//
کدخبر: ۴۷۰۵۵۶ //

تهرانی‌ها نفس راحتی بکشند؛ کاهش دما از امروز آغاز شد

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که از امروز، جمعه ۱۹ مردادماه، روند کاهش دما در پایتخت آغاز شده و خنک‌ترین روزهای تابستان را در هفته آینده تجربه خواهیم کرد.

تهرانی‌ها نفس راحتی بکشند؛ کاهش دما از امروز آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

بیشتر بخوانید: درخواست ویژه پوتین به ایران درباره حمله به اسرائیل

به گزارش فرتاک نیوز؛ پس از هفته‌ها تحمل گرمای شدید و بی‌سابقه، بالاخره خبر خوشی برای شهروندان تهرانی رسید. سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده است که از امروز، جمعه ۱۹ مردادماه، روند کاهش دما در پایتخت آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود خنک‌ترین روزهای تابستان را در هفته آینده تجربه کنیم.

در حالی که بسیاری از شهرهای کشور همچنان درگیر گرمای طاقت‌فرسا هستند، تهرانی‌ها می‌توانند به تدریج از شر گرما رها شده و به استقبال هوای مطبوع‌تر بروند. این کاهش دما در حالی اتفاق می‌افتد که برخی از شهرهای کشور مانند قم، رکورد دمایی بی‌سابقه‌ای را در دو دهه اخیر تجربه کردند.

علت کاهش دما

کاهش دما در تهران و برخی دیگر از مناطق کشور به دلیل تغییرات جوی و جابه‌جایی توده‌های هوا رخ می‌دهد. با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، انتظار می‌رود در روزهای آینده دمای هوا در اکثر نقاط کشور به حالت نرمال تابستانی بازگردد.

هشدار برای مناطق جنوبی

در حالی که پایتخت و برخی مناطق شمالی کشور به استقبال هوای خنک می‌روند، سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور، به ویژه جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و غرب شمال استان هرمزگان، جنوب غرب استان کرمان و جنوب شرق استان فارس، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است. احتمال بارش باران، رعدوبرق و سیلاب در این مناطق وجود دارد. همچنین، وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور تشدید خواهد شد و آب‌های جنوب کشور نیز مواج و پر تلاطم خواهد بود.

توصیه‌های ایمنی

سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه می‌کند در روزهای گرم از تردد غیرضروری در ساعات اوج گرما خودداری کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند. همچنین، به ساکنان مناطق جنوبی کشور توصیه می‌شود که نسبت به احتمال وقوع سیلاب هوشیار باشند و از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد