//
کدخبر: ۴۴۵۶۰۰ //
خداحافظی با پف زیر چشم با حذف این 3 غذا

دشمنان پنهان زیبایی: غذاهایی که باعث پف چشم می‌شوند!

پف کردن چشم می‌تواند مربوط به نوع غذایی که مصرف می‌کنید، باشد. در این مطلب، ما چند نمونه از غذاهایی که باعث پف زیر چشم می‌شود را برای شما آورده‌ایم.

دشمنان پنهان زیبایی: غذاهایی که باعث پف چشم می‌شوند!
به گزارش فرتاک نیوز،

 شاید با خود فکر کنید که شب‌ها خواب راحت و آرام دارید، پس چرا چشم‌هایتان پف می‌کند؟ با این که زود هم می‌خوابید، اما چشم‌هایتان ورم کرده است. ما یک دلیل اصلی و علمی برای آن پیدا کردیم‌. خوراکی و غذایی که مصرف می‌کنید، باعث پف کردگی چشم‌های شما می‌شود. در این مطلب سه مدل غذا و خوراکی را معرفی کرده‌ایم که با حذف آن‌ها به صورت امتحانی، می‌توانید ببینید شرایط چشم شما بهتر می‌شود یا خیر.

پف کردن چشم

1. گوجه فرنگی، عامل پف کردن چشم

گوجه فرنگی از راسته گیاهان شب بو به شمار می‌رود. به همین دلیل حاوی ماده‌ای به نام سولانین است. سولانین باعث ورم کردگی یا پف کردگی زیر پلک‌ها می‌شود. به طور کلی سولانین باعث التهاب خواهد شد. اگر شما هم به مقدار زیاد از این خوراکی مصرف می‌کنید، ممکن است با علائمی مانند باد کردگی یا پف کردگی چشم‌ها مواجه شوید. بهتر است برای یه مدت کلا از خوراکی‌های گوجه دار، پودر گوجه، سس گوجه فرنگی یا غذاهایی که با گوجه و رب درست می‌شود را کنار بگذارید. در این حالت ببینید پف زیر چشم های شما می‌خوابد یا خیر.

گوجه فرنگی عامل پف کردن چشم

2. غذاهای کنسروی، عامل خطرناک در پف کردن چشم

غذاهای کنسروی به دلیل مواد نگهدارنده و باکتری‌های سمی، برای سلامتی بدن توصیه نمی‌شود. بهتر است به کل غذاهای کنسروی را کنار بگذارید تا کمتر دچار آسیب شوید. پف کردن زیر چشم یکی از عواملی است که غذاهای کنسروی مانند لوبیا، تن ماهی و… ایجاد می‌کنند. مقدار سدیم غذاهای کنسروی زیاد است به همین دلیل مصرف خود سدیم یا حتی نمک به تنهایی هم موجب التهاب می‌شود. بهتر است غذاهای طبیعی و تازه را جایگزین کنسرو‌ها کنید.

ورم زیر چشم

3. لاکتوز، خوراکی مخفی التهاب زا

لاکتوز موجود در شیر، دوغ، ماست، بستنی، کشک، سرشیر، خامه و… باعث التهاب و پف کردن چشم‌ها می‌شوند. شاید شما از روی عادت در هر وعده غذایی این خوراکی‌ها را خورده باشید و متوجه نشوید که دلیل ورم کردن چشمانتان چیست. با این حال بهتر است برای یک مدت از مصرف خوراکی‌هایی لبنیاتی خودداری کنید. توصیه می‌شود غذایی که داخل آن از محصولات لبنیاتی یا لاکتوز استفاده شده است را مصرف نکنید.

التهاب چشم

سخن آخر

سه خوراکی بالا جزو پرکاربردترین موادی هستند که در انواع غذاها یافت می‌شوند. بهتر است برای امتحان یک بار از خوردن آن‌ها خودداری کنید. در چنین حالتی، بهتر می‌توانید علت پف کردن چشم‌ های خود را پیدا کنید. آیا شما هم با مصرف این خوراکی، چشم‌هایتان پف می‌کند؟

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۶۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان