//
کدخبر: ۴۱۰۵۶۳ //

چگونه رنگ موی خود را ماندگارتر کنیم؟ نکاتی که باید بدانید!

یکی از مهم ترین عضوها که تغییر اساسی در ظاهر شما ایجاد می کند مو است.

چگونه رنگ موی خود را ماندگارتر کنیم؟ نکاتی که باید بدانید!
به گزارش فرتاک نیوز،

از آنجایی که رشد مو به زمان نسبتاً طولانی نیاز دارد، کوتاه کردن موها ممکن است راه حل ایده آلی برای تغییر ظاهر نباشد. تغییر رنگ مو به شما این فرصت را می دهد تا بدون کوتاهی تغییر قابل توجهی در ظاهر خود ایجاد کنید. بهترین قسمت ماجرا این است که می توانید رنگ دلخواه خود را امتحان کنید. یکی از دغدغه های افرادی که موهای خود را رنگ می کنند این است که چگونه رنگ موی خود را ثابت کنند. در این مقاله به شما روش های ماندگار تر کردن رنگ مو را توضیح خواهیم داد.

فورا شامپو نزنید

یکی از  روش های ماندگارتر کردن رنگ مو اجتناب از شامپو زدن درست بعد از رنگ کردن مو است. یک رنگ مو در طول 24 ساعت پس از استفاده روی موهای شما در موها می نشیند.  اگر به خانه بروید و موهایتان را با شامپو بشویید، رنگ به خوبی نمی تواند جا بیفتد. این امر منجر به از بین رفتن رنگ مو می شود. اگر می خواهید رنگ موهایتان ماندگاری زیادی داشته باشد. باید حداقل 24 ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید. که زمان کافی برای نشستن روی موهایتان داشته است. روزی که موهایتان را رنگ می کنید، در برابر وسوسه استفاده از شامپو مقاومت کنید. و اگر هنوز می خواهید موهایتان را بشویید، فقط از آب سرد استفاده کنید.

از محصولات مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

اگر می خواهید رنگ موهایتان ماندگاری طولانی داشته باشد. باید از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید که مخصوص موهای رنگ شده هستند. این بسیار مهم است زیرا سایر محصولات ممکن است رنگ موهای شما را از بین ببرند. از شامپو و نرم کننده موهای رنگ شده استفاده کنید که حاوی SLS، الکل و غیره نیستند، زیرا اینها می توانند روی عمر رنگ موهای شما تأثیر بگذارند و همچنین موهای شما را خشک کنند.

شما باید از محصولاتی استفاده کنید که برای موهای شما تغذیه کننده باشند، زیرا رنگ می تواند کمی اثر خشکی روی ساقه ی مو داشته باشد.

image-44-768x1024

در حمام از آب گرم استفاده نکنید

یکی دیگر از روش های ماندگار تر کردن رنگ مو، اجتناب از دوش آب گرم است. بسیاری از خانم ها دوست دارند دوش آب گرم طولانی بگیرند، غافل از این که با این کار رطوبت مو و پوست آنها را از بین می رود. علاوه بر این آب داغ می تواند رنگ موهای شما را نیز کدر کند.

اگر می خواهید موهایتان برای مدت طولانی درخشان و سالم به نظر برسند، دمای آب را برای شستشوی موهایتان را کاهش دهید و همچنین تعداد دفعات شستن موهایتان را در هفته کاهش دهید. وقتی موهایتان را شامپو می‌زنید، فقط باید آن را به ریشه‌ها بمالید و اجازه دهید در طول موهایتان بچرخد تا تمیز شود. از زدن شامپو به طول موها خودداری کنید زیرا می تواند رنگ شما را از بین ببرد و همچنین موهای شما را خشک کند. می توانید در بین شستشوها از شامپوی خشک استفاده کنید، تا چربی آن از بین برود. به این شکل موهای شما تمیز می ماند و رنگ شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

از ماسک مو استفاده کنید

یکی دیگر از  روش های ماندگار تر کردن رنگ مو استفاده از محصولات مراقبتی است. موهای رنگ شده ممکن است کمی شکننده باشند و نیاز به مراقبت و توجه بیشتری داشته باشند. از ماسک های موی غنی و روغن های مو استفاده کنید تا رطوبت را به موهای رنگ شده ی خود برگردانید. موهای خشک بی روح به نظر می رسند و حتی اگر موهای رنگ شده ی خود را به طور منظم نرم نکنید، زیباترین رنگ های مو بی رنگ به نظر می رسند.

از حالت دادن به موهایتان با حرارت زیاد خودداری کنید

حتی اگر موهای رنگ شده ندارید، ابزارهای حالت دهنده ی داغ می توانند آسیب زیادی به موهای شما وارد کنند. از آنجایی که رنگ مو می تواند در حال خشک شدن باشد، فقط برای لحظه ای تصور کنید که گرما دادن به موهای شما چه می کند. از روش های ماندگار تر کردن رنگ مو اجتناب از حالت دادن به مو ها می باشد. موهای خود را زیاد سشوار نکشید یا برای حالت دادن از اتوی مو استفاده نکنید. اگر همچنان می خواهید از خشک کن استفاده کنید، از آن در بالاترین درجه حرارت استفاده نکنید.

استفاده از اسپری یا سرم محافظ حرارت می تواند به عنوان یک مانع فیزیکی بین موهای شما و ابزار حالت دهنده داغ عمل کند و به محافظت از ساقه مو در برابر آسیب کمک کند. نور خورشید همچنین می تواند موهای شما را روشن کرده و سریعتر آنها را کم رنگ کند. اگر می‌خواهید رنگ موهایتان را برای مدت طولانی حفظ کنید، یک نرم‌کننده با SPF روی موهایتان بمالید یا وقتی زیر نور آفتاب هستید موهایتان را با کلاه یا شال بپوشانید.

اگر اقدامات احتیاطی را انجام دهید و مدتی را صرف مراقبت از موهای خود کنید. رنگ موهای شما ماه ها ماندگار می شود و موهای شما برای سال های آینده سالم می مانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد