//
کدخبر: ۴۷۴۸۴۷ //

فرار نفس‌گیر از زندان رجایی شهر؛ الهام‌بخش سریال‌ها

داستان فرار علی اشرف از زندان رجایی شهر، یکی از دراماتیک‌ترین فرارهای تاریخ ایران است که به الهام‌بخش سریال‌های تلویزیونی تبدیل شده است.

فرار نفس‌گیر از زندان رجایی شهر؛ الهام‌بخش سریال‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

داستان فرار علی اشرف از زندان رجایی شهر، یکی از دراماتیک‌ترین و باور نکردنی‌ترین فرارهای تاریخ ایران است. این رویداد که سال‌ها پیش رخ داد، الهام‌بخش بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها بوده و همچنان برای بسیاری جذاب است.

طرح فرار جسورانه

علی اشرف پروانه، سارق حرفه‌ای و خطرناکی بود که به جرم سرقت‌های مسلحانه به زندان افتاده بود. او که از زندان خسته شده بود، تصمیم به فرار گرفت. اما فرار از یک زندان امنیتی مانند رجایی شهر، کار ساده‌ای نبود. علی اشرف با همکاری دو تن از زندانیان، طرحی جسورانه برای فرار ریخت.

حفر تونل 18 متری

این سه نفر با استفاده از قاشق و دیگر ابزارهای ساده، شروع به حفر تونلی زیرزمینی کردند. آن‌ها با احتیاط و صبر و حوصله، شب‌ها مشغول حفر تونل بودند و روزها به فعالیت‌های عادی خود می‌پرداختند. برای اینکه وزن کم کنند و بتوانند راحت‌تر در تونل حرکت کنند، رژیم غذایی سختی گرفتند. پس از ماه‌ها تلاش، تونلی به طول 18 متر حفر کردند که به خارج از زندان ختم می‌شد.

فرار موفقیت‌آمیز

در نهایت، این سه زندانی با پوشیدن لباس‌هایی از جنس پلاستیک برای جلوگیری از کثیف شدن، از تونل حفر شده خارج شدند. آن‌ها با موفقیت از زندان گریختند و به نقاط مختلف کشور پراکنده شدند. اما شادی آن‌ها دوامی نداشت. دو همدست علی اشرف به سرعت دستگیر شدند، اما علی اشرف موفق شد مدتی مخفی بماند.

دستگیری مجدد

علی اشرف پس از فرار، به سرقت‌های خود ادامه داد و حتی با هویت جعلی مشغول به کار شد. اما سرنوشت او را به دام انداخت. یکی از افرادی که او را در زندان دیده بود، او را شناسایی کرد و به پلیس اطلاع داد. بدین ترتیب، علی اشرف بار دیگر دستگیر شد و به زندان بازگردانده شد.

الهام‌بخش سریال‌ها

داستان فرار علی اشرف از زندان، به قدری هیجان‌انگیز و باور نکردنی بود که به الهام‌بخش بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌ها تبدیل شد. این داستان نشان می‌دهد که اراده انسان می‌تواند او را به انجام کارهای شگفت‌انگیزی وادار کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد