//
کدخبر: ۴۲۶۲۳۹ //

نکات و ترفندهای مهم برای مردان و پسران جوان درخصوص اصلاح با تیغ

آموزش اصلاح ریش با تیغ یکی از آن مواردی است که مردان و پسران جوان شدیدا به دنبال آن هستند.

 نکات و ترفندهای مهم برای مردان و پسران جوان درخصوص اصلاح با تیغ
به گزارش فرتاک نیوز،

عدم اصلاح صحیح و اصولی ریش با تیغ می تواند سبب بروز زخم، جوش و حساسیت روی پوست شما شود و منظره ای نامناسب را برای صورت شما ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش اصلاح ریش با تیغ به صورت اصولی بپردازیم، پس اگر قصد دارید تا به بهترین شکل ممکن صورت خود را با تیغ اصلاح نموده و پس از اصلاح از مشاهده صورت یکدست و نرم خود در آینه لذت ببرید، با ما تا انتهای این مقاله آموزشی همراه باشید.

مراحل آموزش اصلاح ریش با تیغ

مرحله اول

اگر ریش های شما بلند است، با استفاده از موزر یا ماشین های ریش تراش کوچک خانگی سعی کنید تا ابتدا ریش خود را کوتاه کنید، چرا که تراشیدن ریش بلند با تیغ بسیار دشوار است. اگر ریش شما کوتاه است می توانید از انجام این مرحله صرف نظر کنید.

 اموزش اصلاح صورت مردانه

مرحله دوم

در این مرحله باید صورت خود را با یک اسکراب صورت لایه برداری کنید تا پوست مرده، چربی و آلودگی روی پوست شما کاملا پاک شود. لایه برداری از پوست قبل از اصلاح ریش با تیغ، باعث کاهش حساسیت ناشی از تماس تیغ با پوست صورت شما و تسهیل روند اصلاح صورتتان خواهد شد.

نکته: سعی کنید اسکراب شما سطحی باشد. از آنجا که مدتی است صورت خود را اصلاح نکرده اید، پوست شما حساس می باشد و به همین دلیل در هنگام لایه برداری از پوست، خیلی اسکراب نکنید.

 اموزش اصلاح صورت مردانه

مرحله سوم

قبل از شروع اصلاح، صورت خود را با آب گرم یا ولرم بشویید. اصلاح بعد از شستن صورت با آب گرم، باعث نرم شدن ریش و باز شدن منافذ پوست شما می شود. این کار به شما کمک می کند تا پوست شما تحریک نشود و خطر ایجاد بریدگی صورت هنگام اصلاح را کاهش می دهد.

نکته: بهترین زمان اصلاح ریش با تیغ، هنگام دوش گرفتن در حمام و یا بلافاصله پس از استحمام می باشد. انداختن یک حوله گرم و مرطوب روی صورت، یک راه موثر دیگر برای باز کردن منافذ پوست قبل از اصلاح می باشد.

 اموزش اصلاح صورت مردانه

مرحله چهارم

در این مرحله از آموزش اصلاح ریش با تیغ  ، شما باید صورت خود را با ژل اصلاح یا خمیر ریش، لیز و کف آلود کنید. برای این کار سعی کنید از قلم مو استفاده کنید تا خمیر ریش به صورت یکدست به تمام نقاط صورت شما آغشته شود. قبل از شروع اصلاح اجازه دهید تا خمیر ریش به مدت 2 الی 3 دقیقه روی صورتتان بماند تا پوست صورت شما را کاملا مرطوب کند.

 اموزش اصلاح صورت مردانه

مرحله پنجم

در این مرحله و قبل از آغاز اصلاح، تیغ خود را برای کاهش تحریک پوست بررسی کنید. اگر مدتی است که ریش خود را نتراشیده اید، ممکن است پوست شما کاملا حساس باشد و به راحتی تحریک شود. استفاده از تیغ مرطوب و یا قدیمی ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست شما شود، پس تیغ خود را در محیطی خشک و غیر از حمام یا دستشویی نگهداری کنید تا از رشد باکتری روی آن جلوگیری کنید.

یکی از دلایل اصلی تحریک پوست پس از اصلاح، استفاده از تیغ غیر بهداشتی است. اکثر افراد تیغ های خود را به مدت طولانی نگه می دارند و اگر بعد از هر بار استفاده  آن را ضد عفونی نکنید، ممکن است باکتری ها زیادی روی آن جمع شوند. ترجیحا برای هر بار  اصلاح صورت، از تیغی جدید استفاده کنید و یا در صورت استفاده از تیغ قدیمی، آن را در محیطی خشک و بدون رطوبت نگهداری کنید.

 روش صحیح اصلاح صورت با تیغ

مرحله ششم

سعی کنید هنگام اصلاح، تیغ را در جهت رشد موهای صورت خود حرکت دهید. اگر بر خلاف جهت رشد موها تیغ را حرکت دهید، ممکن است پوست شما تحریک شده و دچار حساسیت پس از اصلاح شود. هنگام تراشیدن ریش با تیغ برای جلوگیری از بریدن صورت، سعی کنید تیغ را محکم روی پوست خود فشار داده و آرام به سمت پایین حرکت دهید.

 روش صحیح اصلاح صورت با تیغ

 

 روش صحیح اصلاح صورت با تیغ

مرحله هفتم

سعی کنید به آرامی اصلاح کنید و پس از هر 3 الی 5 سانت اصلاح، تیغ خود را تمیز نموده و موهای اضافی را از آن جدا کنید. اگر بی وقفه اصلاح کنید و تیغ شما با مو مسدود شود، این قضیه روند اصلاح را برای شما دشوار می کند. برای تمیز کردن تیغ حین اصلاح، باید آن را ​با آب گرم بشویید. استفاده از آب گرم برای شستشوی تیغ، باعث گرم نگه داشتن آن و اصلاحی یکدست تر برای شما خواهد شد.

 روش صحیح اصلاح صورت با تیغ

مرحله هشتم

برای جلوگیری از تحریک پوست در ناحیه گردن، سعی کنید که گردن شما آخرین ناحیه ای باشد که آن را اصلاح می کنید. چرا که اینگونه به پوست گردن فرصت بیشتری برای مرطوب شدن و نرم شدن می دهید. گردن خود را نیز همانند صورت خود به آرامی و در مسیر رشد موها اصلاح کنید.

 مراحل اصلاح صورت با تیغ

مرحله نهم

یکی از مراحل مهم در آموزش اصلاح ریش با تیغ ، بررسی صورت پس از اتمام اصلاح از بابت وجود ناصافی ها و لکه های باقیمانده ریش روی صورت است. پس از اتمام اصلاح و شستن صورت، در آینه پوست خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده لکه و ناصافی روی پوست، مجدا خمیر ریش را روی صورت خود با قلم مو پخش کنید و یک بار دیگر به آرامی لکه ها و ناصافی ها را با تیغ اصلاح کنید.

 مراحل اصلاح صورت با تیغ

مرحله دهم

پس از لکه گیری و اتمام اصلاح، صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست شما بسته شود. سعی کنید وقتی می خواهید خمیر ریش یا ژل اصلاح را از روی صورت خود پاک کنید صورت خود را زیاد مالش ندهید. مالیدن زیاد صورت هنگام شستشو می تواند پوست شما را تحریک کرده و منجر به قرمزی صورتتان شود.

 مراحل اصلاح صورت با تیغ

مرحله یازدهم

پس از شستشوی صورت، پوست خود را با استفاده از کرم مرطوب کننده یا لوسیون مرطوب کنید. استفاده از مرطوب کننده پس از اصلاح به بهبود لطافت پوست و کاهش تحریک آن کمک می کند. هنگام استفاده از کرم  بعد از اصلاح، آن را به آرامی روی صورت خود بمالید. سعی کنید پس از اصلاح، از افتر شیوهای معطر یا حاوی الکل استفاده نکنید، چرا که  اینها به جای تسکین پوست می توانند سبب خشکی یا تحریک پوست شما شوند.

 مراحل اصلاح صورت با تیغ

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان