//
کدخبر: ۴۶۶۰۱۳ //

بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان

بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان می تواند کمپرسور روتاری مدل t3 باشد برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر تجربه سفر و یا زندگی در خوزستان را داشته باشید به خوبی می‌دانید که زندگی بدون کولر گازی در این شهرها تقریبا غیر ممکن است زیرا آب و هوا می تواند بر روی سیستم اسپیلت کولر تاثیر بگذارد بنابراین در میان انواع کمپرسور کولر گازی که در بازار موجود است یکی از بهترین ها می تواند کمپرسور روتاری مدلT3 برای مناطق گرمسیری به خصوص خوزستان باشد.

در این مطلب با ما همراه باشید تا مناسب‌ترین کمپرسور مخصوص خوزستان را به شما معرفی کنیم.

بهترین کمپرسور کولرگازی برای خوزستان باید چه ویژگی داشته باشد؟

مهم‌ترین قطعه در کولرگازی کمپرسور است که تمام فشار جریان خنک‌سازی سیستم سرمایش بر این بخش وارد می‌شود در نتیجه کمپرسورهای غیر تخصصی در اقلیم‌های مرطوب مانند خوزستان نمی‌توانند کارایی خوبی داشته باشند.

کمپرسورهای کولر گازی در سه مدل پیستونی، اسکرال و روتاری تولید می‌شوند؛ کمپرسورهای پیستونی نسل قدیمی هستند که در اسپلیت‌های نسل اولی از نوع پنجره‌ای نصب شده و همچنان برای ساخت سیستم‌های ساده و ارزان ‌قیمت استفاده می‌شوند؛ این مدل‌ از کمپرسور ها با سروصدای زیادی کار می‌کنند و در عین ‌حال مناسب عملکرد طولانی ‌مدت نیستند بنابراین برای مناطق گرمسیر که نیاز است کولر برای مدت زمان طولانی روشن باشد، مناسب نمی باشند.

کمپرسور اسکرال‌ها مانند مدل‌های روتاری در دسته کمپرسورهای نسل جدید قرار می‌گیرند که تکنولوژی ساخت بالایی دارند و بیشتر در صنعت از آن‌ها استفاده می‌شود؛ در این کمپرسورها از پره‌های چرخشی استفاده می‌شود که صدای کمی تولید کرده و عملکرد دستگاه را برای مدت طولانی بالا می‌برد.

بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان

یکی از بهترین کمپرسور های کولر گازی برای خوزستان می تواند کمپرسور روتاری T3 باشد که با آب و هوای گرم و مرطوب این منطقه سازگاری دارد همچنین این کمپرسور برای کار در دمای بسیار بالا طراحی شده اند و می توانند به طور موثری در آب و هوای گرم و مرطوب خوزستان عمل کنند.

بهترین کمپرسور کولر گازی خوزستان

کمپرسور روتاری چیست؟

کمپرسور روتاری در دسته‌بندی کمپرسورهای چرخشی قرار دارند که با استفاده از مکانیزم تیغه‌های گردان ۳۶۰ درجه می‌توانند مکش و پمپاژ گاز مبرد را انجام بدهند؛ از نظر عملکرد کمپرسور روتاری نقطه مقابل کمپرسور پیستونی است؛ چرا که کمپرسور روتاری عملکرد آرام و راندمان بالایی و دبی گاز مبرد بیشتری دارند همین عامل سبب می‌شود تا اصطکاک بین قطعات کمتر و برای کارکر در مدت زمان طولانی مناسب باشند.

شما می توانید برای آشنایی با انواع کمپرسور روتاری کلیک کنید.

کدام مدل کمپرسور روتاری را انتخاب کنیم؟

کمپرسور های روتاری می توانند بهترین گزینه برای مناطق گرمسیری باشند اما آیا می توانیم هر نوع کمپرسور روتاری ای را انتخاب کنیم؟ کمپرسور های روتاری با توجه به کلاس بندی آب و هوایی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

کمپرسورهای روتاری T1 که برای اقلیم متعادل و مرطوب مناسب می باشند و دمای محیط آنها از 45 درجه تجاوز نمی کند، کمپرسور روتاری T2 که مناسب برای اقلیم آب و هوایی سرد و کوهستانی است و دمای محیط به 35- درجه می‌رسد و همچنین کمپرسور روتاری T3 که برای مناطق با اقلیم گرم و حاره‌ای که رطوبت در این مناطق زیاد است و دمای هوا ممکن است تا 57+ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند مناسب است.

نحوه عملکرد کمپرسور روتاری چگونه است؟

در طراحی کمپرسور روتاری از یک تیغه محوری بلند با پره‌های چرخشی استفاده شده که این تیغه در یک فضای توخالی سیلندر مانند که بدنه کمپرسور است قرار می‌گیرد؛ عملکرد تیغه‌ها به گونه‌ای است که روی محور روتور با سرعت بالا می‌چرخد؛ به ‌این ‌ترتیب حین چرخش تیغه و یا کم شدن حجم بین سطح داخلی سیلندر و سطح خارجی رتور و تیغه‌ها عملیات متراکم سازی گاز مبرد و پمپاژ از مدخل خروجی انجام می‌شود بنابراین این مدل سیستم چرخشی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای آب و هوای خوزستان باشد.

کمپرسور روتاری از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

کمپرسورهای روتاری با توجه به میزان ظرفیت و سایر عوامل دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. اما اجزای آن ها متناسب با ظرفیت کمپرسور متفاوت است. به صورت کلی پره های درون سیلندر با توجه به نوع و ظرفیت کمپرسور وظیفه عملیات مکش، فشرده سازی و انتقال و تخلیه گاز  را بر عهده دارند. همچنین کمپرسور  روتاری از اجزای دیگری مانند لوله تخلیه، ورودی، میل لنگ، آکومولاتور و… تشکیل شده است. هر کدام از این قطعات به صورت جداگانه عمل کرده و با ایجاد یک هم افزایی در عمل فشرده سازی کمک می کنند.

مزایای کمپرسور روتاری

بعد از اینکه با بهترین کمپرسور کولرگازی برای خوزستان آشنا شدید، لازم است با مزایای آن هم آشنا شوید؛ کمپرسور روتاری به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان از آن در آب و هوای معتدل هم استفاده کرد؛ از مزایای بی‌شمار این کمپرسور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راندمان کاری بالا

  • در ابعاد کوچک و وزن نسبتاً سبکی طراحی می‌شوند.

  • به دلیل اصطکاک کم تیغه‌های چرخشی، این مدل کمپرسور لرزش و صدای کمی دارد.

  • استهلاک قطعات متحرک آنها ناچیز و طول عمر مفید بالایی دارند.

  • از قطعات کمی در ساخت آنها استفاده ‌شده است.

  • توانایی کار در مدت زمان طولانی را دارند.

چرا کمپرسور کولر گازی روتاری T3 برای آب و هوای گرم مناسب است؟

کمپرسور روتاری مناسب برای خوزستان

همانگونه که گفته شد آب و هوای خوزستان گرم و مرطوب است و این حجم از گرما در برخی از ایام سال بیشتر هم می‌شود در نتیجه با توجه به اینکه تحمل دمایی کمپرسور T3 بیشتر از مدل‌های دیگر است پس می تواند دمای بیشتر از 60 درجه سانتی‌گراد را نیز تحمل می‌کند بنابراین برای مناطق گرمسیر می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

کمپرسورهای روتاری تیپ T3 همچنین از فناوری پیشرفته برخوردار می باشند که با لرزش کمتر، خنک‌سازی سریع‌تر و مصرف انرژی کمتر به نسبت دیگر تیپ‌ها کار می‌کنند در نتیجه از آنجایی که لازم است در مناطق گرمسیر کولر به صورت مداوم روشن باشد، بهترین کمپرسور کولر گازی برای خوزستان، کمپرسورهای روتاری T3 است که مصرف بسیار کمی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۰۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد