//
کدخبر: ۴۷۰۱۹۳ //

نظر متخصصان درباره روش جدید ضدپیری پرطرفدار در هالیوود

به گزارش نیویورک پست، مکمل ان‌‌ای‌دی پلاس (NAD+) که مخفف آنزیم نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید است، در سوخت‌وساز، ترمیم دی‌ان‌ای، تقویت ایمنی و طول عمر نقش دارد

نظر متخصصان درباره روش جدید ضدپیری پرطرفدار در هالیوود
به گزارش فرتاک نیوز،

گروهی از چهره‌های هالیوود که به پیروی از رژیم‌های مراقبت از پوست عجیب‌ و جدیدترین روش‌های کاهش وزن مشهورند، اخیرا به یک مکمل «ضدپیری» علاقه زیادی پیدا کرده‌اند.

به گزارش نیویورک پست، مکمل ان‌‌ای‌دی پلاس (NAD+) که مخفف آنزیم نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید است، در سوخت‌وساز، ترمیم دی‌ان‌ای، تقویت ایمنی و طول عمر نقش دارد.

جنیفر آنیستون در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت که از این تقویت‌کننده‌های گران‌قیمت استفاده می‌کند و آن‌ها را «آینده» نامیده است. جو روگان، بازیگر تلویزیون، نیز یکی دیگر از طرفداران این موج جدید است.

هیلی بیبر هم در یک ویدیو تبلیغاتی، در حالی‌ که کنار دوست صمیمی‌اش، کندال جنر، در حال دریافت این مکمل به صورت سرم وریدی است، می‌گوید: «من تا آخر عمرم (درمان) ان‌ای‌دی انجام می‌دهم و هرگز پیر نمی‌شوم.»

چارلز برنر، بیوشیمیست، به نشریه بیزنس اینسایدر (Business Insider) گفت: «کوآنزیم‌های ان‌ای‌دی کاتالیزور اصلی همه موجودات زنده‌اند. آن‌ها زیربنای تبدیل پروتئین، چربی و کربوهیدرات به انرژی‌اند. آن‌ها زیربنای تبدیل هر چیزی که ما می‌خوریم به هر کاری که می‌کنیم و هر آنچه هستیم‌اند. آن‌ها برای تولید انرژی برای سلول‌های ما ضروری‌اند.»

ظاهرا تقویت‌کننده‌های ان‌‌ای‌دی پلاس اثر جوان‌کننده و ضد پیری دارند. با این‌ حال، از آنجا که به‌عنوان یک مکمل طبقه‌بندی می‌شود، تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را ندارند؛ اما این هم نتوانسته است ستاره‌ها را متوقف کند؛ چنانچه پیش‌تر هم، برخی از آن‌ها برای باریک کردن دور کمر از اوزمپیک غیرقانونی استفاده کردند و انواع و اقسام داروها را قبل از اینکه در دسترس عموم قرار گیرد، مصرف می‌کنند!

به گزارش نشریه ووگ بیزینس (Vogue Business)، پیش‌بینی می‌شود جست‌وجوها در گوگل برای این محصول در سال آینده ۱۰ درصد افزایش یابد و بازار این روش درمانی که به لطف ارائه در کلینیک‌ها به صورت سرم‌های وریدی در سال ۲۰۲۲،  ارزش آن به ۱۸۴ میلیون دلار رسیده است، با افزایش تقاضا مواجه شود.

اولیویا هاتون، تحلیلگر زیبایی، سلامت و تندرستی، می‌گوید: «همه‌گیری آگاهی درباره سلامتی را به خط مقدم آورد و همه را وادار کرد تا به معنای سالم بودن فکر کنند و به سلامتی طولانی‌مدت اهمیت دهند.»

رابرت فرید، مدیرعامل شرکت مکمل‌های ان‌‌ای‌دی کرومادکس (NAD ChromaDex)، عقیده دارد این مکمل برای افزایش «تاب‌آوری» در زمانی که خسته، مریض یا ناخوش احوالید، نیز مفید است.

با این حال برخی کارشناسان این محصولات را «بی‌فایده» می‌دانند.

دکتر شین ایچیرو ایمای، محقق ان‌ای‌دی، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه واشینگتن در سنت لوییس، گفت: «این ماده نمی‌تواند به‌راحتی وارد سلول‌ها شود؛ همچنین، اگر این ان‌‌ای‌دی را به صورت خوراکی مصرف کنید، باکتری‌های روده شما آن را ضایع می‌کنند.»

برخی مارک‌های محصولات مراقبتی پوست سعی کرده‌اند این ماده را در فرمول محصولات جوان‌سازی موضعی بگنجانند؛ از جمله دکتر سم بانتینگ، متخصص پوست، که آن را «خط مقدم‌ بعدی در خوب‌ــ‌پیری پوست» می‌نامد.

با این حال کارشناسان می‌گویند که مصرف موضعی لزوما موثرتر از تزریق‌ سرم یا مکمل‌ها نیست؛ عوامل زیادی مانند فرمولاسیون، جذب و غیره باید در نظر گرفته شوند و علی‌رغم ایمنی تقویت‌کننده‌های ان‌‌ای‌دی پلاس، در مورد اثربخشی آن‌ها هنوز باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

 اگر باردارید، بیماری مزمن یا ضعف سیستم ایمنی دارید، قبل از مصرف هرگونه محصول تایید‌نشده، با پزشکتان مشورت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد