//
کدخبر: ۴۸۰۸۱۷ //

حباب سکه به ۱۲ میلیون رسید/ خرید کنیم یا نه؟

همزمان با افزایش قیمت طلا و سکه و ثبت رکورد ۵۵ میلیونی برای سکه طرح جدید، کشتی آرای فعال بازار طلا از افزایش حباب سکه به بیش از ۱۲ میلیون تومان گفت و تاکید کرد: دادوستدها به صورت هیجانی می شود و فاصله خرید و فروش بالا رفته است.

 حباب سکه به ۱۲ میلیون رسید/ خرید کنیم یا نه؟
به گزارش فرتاک نیوز،

افزایش سیرصعودی قیمتها درحالی در روزهای اخیر در بازار طلا و ارز به ثبت رسیده که رکوردهای جدیدی برای انوع سکه، طلا و ارز به ثبت رسیده است.

طلا و سکه هم اکنون در مرزی قرار گرفتند که امکان ریزش بالایی دارند چرا که در این سقفها ریسک خرید به شدت بالا رفته است. سکه امروز در میانه کانال 55 میلیون تومان رکورد زد, حباب سکه الان بالای 12 میلیون تومان برآورد می شود؛ هر گرم طلای 18 عیار نیز در کانال 4 میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورده؛ دلار هم وارد کانال 64 هزار تومان شده است.

مشاهدات میدانی نشان مید هد الان جو خرید سکه هم بین مردم و هم بین دلالها افزایش یافته است. این در حالیست که بانک مرکزی به طور هفتگی و دو بار در هفته حراج سکه دارد و مردم می توانند از طریق مرکز مبادله نسبت به خرید انواع قطعات سکه اقدام کنند.

کارشناسان اقتصادی به مردم هشدار می دهند که فریب جو افزایشی بازار را نخورند چرا که هم اکنون سکه به شدت پرریسک شده است.

* افزایش 1.5 میلیونی قیمت سکه در یک روز/ حباب سکه زیاد شد

محمد کشتی ارای در ارتباط با وضعیت فعلی بازار طلا و سکه، اظهار داشت: از روز پنج شنبه تا روز شنبه که بازارهای جهانی تعطیل شدند قیمت جهانی طلا با حدود 47 دلار افزایش همراه شد؛ البته به نسبت به اول هفته قبل حدود 90 دلار هر انس طلا با افزایش همراه بود.

وی با بیان اینکه از روز شنبه قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی و همچنین نوسانات افزایشی ارز قرار گرفت، ادامه داد: امروز (یک شنبه) با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت جهانی طلا بدون تغییر 2 هزار و 721 دلار و 57 سنت است که این رکورد جدید قیمت برای قیمت طلا در بازارهای جهانی بوده تاکنون چنین قیمتی را طلا تجربه نکرده بود.

او با اشاره به اینکه در بازار داخلی به جز  قیمت جهانی طلا ، افزایش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز  در روزهای اخیر، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قرار گرفته به طوری که از دیروز تا امروز قیمت سکه حدود 1 میلیون و 450 هزار تومان با افزایش همراه شده است.

این فعال بازار طلا ضمن بیان اینکه به جز افزایش قیمت ارز، افزایش تقاضا هم یکی از علل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر است، افزود: قیمت طلا هم تحت تاثیر افزایش تقاضا با حباب همراه شده است. یعنی قیمت طلا که در روزها و هفته های گذشته با حباب اندکی داد و ستد می شد این روزها با افزایش حباب مواجه شده است.

به گفته کشتی آرای، درحال حاضر حباب هر قطعه سکه بالای 12 میلیون تومان است آنهم درحالی که حراج های بانک مرکزی در واگذاری سکه همچنان ادامه دارد.

امروز قیمت سکه به 55 میلیون و 500 هزار تومان رسید که یک رکورد قیمت برای سکه است؛ نیم سکه به رقم 30 میلیون تومان و ربع سکه به 19 میلیون و 700 هزار تومان رسید. همچنین سکه های یک گرمی هم برای اولین بار با قیمت 9 میلیون تومان امروز دادوستد شده است. قیمت هر مثقال طلای آب شده هم 18 میلیون و 580 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 4 میلیون و 300 هزارتومان بود.

این فعال بازار طلا و سکه گفت: با توجه به نوسانات افزایشی قیمت طلا و سکه ، دادوستدها به صورت هیجانی می شود و فاصله خرید و فروش بالا رفته است، یعنی گپ خرید و فروش بالاست و به همین علت هیجاناتی که در بازار وجود دارد زیاد است یعنی تفاوت خرید و فروش فعلا زیاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد