//
کدخبر: ۸۵۳۱۲ //

شمار شهدای راهپیمایی امروز غزه به ۵ نفر رسید

درپی شهادت 2 فلسطینی دیگر، شمار شهدای هشتمین روز راهپیمایی «بازگشت بزرگ» در نوار غزه به پنج نفر و شمار زخمی ها به 780 نفر رسید.

 شمار شهدای راهپیمایی امروز غزه به 5 نفر رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

نظامیان صهیونیست حسین محمد ماضی (16 ساله) از اهالی منطقه شیخ رضوان در شمال شهر غزه را به ضرب گلوله مسقیم به شهادت رساندند و یک فلسطینی دیگر در مرکز غزه به شهادت رسیده، اما هویت وی هنوز اعلام نشده است.

امروز «مجدی رمضان شبات»، «اسامه خمیس قدیح» 38 ساله و «احمد نزار محارب» 29 ساله در نوار غزه شهید شدند. فلسطینیان ساکن غزه امروز در هشتمین روز راهپیمایی بازگشت بزرگ که از جمعه گذشته به مناسبت «روز زمین» آغاز شد، بر حق بازگشت به سرزمین های خود تاکید کردند.

فلسطینی های ساکن غزه در راهپیمایی امروز با آتش زدن مقادیر زیادی لاستیک خودرو و استفاده از آینه در دید تک‌ تیراندازان صهیونیست اختلال ایجاد کردند.

مردم نوار غزه جمعه گذشته (10 فروردین) در تظاهراتی با عنوان 'بازگشت بزرگ' به مناسبت چهل و دومین سالگرد 'روز زمین فلسطین' شرکت کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشیدند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی 17 نفر را شهید و بیش از یک هزار و 800 تن دیگر را زخمی کردند.

'روز زمین فلسطین' به نماد مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

مقام های رژیم صهیونیستی 30 مارس سال 1976 ( 10 فروردین 1355) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

فلسطینی‌ها همه ساله در روز 30 مارس به مناسبت گرامیداشت روز زمین، راهپیمایی برگزار می کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد