//
کدخبر: ۴۷۱۴۰۳ //

چگونه بدون باشگاه رفتن، اندامی متناسب داشته باشیم؟

همه آدمها ضرورتا با باشگاه رفتن خوش اندام نمی شوند، بعضی تا کنون پایشان هم به باشگاه نرسیده اما تناسب اندام زیبایی دارند. راز این آدم ها چیست؟

چگونه بدون باشگاه رفتن، اندامی متناسب داشته باشیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

همه از محیط باشگاه خوش‌شان نمی‌آید و به هر دلیلی دوست ندارند برای کم کردن وزن باشگاه بروند. اما دلیل نمی‌شود تناسب اندام نداشته باشند. بسیاری آدم‌ها بدون آنکه تا حالا پایشان به محیط باشگاه رسیده باشد، متناسب هستند.

اصلا نیازی نیست برای خوش‌فرم ماندن ساعت‌ها روی تردمیل بدوید و عرق بریزید. روش‌هایی هست که می‌توانید به کمک آن‌ها اندام خودتان را در متناسب‌ترین حالت حفظ کنید. با ما همراه باشید تا این شیوه‌ها را با شما در میان بگذاریم:

1.تحرک را به بخشی از سبک زندگی‌تان تبدیل کنید

باشگاه مکانی متمرکز بر حرکت است. اما چه کسی می‌گوید باشگاه تنها جایی است که می‌توانید تحرک داشته باشید. باید از هر فرصتی برای فعالیت و تکان دادن به بدن استفاده کنید. پس در طول روز تا می‌توانید از نشستن دست بکشید و کارهایتان را ایستاده یا در حال حرکت انجام دهید. لازم نیست که پشت میز با موبایل حرف بزنید، می‌توانید راه بروید. یا لازم نیست که با ماشین شخصی رفت و آمد کنید، با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنید.

2.وعده‌های غذایی را کنترل کنید

سعی کنید آگاهانه غذا بخورید. حجم غذا تأثیر زیادی در اضافه وزن دارد. باور کنید اگر فقط چند هفته حجم غذایتان را کنترل کنید، متوجه تغییر شگرف آن در تناسب اندام‌تان می‌شوید.

3.به میان‌بر اعتقاد نداشته باشید

همه از میان‌برهای خوب خوش‌شان می‌آید. مثلا بدون اینکه زیاد زحمت بکشیم، به موفقیت برسیم. اما حقیقت آن است که تناسب اندام با میان‌بر همخوانی ندارد. رسیدن به تناسب اندام با پیدا کردن سریع‌ترین راه ممکن برای رسیدن به مقصد جور در نمی‌آید. بنابراین به دنبال قرص‌های لاغری سریع یا رژیم‌های سخت نباشید. تناسب اندام حقیقی یک سفر طولانی است نه مقصد. به تلاش و صرف زمان است تا به تناسب اندام دلخواه برسید.

4.به بدن‌تان گوش بدهید

حس آگاهی به بدن‌ داشته باشید. به هشدارها و واکنش‌های بدن گوش بدهید. احساس می‌کنید کند شده‌اید؟ شاید نیاز به پیاده‌روی تند یا قدری نرمش‌های انعطافی دارید. اگر گرسنه‌اید، غذا بخورید. اما وقتی سیر شدید حتما دست از غذا بکشید. هرگز بدن‌تان را با رژیم‌های سخت و ورزش‌های سخت تنبیه نکنید بلکه به هشدارهای آن گوش بدهید.

5.خواب را در الویت بگذارید

خواب کافی برای آنکه بدن بتواند خودش را بازیابی کند، دوباره بسازد و عملکردهای متنوع از جمله متابولیسم را تنظیم کند، ضرورت دارد. درحقیقت مطالعات نشان داده که محرومیت از خواب باعث کند شدن متابولیسم می‌شود که همین امر باعث افزایش وزن می‌شود. پس خوب بخوابید تا اضافه وزن نگیرید. محیط خواب‌تان گرم و نرم باشد. برنامه ثابت خواب داشته باشید از خوردن کافئین و غذای سنگین در نزدیکی زمان خوابیدن اجتناب کنید.

6.خودتان را دوست داشته باشید و بپذیرید

تناسب اندام به معنای رسیدن به یک عدد خاص روی ترازو یا سایز لباس خاص نیست. بلکه به معنای احساس سلامتی، قدرت و راحت بودن با هویت خود است. نباید به خاطر اینکه یک روز نتوانسته‌اید ورزش کنید خودتان را سرزنش کنید یا با خودتان منفی‌بافی کنید. بلکه باید نسبت به خودتان محبت داشته باشید و درک کنید که هر کسی روزهای خوب و بد دارد. بدن‌تان را همانطور که هست دوست داشته باشید و بپذیرید. تغییر نگرش باعث ذهنیت سالم‌تر می‌شود و درنتیجه باعث می‌شود عادت‌های سالم پایدارتری داشته باشیم.

7.استمرار داشته باشید

استمرار مهم است. افرادی که بدون باشگاه رفتن تناسب اندام‌شان خوب است، یک‌شبه به این سطح از تناسب نرسیده‌اند. آن‌ها عادت‌هایی دارند که سال‌هاست به آن‌ها پایبند هستند. آن‌ها درک می‌کنند که سلامتی یک تعهد بلندمدت است. قرار نیست که هر روز عالی باشیم، قرار است که اغلب اوقات بهترین تصمیمات را بگیریم. بنابراین منظم حرکت کنید، حجم وعده‌های غذایی را کنترل کنید، میانبرها را حذف کنید، به ندای بدن‌تان گوش بدهید و خواب و عشق‌ورزی به خود را در الویت قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۴۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد