//
کدخبر: ۴۶۴۳۳۶ //

درمان با اگزوزوم، انقلابی در مراقبت از پوست

درمان با اگزوزوم در قیاس با روش‌های دیگر مانند بوتاکس یا درمان‌های لیزری ماهیت تهاجمی کمتری دارد

درمان با اگزوزوم، انقلابی در مراقبت از پوست
به گزارش فرتاک نیوز،

در سال‌های اخیر، درمان با اگزوزوم رویکردی نوآورانه در پزشکی زیبایی به شمار می‌رود که نتایج بهتری نسبت به درمان‌های سنتی مانند پلاسمای غنی از پلاکت و پی‌آر‌پی (PRP) دارد. برخلاف پی‌آر‌پی، که در آن از خون بیمار استفاده می‌شود، اگزوزوم‌ها از سلول‌های بنیادی به دست می‌آیند که نقطه اوج پزشکی ترمیمی است.

اگزوزوم‌ها چیستند؟
اگزوزوم‌ها نوعی ریزکیسه‌های خارج سلولی‌اند (وزیکول) که حاوی مواد ژنتیکی و عوامل رشدند. این عوامل بیولوژیکی فعال نقش مهمی در ارتباط سلولی و تعمیر بافت دارند. در درمان‌های زیبایی اگزوزوم‌ها فرایند بازسازی طبیعی بدن را تحریک می‌کنند که منجر به رشد، بهبود و ارتقای بافت می‌شود.

به گزارش نیویورک پست، در طول درمان با اگزوزوم، این ریزکیسه‌ها به‌‌طور موضعی بر روی پوست قرارمی‌گیرند، سپس به عمق پوست نفوذ می‌کنند و مواد مفیدشان را مستقیم به سلول‌ها منتقل می‌کنند، موادی که به بهبود ارتباطات داخل سلولی، افزایش سرعت بازسازی پوست، کاهش التهاب و افزایش تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند. نتیجه این فرایند، پوست مقام‌تر، بافت بهتر و کاهش چین‌وچروک است.

درمان با اگزوزوم، در قیاس با روش‌های دیگر مانند بوتاکس یا درمان‌های لیزری، ماهیت تهاجمی کمتری دارد. این درمان به‌دنبال تحریک فرایندهای بازسازی و بهبوددهنده بافتی است که در ترمیم و جوان‌تر شدن پوست موثرند.

درمان با اگزوزوم، در مقایسه با روش‌های درمانی قدیمی‌تر، اثربخشی بهتری دارد. برای مثال، در برخی از مطالعات، اگزوزوم‌ها در زمینه افزایش تعداد و حفظ مو، در قیاس با پی‌آر‌پی بهتر عمل کرده‌اند. همچنین در مقایسه با میکرونیدلینگ یا درمان‌های لیزر، اگزوزوم بدون نیاز به تزریق و به‌شکل موضعی اعمال می‌شود و احتمال اثرات جانبی را کاهش می‌دهد و به بیماران امکان می‌دهد سریع‌تر به فعالیت‌ روزانه‌شان بازگردند. البته باید این نکته را در نظر داشت که اگرچه می‌توان با به‌کارگیری سرم‌های مخصوص موجود در بازار از آن‌ها برای استفاده موضعی در خانه استفاده کرد، اما از نظر زیبایی، زمانی موثرترند که بعد از درمان‌هایی مانند میکرونیدلینگ یا لیزر لایه‌بردار استفاده شوند، که با آسیب‌های بسیار خفیف در سطح پوست باعث جذب بهتر آن‌ها می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۳۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان