//
کدخبر: ۴۷۲۶۸۵ //

ترفند جدید مردان هالیوود برای جذابیت بیشتر | ریش جوگندمی چرا محبوب شد؟

یکی از امواج رو به رشد مد ریش گذاشتن است که این روزها در میان مردان هالیوود به‌شدت محبوب شده است.

ترفند جدید مردان هالیوود برای جذابیت بیشتر | ریش جوگندمی چرا محبوب شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دیدن پیرس برازنان در جایگاه تماشاچیان مسابقه تنیس ویمبلدون بخشی از جذابیت میان‌سالی و سالمندی را برجسته کرد که این روزها مردان زیادی در هالیوود سراغش رفته‌اند و باعث شده ریش‌های نامرتب جوگندمی را بیش از قبل ببینیم.

جیمز باند سابق در ۷۱ سالگی با تفاوتی چشمگیر از سبک اتوکشیده و اصلاح‌کرده مامور ۰۰۷، در لباسی از رالف لورن شیک و برازنده به نظر می‌آمد.

جادوی صفحه نقره‌ای هالیوود تاثیر چشمگیری در سبک لباس پوشیدن افراد داشته و دارد. یکی از امواج رو به رشد مد ریش گذاشتن است که این روزها در میان مردان هالیوود به‌شدت محبوب شده است.

پیرس برازنان

بازیگرانی مانند پیرس برازنان (Pierce Brosnan) و جورج کلونی (George Clooney) نه‌تنها در فیلم‌های جدیدشان با ریش ظاهر می‌شوند، بلکه در زندگی روزمره نیز ترجیح می‌دهند که ریش بگذارند، اما ریش همیشه هم این‌قدر در میان مردان محبوب نبوده است.

همفری بوگارت نماد جذابیت مردانه در نیمه دوم قرن بیستم در اوج فعالیت هنری‌اش میان‌سال بود. او شخصیت اصلی فیلم کازابلانکا را، که بخشی از هویت مرد جذاب هالیوودی شد، در ۴۴ سالگی خلق کرد. زمانی که دهه‌ها بود مردان جذاب با صورت تراشیده مقابل و پشت دوربین ظاهر می‌شدند.

 محبوبیت فیلم‌هایی با موضوع «غرب وحشی» و «تب طلا» مردان هفت‌تیرکشی که ریش داشتند را هم به صف جذابیت مردانه آورد، اما سبک قهرمانانی مانند کلینت ایستوود و جان وین، با کلاه و سبک گاوچرانی به مد غالب پشت دوربین بدل نشد.

پیرس برازنان، بازیگر مشهور و شناخته‌شده فیلم‌های جیمز باند، با ظاهر جذاب و مردانه‌اش، به الگوی بسیاری از مردان بدل شد. او در فیلم‌های اخیرش با ریش ظاهر شده و این سبک را در زندگی شخصی‌اش نیز حفظ کرده است.

این انتخاب نه‌تنها به او ظاهری متفاوت و جذاب می‌بخشد، که نمادی از تجربه و پختگی نیز محسوب می‌شود. همکار پیشکسوت او شان کانری هم، بعد از بازنشستگی از دنیای مامور مخفی، ریش را به سبک خود اضافه کرده بود.

جورج کلونی

جورج کلونی، یکی دیگر از بازیگران برجسته هالیوود نیز به جمع مردان ریش‌دار پیوسته است. کلونی با ریش‌ جوگندمی‌اش تصویری از جذابیت و وقار را در ۶۱ سالگی به نمایش می‌گذارد. او نیز این سبک را نه‌تنها در فیلم‌هایش، که در زندگی روزمره خود نیز حفظ کرده است.

نام‌های دیگری را می‌توانیم به این فهرست اضافه کنیم. بن افلک (۵۱ ساله)، دیوید بکام (۴۹ ساله)، برد پیت (۶۰ ساله)، جیسون موموا (۴۴ ساله)، هیو جکمن (۵۵ ساله)، بردلی کوپر (۴۹ ساله)، ادریس آلبا (۵۱ ساله)، کریس پاین (۴۳ ساله) هم با پا گذاشتن به میان‌سالی ته‌ریش یا ریش کامل را به سبک شخصی‌شان افزوده‌اند.

دلایل محبوبیت ریش در میان مردان هالیوود

ریش گذاشتن دلایل مختلفی دارد. یکی از این دلایل، ایجاد ظاهری متفاوت و جذاب است که به بازیگران کمک می‌کند تا نقش‌های متنوعی ایفا کنند. علاوه بر این، ریش می‌تواند نمادی از تجربه، پختگی و مردانگی باشد و به شخصیت آن‌ها عمق بیشتری ببخشد.

همچنین، برخی از مردان معتقدند که ریش گذاشتن به آن‌ها اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد و ظاهرشان را جذاب‌تر می‌کند.

نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۳ نشان داد با اینکه بلند کردن موهای صورت ممکن است به‌شدت تحت تاثیر آموزه‌های فرهنگی یا مذهبی باشد اما در حالت کلی نشانه‌های مردانگی و جذابیت را برجسته می‌کند.

 این روند مد ممکن است در آینده کمرنگ‌ شود اما اگر پا به دوران میان‌سالی گذاشته‌اید شاید بد نباشد ریش‌تراشتان را مدتی کنار بگذارید و به صف مردان ریش‌دار بپیوندید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۶۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد