//
کدخبر: ۴۴۳۰۷۱ //

کلاهبرداری اینترنتی با به بهانه هدیه روز پدر/ توصیه پلیس فتا

کرج- رییس پلیس فتای استان البرز در خصوص خرید اینترنتی هدیه روز پدر به کاربران هشدار داد و از آنها خواست فقط از سایت‌های مطمئن خرید کنند.

کلاهبرداری اینترنتی با به بهانه هدیه روز پدر/ توصیه پلیس فتا
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرهنگ رسول جلیلیان گفت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم، انتشار آگهی‌های جعلی با عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی است.

وی افزود: کلاهبرداران اینترنتی در هر مناسبت با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند. کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز به کاربران صفحات اجتماعی توصیه کرد که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار حساس است و کاربران برای حفظ حریم خصوصی از درج هرگونه اطلاعات فردی در آنها خودداری کنند.

سرهنگ جلیلیان اضافه کرد: مجرمان سایبری با جعل نماد اعتماد الکترونیکی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و کاربران قبل از خرید، از اصالت نماد اعتماد الکترونیکی اطمینان حاصل کنند.

به گفته وی، فروشگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی چنانچه دارای وب سایت معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی نباشند قابل اعتماد نیستند. در این فضا تبلیغات غیرواقعی نیز وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست.

رئیس پلیس فتای استان البرز با تاکید بر اینکه کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قرار دهند، یاد آورشد: کاربران قبل از احراز هویت فروشنده، هیچ گونه وجهی پرداخت نکنند ضمن آنکه آگهی‌های وسوسه انگیز ترفندی برای کلاهبرداری توسط افراد شیاد است.

سرهنگ جلیلیان مطرح کرد: مردم خریدهای خود را به صورت پرداخت در محل سفارش دهند و از پرداخت بیعانه خودداری کنند و هنگام خریدهای اینترنتی مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده توسط کلاهبرداران باشند و به هیچ عنوان روی آنها کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۰۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد