سرمایه گذاری با سود روزانه در ازکی سرمایه برخوردار شوید! بهترین صندوق‌ها را در این پلتفرم با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین فرصت سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.

سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه

بازار طلا همانند دیگر بازارها، یکی از بهترین مقصدها برای سرمایه‌گذاران است. طلا و سکه نشان دهنده اقتصاد یک کشور هستند و پشتوانه مالی هر کشور بر اساس مقدار طلای موجود در همان کشور تخمین زده می‌شود. همچنین قیمت طلا بر اساس قیمت جهانی آن در بازارهای بین المللی است و تقریبا می‌توان گفت که شما با سرمایه‌گذاری در این بازار به صورت غیرمستقیم در بازارهای دلاری سرمایه‌گذاری می‌کنید. 

از مزایای این روش می‌توان به متنوع بودن محصولات این بازار اشاره کرد. سکه طلا با هر وزن و قیمت، طلاهای آبشده که اجرت ساخت ندارند، جواهرات ساخته شده از طلا که هم برای استفاده و هم برای سرمایه‌گذاری هستند و در آخر شمش‌های طلا با عیارهای مختلف. تقریباً به نسبت نوع سرمایه‌گذاری شما و ریسک‌پذیری شما، در این بازار محصولات زیادی هستند که شما می‌توانید بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنید!

بازار سکه مناسب برای افراد پرریسک که به معاملات علاقه‌مند هستند. خرید جواهرات ساخته شده از طلا برای افرادی که استفاده از کالا و سرمایه‌گذاری بر روی آن را ترجیح می‌دهند و… ما به مقدار کافی از مزایای این روش گفتیم، بهتر است که با معایب آن نیز آشنا شویم! نوسانات و قیمت زیاد هر گرم از طلا از عمده معایب این روش هستند. 

جمع بندی

تمامی روش‌های معرفی مناسب برای حفظ سرمایه و به سود رساندن پول هستند. شما برای انتخاب بهترین روش، نیازمند به شناخت خود و مقدار ریسک‌پذیری خود در مرحله اول هستید. به یاد داشته باشید که همیشه پربازده‌ترین روش، بهترین روش نیست. قابل اعتماد بودن روش انتخابی و نظر دیگر سرمایه‌گذاران در مورد آن روش نیز ملاک مهمی برای انتخاب کردن روش سرمایه‌گذاری شما است. امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد!

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۸۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد