//
کدخبر: ۴۷۹۳۴۷ //

گفتگو با دهیار موفق روستایی جوب سرخ علیا

گفتگوبا عبدالنور احمدبیگی دهیار روستای جوب سرخ علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان چرداول که می توان وی را نمونه ای از الگوی موفق دهیاران استان دانست.

گفتگو با دهیار موفق روستایی جوب سرخ علیا

به گزارش فرتاک نیوز،برای آشنایی با فعالیت و برنامه‌های  این دهیار موفق در این روستا، گفتگوئی با وی داشتیم.

لطفامعرفی کوتاهی از خودتان داشته باشیم؟ این اینجانب عبد النور احمدبیگی متولد ۱۳۵۵ ودارای مدرک کارشناسی حفوق که حدود ۱۴سال است که در سمت دهیار جوب سرخ علیا فعالیت می کنم و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی رشته ادبیات هستم. 

*تصمیمات  دهیاری و شورا چگونه اتخاذ می‌شود؟ در هرماه نشستی بین اعضای شورا تشکیل می‌شود و تصمیم گیری‌های لازم اتخاذ می گردد. اگر مسئله‌ای خاص به وجود آید که نیاز به تصمیم گیری باشد آن مسئله با معتمدان محل در میان گذاشته می‌شود. این گونه نیست بگوییم که چون من دهیار هستم خودم تصمیم بگیرم بلکه با معتمدان محل مشورت می‌شود و اگر نظر آن‌ها مساعد نباشد و اکثریت مردم تمایل به انجام آن کار نداشته باشند آن کار را انجام نمی‌دهیم.

*نشست بین اعضای شورا و دهیاری بر چه اساسی می باشد؟ در ابتدای هر سال بر اساس بودجه سالیانه در خصوص فعالیت‌ها دهیار در آن سال تصمیم گیری میشود و طی صورت‌جلسه‌ای به تصویب می رسد. دهیار موظف به انجام مفاد این صورت جلسه تا پایان سال می‌باشد. اگر در مسیر اجرای مواد مصوب مشکلات یا موانعی ایجاد شود اعضای شورا طی جلسه‌ای در خصوص حل آن تصمیم گیری می‌کنند.

غیر از نشست ابتدای سال نشست منظم دیگری در طول سال دارید ؟ معمولاً ماهیانه یک نشست برگزار می‌شود. در نشست ماهانه در خصوص صورت‌جلسه مصوب ابتدای سال بحث می‌شود، راهکارهای اجرایی تهیه و برای برطرف کردن مشکلات راه حل ارائه می‌گردد..

*ارتباط بین اعضای شورا چگونه  است؟ هرچند اختلاف سلیقه در بین اعضا به دلیل نظرات مختلف وجود دارد و لی از این سلایق در جهت بهبود روستا استفاده شود. سعی داریم با مذاکره و تبادل نظر بهترین تصمیمات را اتخاذ کنیم.

*میزان همکاری مردم با دهیاری چگونه است؟  خدا را شاکر هستم که در بین مردم روستای خودم زندگی می‌کنم. گر چه نتوانستم آن چنان که باید و شاید نیازهای این مردم را برطرف کنم و اگر هم کاری در روستا انجام شده مردم همیشه کمک حال من بوده‌اند.

#درخصوص منابع درامدی روستا توضیح دهید"

تنها درآمد روستای ما اعتباراتی است که از طریق استانداری به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود. هزینه‌هایی که در روستا به انجام می‌رسد مستقلاً از استانداری واریز می‌شود. درآمد خاصی نداریم.در یکی دو سال اخیر ساخت و سازهائی در روستا صورت گرفته است که عوارض آن‌ها اخذ می‌شود. در حقیقت همه روستائیان ساکن باید نوعی عوارض پرداخت کنند. مالکان زمین، مالکان مغازه، مالکان خودرو باید به نوعی عوارض پرداخت کنند ولی چون این مسأله بین مردم جا نیفتاده نمی‌خواهیم اهالی را رنجیده خاطر کنیم. از جمله درآمد دیگر روستاها سهم نیم درصدی جمع آوری زباله است که باید به حساب دهیاری واریز شود. ولی این منبع درآمدی روستا تا کنون اجرایی نشده. در داخل روستا درآمد خاص دیگری نداریم.

#درمورد فعالیتهای که در طول مدت ۱۴ سال انجام دادید توضیح دهید.#

درطول مدت ۱۴ ساله فعالیت دهیاری از جمله بیس ریزی  وجدول کشی کل روستا  ، آسفالت معابرو  روشنایی معابر ، هزار متر کانال کشاورزی با مشارکت مردم وبسیج سازندگی،  احداث جایگاه پسماند روستا،  بتن ریزی هزار متر معابر روستا ،احداث دیوار حائل در ضلع شرقی روستا بطول ۲۵۰ متر  و اصلاح شبکه آب شرب روستا ،احیا ومرمت کوچه‌ های قدیمی روستا ،احداث کتابخانه روستا  والحاق دوازده هزار متر فضای سبز به طرح هادی روستا  وایجاد گروه‌های اندیشه ورز در روستای جوب سرخ علیا بوده است

*و اما سخن پایانی دهیار روستای جوب سرخ علیا.

 در پایان جا دارد تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم از مسئولان محترم بویژه جناب آقای محمدی فرماندار وشکربیگی بخشدار محترم که اززمان ورودشان به این بخش دلسوزانه به فکر رفع مشکلات مردم بوده و کارهای مهمی انجام داده‌اند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۹۳۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد