//
کدخبر: ۴۷۰۸۵۳ //

جوش دوران بلوغ را چگونه رفع کنیم؟

یکی از شایع‌ترین مشکلات در دوران نوجوانی، جوش‌‌های دوران بلوغ در صورت و بدن است. این مشکل باعث کاهش اعتماد‌به‌نفس و ایجاد ناراحتی و اضطراب آن‌ها می‌شود.

جوش دوران بلوغ را چگونه رفع کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

علت بروز این جوش‌ها تغییرات هورمونی و ترشح هورمون‌های و چربی مضاعف است که ترکیب چربی پوست و سلول‌ها مرده منجر‌به مسدود شدن منافذ و بروز جوش می‌شود. در ادامه به بررسی راه های درمان جوش صورت در دوران بلوغ که باعث کنترل چربی و از بین بردن جوش و جای جوش دوران نوجوانی می‌شود، خواهیم پرداخت تا به بهره‌گیری از این روش‌های جوش‌ دوران بلوغ را از بین ببرید. 

 

استفاده از محصولات و داروهای موضعی؛ راه درمان جوش صورت دوران بلوغ

رتینوئید‌ها و داروهای که حاوی اسید رتینوئیک، ترتینوئین، اسید آزلائیک و اسید سالیسیلیک هستند، اغلب برای جوش‌های ملایم و سرسیاه مفید خواهند بود. این محصولات به‌صورنت کرم، ژل یا سرم ارائه می‌شوند و از انسداد فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کنند. 

حتما به این نکته توجه داشته باشید که هرگز ترتینوئین را همزمان با بنزوئیل پراکسید استفاده نکنید. شما می‌توانید دو شب درمیان یکی از محصولات را انتخاب کرده و برای کنترل چربی پوست استفاده نمایید. گاهی این محصولات جزو فشیال پکیج عروس برای از بین بردن جوش‌ها نیز استفاده می‌شود، اگر می‌خواهید بدانید پکیج عروس شامل چیست، با ما تماس بگیرید. 

استفاده از سرم‌های حاوی ترکیبات ضد‌جوش برای درمان جوش و آکنه

مصرف داروهای خوراکی برای رفع جوش صورت در دوران بلوغ 

برای درمان جوش‌های متوسط تا شدید دوران بلوغ، ممکن است به مصرف آنتی‌بیوتیک خوراکی برای کاهش باکتری نیاز داشته باشید. این آنتی‌بیوتیک‌ها معمولا تتراسایکلین ( مینوسیکلین، داکسی سایکلین ) یا ماکرولاید ( اریترومایسین، آزیترومایسین ) هستند. ماکرولاید معمولا برای افراد باردار و کودکان زیر 8 سال گزینه‌ای مناسب است. 

برای جلوگیری از مقاومت آنتی‌بیوتیکی بدن، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی مصرف کنید. این داروها حساسیت پوست شما را به آفتاب افزایش می‌دهند و عوارض شدیدی در آن‌ها دیده نشده. اگر علاوه‌بر درمان جوش‌های صورت، قصد انجام اقدامات زیبایی برای ناخن‌ها را دارید، برای مشاهده مدل‌های مختلف و قیمت کاشت ناخن به سالن زیبایی بارانا در ولنجک مراجعه نمایید. 

انجام روش‌های درمانی پیشرفته؛ روشی قطعی برای درمان جوش دوران بلوغ 

روش‌هایی همچون لایه‌برداری صورت با فشیال برای درمان جوش‌های دوران بلوغ موثر هستند. معمولا فشیال شامل مراحل پاکسازی، لایه‌برداری، استخراج، ماساژ و گذاشتن ماسک روی صورت است. در این روش فر متخصص پس از پاکسازی صورت لول‌های مرده را با یک کرم لایه‌بردار یا اسکراب، لایه‌برداری می‌کند و سپس سلول‌های مرده، چربی و جوش را که باعث بسته شدن منافذ صورت شده‌اند را استخراج می‌کند. 

پس از آن با استفاده از روغن‌های مخصوص پوست را ماساژ داده و در نهایت با گذاشتن ماسک روی صورت باعث رفع همه عارضه‌های پوستی از‌جمله خشکی، چربی، جوش و منافذ باز می‌شود. آرایشگاه بارانا با تیم متخصص و ماهر با ارائه انواع خدمات ناخن و فشیال در خدمت شماست.

انجام فشیال برای رفع جوش صورت در دوران بلوغ

رفع جوش صورت در دوران بلوغ در طب سنتی 

از نظر متخصصان طب سنتی استفاده از ترکیبات گیاهی در پیشگیری و درمان جوش‌ دوران بلوغ بسیار موثر است؛ این ترکیبات گیاهی شامل موارد زیر هستند: 

  • یک قاشق سرکه سیب، آب و چند قطره روغن درخت چای 

  • یک فنجان عسل و دو قاشق آب‌لیموی تازه 

  • 4 قطره روغن درخت چای و یک قاشق ژ آلوئه‌ورا 

این ترکیبات طبع سرد، باکتری‌های پوست صورت را از بین می‌برند. استفاده از روغن درخت چای نه‌تنها باعث درمان جوش می‌شود، بلکه موجب افزایش لطافت و نرمی پوست نیز خواهد شد که در خدمات مانیکور ناخن نیز قابل استفاده است.

درمان جوش‌های دوران بلوغ با ماسک‌های خانگی 

شما می‌توانید برای درمان جوش‌های دوران بلوغ، در خانه محصولات ضد‌جوش را ترکیب کنید و از آن‌ استفاده نمایید. این ماسک‌ها عبارت‌اند از 

  • ماسک لیمو و عسل 

  • ماسک آلوئه‌ورا و زردچوبه 

  • ماسک چوب صندل و گلاب 

  • ماسک گوجه‌فرنگی و خیار 

  • ماسک دارچین و عسل 

هر کدام از این ماسک‌ها را می‌توانید با هم ترکیب کنید و دو‌بار در هفته به‌مدت 15 دقیقه استفاده نمایید و پس از 15 دقیقه، پوست‌تان را با استفاده از ژل مخصوص، شست‌و‍‌شو دهید. 

انجام فشیال پوست صورت با متدهای پیشرفته در سالن زیبایی بارانا 

در این مقاله در مورد راه های درمان جوش صورت در دوران بلوغ صحبت کردیم. مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک، استفاده از محصولات موضعی، انجام فشیال، بهره‌گیری از ماسک‌های خانگی و روش‌های طب سنتی از روش‌های درمان جوش دوران بلوغ محسوب می‌شوند. روش پیشرفته مانند فشیال روشی قطعی و تضمینی از سایر روش‌های خانگی و گیاهی است. 

البته انتخاب سالن نیز تاثیر بسیاری در روند درمان جوش و عارضه تاثیر دارد. در سالن زیبایی بارانا خدمات فشیال با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و محصولات با‌کیفیت انجام می‌شود که تیم متخصص بارانا با‌توجه‌به نیاز هر پوست، بهترین روش و نوع فشیال را به شما ارائه می‌دهد تا پوستی سالم و عاری از هر‌گونه جوش، منافذ و جای جوش داشته باشید. برای بهره‌مندی از مشاوره رایگان، به سایت سالن زیبایی بارانا مراجعه نمایید و با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان، شما را راهنمایی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۸۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد