//
کدخبر: ۴۶۶۴۷۵ //

مهمترین نکات مراقبت از مو بعد از حمام

از اینکه موهایتان بعد از پاکسازی عمیق درون حمام همچنان نرم نیستند، خسته شده‌اید؟

مهمترین نکات مراقبت از مو بعد از حمام
به گزارش فرتاک نیوز،

ممکن است برای از بین بردن زبری و خشکی موهای خود به کمی کمک و راهنمایی نیاز داشته باشید با اینکه افراد بسیاری از موهایی لطیف و نرم برخوردار هستند، برخی از ما برای نگهداری از موهای خود به خصوص بعد از استحمام و شستشو به کمک‌های اضافی نیاز داریم. البته نگران نباشید؛ زیرا برخی از موثرترین روش‌های نگهداری مو بعد از حمام جزء ساده‌ترین روش‌ها محسوب می‌شوند. در ادامه نکات مورد نیاز در مورد مراقبت از مو بعد از حمام را ذکر می‌کنیم.

اصول اولیه مراقبت از مو بعد از حمام

آیا با وجود استفاده از مقدار زیادی نرم‌کننده موهای شما همچنان وز است یا اینکه بعد از خشک کردن موهایتان با حوله از حالت بد موهایتان ناراضی هستید؟ در نظر داشته باشید همان‌طور که موها به روش‌های شستشوی خاص نیاز دارند، روش‌های نگهداری بعد از شستشو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر فکر می‌کنید که تنها شامپو زدن و حالت دادن به موهایتان کافی است، باید بگوییم شما سخت در اشتباه هستید. برای اینکه بعد از حمام موهایی نرم و لطیف داشته باشید، باید به نکات و ترفندهای زیادی توجه کنید. برای مثال از سرم مو استفاده یا با قرار دادن موهایتان در معرض هوا آن‌ها را خشک کنید.

همچنین می‌توانید بهترین ماسک مو بیرون حمام را بخرید و آن را بر روی موهای خود امتحان کنید. با این کارها بدون شک موهایی صاف، تمیز، لطیف و بدون وز خواهید داشت.

6 نکته مهم در مراقبت از مو بعد از حمام

Picture2

مراقبت از مو بعد از حمام تا حدودی چالش برانگیز و سخت است. به عبارت دیگر کدام یک از ما حوصله داریم که بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده با موهای گره کرده و قفل شده سروکله بزنیم؟ به همین دلیل باید روشی مناسب برای نگهداری موها بعد از حمام پیش بگیریم تا هنگام بیرون آمدن از حمام خیلی درگیر نشویم.

روش‌های مراقبت زیادی وجود دارند که بر روی بیشتر موها تاثیر مثبت می‌گذارند. این روش‌ها شامل استفاده از حالت‌دهنده، تغذیه مو، هیدراته کردن آن و غیره خواهند بود. همه ما سزاوار این هستیم که موهایی خوش‌بو، تمیز و لطیف یا بدون وز داشته باشیم. در مورد مراقبت از موهای خود، علاوه بر نوع حوله باید در انتخاب سایر موارد نیز دقت زیادی به خرج دهید در بخش‌های بعدی 5 مورد از مهم‌ترین روش‌ها و نکات مربوط به مراقبت مو بعد از حمام را توضیح می‌دهیم.

موهایتان را با پارچه نخی یا حوله میکروفایبر خشک کنید

شاید برایتان عجیب باشد اما ما توصیه می‌کنیم موهای خود را با پارچه‌های نخی یا حتی یک تیشرت نخی خشک کنید. این نوع پارچه‌ها جایگزین بهتری برای حوله هستند. متاسفانه برخی از حوله‌ها ساقه مو شما را زبر و آسیب قابل توجهی به موهای شما وارد می‌کنند. در واقع حوله دو شاخه شدن انتهای موهای شما را افزایش می‌دهد و تارهای آن را ضعیف‌تر خواهد کرد.

از این رو بهتر است از یک تی‌شرت نخی قدیمی اما تمیز یا یک حوله میکروفایبر برای خشک کردن موهایتان بعد از حمام استفاده کنید. این نوع پارچه‌های نخی به ساقه موهای شما آسیبی وارد نمی‌کنند و اگر از خشکی موهای خود رنج می‌برید، این نوع پارچه‌ها به حفظ رطوبت موهای شما نیز کمک می‌کنند.

از سرم مو استفاده کنید

سرم مو به شما کمک می‌کند تا از شر موخوره خلاص شوید و با رطوبت موهایتان بعد از حمام به خوبی مقابله کنید با استفاده از سرم مو موهایی صاف و نرم خواهید داشت. به عبارت دیگر سرم مو یکی از موارد ضروری مصرفی بعد از شستشوی موها به حساب می‌آید که البته انتخاب بهترین برند سرم مو شاید کمی سخت باشد.

از آنجایی که انواع مختلفی از سرم مو در بازار لواز بهداشتی و آرایشی وجود دارد، انتخاب بهترین سرم کار راحتی نیست و نیاز به تحقیق و بررسی دارد با انتخاب یک سرم مو باکیفیت موهای شما خیلی سریع درخشش پیدا می‌کند، در ضمن این سرم‌ها ریزش مو را رام می‌کنند و به زیبایی ظاهری شما کمک بزرگی خواهند کرد.

اگر دوست دارید موهایی صیقلی و براق داشته باشید، بهتر است به سراغ سرم مویی بروید که حاوی روغن نارگیل و روغن تخمه آفتابگردان باشد؛ زیرا این مواد تغذیه اصلی موهای شما محسوب می‌شوند و به تقویت آن‌ها کمک می‌کنند. این نوع سرم‌ها به طور دقیق همان چیزی هستند که شما بعد از شستشوی موی خود به آن نیاز دارید.

از ابزارهای حرارتی مو استفاده نکنید

همه ما می‌دانیم که حرارت دادن به مو برای حالت دادن آن یک روش ایده‌آل نیست. به زبان ساده حالتی که بر اثر گرما بر روی موهای شما ایجاد می‌شود شاید به زیبایی ظاهری آن کمک کند اما بدون شک آسیب‌های فراوانی به همراه دارد. ابزارهای حرارتی می‌توانند روش مناسبی برای برخی از موقعیت‌های خاص باشند اما نباید این سبک حالت دادن مو را به عنوان یک عادت و روش همیشگی در نظر بگیرید.

در واقع نباید به استفاده از ابزارهای حرارتی عادت کنید. برای مثال اگر همیشه بعد از حمام موهای خود را سشوار خشک کنید، حرارت ناشی از باد سشوار رطوبت موهای شما را از بین می‌برد و باعث می‌شود موهایی خشک و شکننده داشته باشید. به علاوه باید بدانید موهای خیس نسبت به قبل خود حساس‌تر هستند و احتمال شکستگی آن‌ها بیشتر است.

از این رو توصیه می‌کنیم بعد از شستشوی موهایتان سعی کنید از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید. برای مثال به منظور خشک کردن موها، سعی کنید از سشوار کمک نگیرید.

موهایتان را نبندید

در قسمت‌های قبل ذکر کردیم که موهای خیس شکننده هستند و بستن آن‌ها باعث شکستگی بیشتر موهایتان می‌شود. بدتر از بستن موها، استفاده از کش مو است، اگر بعد از شستشوی موهایتان آن‌ها را با کش ببندید در واقع به دوشاخه شدن موهایتان کمک کرده‌اید.

علاوه بر عوارض و آسیب‌ها، بستن مو باعث خارش پوست سر شده و احتمال دارد در لابه‌لای موهای خود شوره مشاهده کنید. اگر از این موضوع خیلی ناراحت نیستید، بستن مو بدی‌های دیگری نیز دارد. برای مثال ممکن است در قسمتی که موهای خیس خود را می‌بندید، فرورفتگی‌هایی ایجاد شود که این اتفاق نیز از بدترین‌ها معضلات به حساب می‌آید.

با توجه به آسیب‌هایی که براساس بستن موهای خیس ایجاد می‌شوند، توصیه ما این است که صبر کنید تا موهایتان خشک شوند، سپس برای بستن آن‌ها دست به کار شوید.

موهایتان را شانه نزنید 

Picture3

هرگز نباید موهای خیس خود را شانه بزنید؛ زیرا استفاده از هر چیزی بر روی موهای خیس تنها باعث تشدید ریزش مو و مشکلاتی همانند شکستگی مو می‌شود. بهتر است کمی منتظر بمانید تا موهای شما خشک شود و سپس در صورت لزوم با یک شانه دندانه پهن موهایتان را شانه بزنید.

متاسفانه کسانی که موهای مجعد دارند، نمی‌توانند از این روش برای مراقبت موهای خود کمک بگیرند؛ زیرا شانه‌های دندانه پهن نیز لابه‌لای موهای آن‌ها گیر می‌کند. بدین ترتیب اگر موهای شما مجعد است، بهترین زمان برای برس کشیدن آن‌ها وقتی است که خیس هستند؛ زیرا موهای مجعد بعد از اینکه خشک می‌شوند شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند. فراموش نکنید، حتی موهای مجعد را باید با ملایمت شانه بزنید و نباید گره‌های میان موها را بکشید و به زور باز کنید.

گره موهای خود را با انگشت باز کنید

فرقی ندارد موهای شما صاف است یا اینکه جزء موهای موج‌دار محسوب می‌شود، شما برای اینکه گره‌ موهایتان را باز کنید باید از انگشتانتان کمک بگیرید و این روش یکی از بهترین نکات مربوط به مراقبت از مو است. در صورتی که از حالت‌‌دهنده‌های مو کمک نگیرید بدون شک شما با گره‌های زیادی تنها می‌مانید که به سختی باز می‌شوند.

اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید از وسیله‌ خشنی همانند شانه برای باز کردن گره‌های موی خود کمک بگیرید اما دوست دارید هرچه سریع‌تر از شر این گره‌ها خلاص شوید، چکار باید بکنید؟ در چنین شرایطی تنها باید از انگشتان خود کمک بگیرید. به طور کلی شما می‌توانید از انگشتان خود برای باز کردن گره موهایتان استفاده کنید اما نباید در حین باز کردن گره‌ها خیلی خشن باشید.

سخن پایانی

مراقبت از مو تنها به معنای شستشوی آن نیست، بلکه اصلی‌ترین روند مراقبت از مو به بعد از استحمام است. فراموش نکنید مراقبت از موها و حفظ سلامتی آن‌ها بعد از دوش گرفتن تحت تاثیر ابزار و موادی خواهد بود که شما استفاده می‌کنید در این مطلب چندین نکته مربوط به مراقبت از مو بعد از دوش گرفتن را ذکر کردیم و توصیه می‌کنیم موهای خود را با آب خنک بشویید.

در ضمن باید از شامپوهای ملایم و بدون سولفات، پارابن و سایر مواد شیمیایی مضر استفاده کنید و شامپو را چند دقیقه‌ای بر روی موهای خود و پوست سرتان ماساژ دهید. در نهایت نیز موهایتان را با آب خنک شستشو دهید و بعد از حمام هم از ماسک و سرم مو استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد