//
کدخبر: ۴۵۹۱۹۴ //

جو بایدن خواستار «آتش‌بس فوری» در غزه شد

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اذعان نسبت به تشویش و نگرانی جوانان در سرتاسر ایالات متحده به دلیل بحران انسانی در غزه، خواستار برقراری «آتش‌بس فوری» در این باریکه شد.

جو بایدن خواستار «آتش‌بس فوری» در غزه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس‌جمهور آمریکا با هدف جلب آرای رای‌دهندگان جوامع سیاه‌پوست در «کالج مورهاوس» واقع در آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا خطاب به فارغ‌التحصیلان این مرکز آموزشی گفت: «تلاش‌های دولت ایالات متحده این است که سیاه‌پوستان آمریکایی‌ را در بالاترین رده‌های قدرت سیاسی قرار دهد.»

تلویزیون سی‌ان‌ان به نقل از جو بایدن گزارش کرد: «ما خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در غزه هستیم و این موضوع باید با آزادی گروگان‌های اسرائیلی همراه باشد و در عین حال به دنبال راه‌کار سیاسی بلندمدت برای این بحران می‌باشیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: آنچه در غزه و اسرائیل رخ می‌دهد، غم‌انگیز است. فلسطینی‌های بی‌گناه در این وسط گرفتار شده و مردان، زنان و کودکان کشته و بی‌خانمان می‌شوند و به آب، غذا و دارو نیاز مبرم دارند.

سی‌ان‌ان گزارش داد که پیش از سفر جو بایدن به مورهاوس، برخی از دانشجویان و اعضای این کالج با حضور رئیس‌جمهور به دلیل حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی مخالفت کردند. البته کاخ سفید هفته‌ها بود که برای رفع این نگرانی‌ها تلاشهایی را انجام داده و امیدوار بود که این سخنرانی فرصتی را برای رئیس‌جمهور فراهم کند تا با جوامع سیاه‌پوست ارتباط بهتری برقرار کند؛ جامعه و گروهی که براساس نظرسنجی‌های اخیر به طور فزاینده‌ای از جو بایدن دور شده‌اند و می‌تواند زنگ خطری برای او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده باشد.

دانشجویان مورهاوس، دانشگاهی که به لحاظ تاریخی سیاه‌پوستان آمریکایی در آن تحصیل می‌کردند، از ایالت مربوطه خواسته بودند که سخنرانی جو بایدن را لغو کند.

جو بایدن با اشاره به نارضایتی دانشجویان آمریکایی نسبت به تداوم جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت: «این یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مشکلات در جهان است. می‌دانم که این مسئله بسیاری از شما از جمله خانواده خودم را خشمگین و ناامید کرده است. می‌دانم این مسئله قلب شما و هم‌چنین قلب من را نیز شکسته است.»

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده، بیش از ۱۳۶۰ تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از ۷ اکتبر تا ۳ مه برگزار شده است و اکثریت قریب به اتفاق این تظاهرات - ۹۷ درصد - مسالمت‌آمیز بوده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۹۱۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان