//
کدخبر: ۴۴۸۰۲۱ //

فال رابطه | فال رابطه چهارشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲

در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند.

فال رابطه | فال رابطه چهارشنبه 9 اسفند ماه 1402
به گزارش فرتاک نیوز،

مراجعه به اینترنت برای گذراندن اوقات فراغت در دنیای امروز یکی از بهترین روشها است که هر فردی به راحتی و در هر مکانی می تواند آنلاین شود و به سایت های تفریحی و سرگرمی مراجعه کند و بهترین استفاده را از زمان آزاد خود داشته باشد. احتمالا شما هم می دانید که  فال، خواندنِ فال و گرفتنِ فال از جمله کارهایی است که جزو بهترین فعالیت های سرگرمی به شمار می رود و سایت های زیادی فال های مختلفی را منتشر می کنند.

ما در سایت فرتاک نیوز سعی کرده ایم تا انواع فال را با عنوان فال فردا برای شما گردآوری کنیم و منتشر کنیم تا شما در این سایت لحظات خوبی را در اوقات فراغت تان سپری کنید. مثلا در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند. اما باید به شما علاقه مندان این فال، این نکته مهم را یاد آوری کنیم که در همه امور خداوند را مد نظر قرار دهید و به او توکل کنید و چنانچه در فال تان نکته منفی مشاهده کردید، ناراحت و مایوس نشوید و آن را صرفا سرگرمی تلقی می شود.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین فروردین

متن فال:

هر یک از ما تمایلات رفتاری و عاطفی ای داریم که حاصل رابطه مان است. در مورد برخی چیزها حساس هستیم و به روش خاصی واکنش نشان می دهیم. خیلی از این تمایلات را سال ها پیش در کودکی آموخته ایم. این ها الگوهای عادتی هستند و به شدت ما را محدود می کنند. در طول سال های مختلف بارها و بارها این رفتارها را از خود بروز می دهیم.

به عنوان دو طرف یک رابطه الگوهای رفتاری را وارد رابطه می کنیم که مثل نوعی رقص است. برای دیگران، ممکن است رقص ما براساس تمرین باشد – هماهنگی عمل و عکس العمل. گاهی به جای حرکت موزون و با ظرافت در کنار هم ، رقص خود را به نوعی متضاد و پررنگ جلوه می دهیم. درنتیجه الگوهایی به وجود می آید که طبق آن همدیگر را قضاوت می کنیم و واکنش احساسی نشان می دهیم و درنهایت با پاگذاشتن روی پای یکدیگر کار را تمام می کنیم.

به طور مثال، یکی از رقص ها در تمام روابط رقص دوری و نزدیکی است. گرچه بخش طبیعی ای از زندگی روزمره است، این رقص ممکن است سخت باشد. فاصله ی زیاد ممکن است باعث بروز الگوی احساس "عدم امنیت" شود. نزدیکی بیش از حد ممکن است باعث بروز الگوی احساس "در دام افتادن" شود. به زودی هر یک روی یک پا، در دو سر یک خط قرار می گیرند. در این حالت، یک پا نشانه ی "نزدیکی" و پای دیگری نشانه ی "دوری" است. بسته به این که هر یک کدام پای خود را زمین بگذارند، دیگری روی پای مخالف بلند می شود.

کارت الگو از شما می خواهد تا مواظب الگوی رقص خود باشد. الگوی شما برای بیان احساسات، خواسته ها و نیازها چیست؟ خودخوری می کنید یا در ابراز آن اغراق می کنید؟ الگوی رفتاری شما موقع ابراز احساسات دیگران چیست؟ آیا سعی می کنید از برخی از احساسات خود اجتناب کنید؟ آیا سعی می کنید احساس ناراحتی دیگری را برطرف کنید؟ چه چیزی احساس شما را برمیانگیزد؟ به چه چیزی حساس هستید؟ چطور واکنش نشان می دهید؟

وقتی که متوجه رفتار الگووار خود می شوید زمان مناسبی برای ایستادن و نفس کشیدن است. ببینید که آیا واقعاً می خواهید تمام الگو را اجرا کنید؟ آیا نمی دانید که به کجا ختم می شود؟ به دنبال راه کار جدید نیستید؟ اگر چنین باشد، مراحل عادی را دنبال نکنید. شاید حتی لازم باشد مخالف حالت معمول رفتار کنید.

به طور مثال، رقص دوری و نزدیکی را در نظر بگیرید. اگر الگوی شما این باشد که احساس عدم امنیت خود را با چسبیدن به شریکتان برطرف کنید، پس این بار به طرف خود هرچقدر که می خواهد فضا بدهید. اگر معمولاً احساس در دام افتادن دارید و دوری می کنید، این بار نزدیک بایستید. در هر صورت، با احساس همیشگی و الگووار خود مقابله کنید. عدم واکنش به این احساسات جرات می خواهد. اما ضمن اجرای آن، خود را از الگوی قدیمی که سالها شما را کنترل کرده، آزاد می کنید.

اگر آگاهانه الگوی عادتی خود را کنار بگذارید، پا را فراتر از مرز رفتاری خود گذاشته اید. شما با الگوی خود می توانید راه های جدیدی برای لذت و موفقیت در رابطه – و رقص در کنار هم مثل هنرمندان واقعی – ایجاد کنید.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین اردیبهشت

متن فال:

مردم می گویند "مخالف ها جذب یکدیگر می شوند." ما می توانیم با دیدن چیزهای نا آشنا در دیگران فریب بخوریم. یک فرد درونگرا ممکن است با انرژی غیر قابل دسترس یک فرد برونگرا جذب شود – که آن شخص نیز به نوبه خود ممکن است شیفته انرژی درونی یک درونگرا باشد. به طور مشابه یک انسان خیال باف و یک انسان اهل عمل – و یا یک انسان روشنفکر و یک انسان عاطفی، ممکن است به سمت یکدیگر کشیده شوند.

با این حال، اغلب اختلافات اولیه می تواند منبع بزرگی از تعارضات باشد. اختلافات، به موضوعی برای بحث کردن، قضاوت، و ناراحتی تبدیل می شوند. در این نقطه است که ما بیشتر به جستجوی رفتارهای غلط یکدیگر می پردازیم. فرد درونگرا و برونگرا درمورد رفتار اجتماعی متناسب با یکدیگر بحث می کنند. فرد رویا پرداز و عملگرا بر سر قوه تخیل و واقعیت نبرد می کنند. برخی نیز توسط احساسات شریکشان - که آنها را افرادی گوشه گیر و بی عاطفه می خوانند، کنار گذاشته می شوند.

کارت اختلافات، شما را دعوت به تأمل درباره این موضوعات عجیب و غریب در روابط می کند و راههای دیگری را برای دیدن اختلافات در روابطتان ارائه می کند. چگونه شما و شریکتان متفاوت هستید؟ به تفاوتهایتان نگاه کنید، درست مانند دیدن تفاوتهای دو نوع مختلف از گلهای یک شکل و یک رنگ. هر گل به تنهایی یک ویژگی کامل از طبیعت است. گلها یکسان نیستند، اما آیا اینگونه است که یکی از آنها درست و دیگری اشتباه باشد؟ آیا یکی از آنها باید تغییر کند؟ آیا آنها باید یکسان شوند؟

شما و شریکتان مانند این گلها هستید. قلبتان را باز کنید، همانطور که گلها به روی خورشید باز می شوند. و شروع به قدردانی و احترام گذاشتن به تفاوت هایتان کنید. قبول کنید که همه ما با هم متفاوتیم. قبول کنید که سرگذشت متفاوت ما باعث بوجود آمدن ویژگیهای منحصر به فردمان، نگرشمان، رفتارمان و روش نشان دادن خودمان شده است. به جای اینکه بحث کنید که چه کسی "درست" می گوید و چه کسی "اشتباه" می گوید، ببینید که چگونه هر یک از دو طرف در نوع خودشان "درست" هستند. هریک از طرفین را مانند گلی ببینید با زیبایی منحصر به فردش.

یک راز در مورد تفاوت ها – بخصوص آنهایی که شما را ناراحت می کنند، وجود دارد. شما در واقع می توانید آنها را به عنوان یک وسیله برای رشد شخصی خود استفاده کنید. شریک شما با وجود تفاوتهایش با شما، کیفیت یا صفتی را که نداشته اید به شما نشان می دهد. او موقعیتی را پیش پای شما می گذارد که آن صفت را برای بکارگیری در رفتار خودتان بیاموزید. شما می توانید آن صفت را به روشی متناسب با خودتان یاد بگیرید. با انجام چنین کاری، می توانید آزادی و توانایی های خود را گسترش دهید.

همه ما بسیاری از رفتارهایمان را از دیگران می آموزیم، به نحوی که چیزی را در آنها می بینیم و با سبک زندگی شخصی خود تطبیق می دهیم. بسیاری از این رفتار های ناخودآگاه را در دوران کودکی انجام می دهیم. اما اکنون شریک شما با متفاوت بودن نسبت به شما، بخش هایی از وجود شما را که پیش تر توسعه نیافته بود، به شما نشان می دهد. او با این کار موقعیتی را برای شما فراهم می کند تا این پتانسیل را دریافت کنید و مجموعه وجود خودتان را گسترش دهید. چگونه می خواهید از شریکتان یاد بگیرید؟

هر زمان که شریکتان را بدلیل متفاوت بودن با خودتان مورد قضاوت قرار می دهید، این موقعیت را به یاد بیاورید. به یاد بیاورید که این تفاوت ها یک هدیه هستند. آنها به شما فرصتی برای پیشرفت خودتان می دهند. اینکه شما برای عمل به این فرصت دست به کار شوید یا خیر، اما هنوز هم می توانید از هدیه ای که به شما پیشنهاد کرده اند قدردانی کنید. قلبتان را باز کنید و به شریکتان این حق را که متفاوت باشد بدهید. در واقع، یاد بگیرید که تفاوتهایتان را مقدس بدانید!

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین خرداد

متن فال:

به عنوان انسان، ما قادر به احساس کردن طیف گسترده ای از احساسات هستیم. بسیاری از رنگ های رنگین کمان درونی ما که شامل شادی، هیجان، عشق و شفقت، غم و اندوه، ترس، خشم، و پشیمانی می شود. کارت طیف کامل پیشنهاد می کند که هر کسی هر یک از این احساسات را مهم بداند. هر احساس، بازخورد بسیار مهمی در مورد حالت درونی تان و چگونگی ارتباط شما به هر آنچه که در اطراف تان اتفاق می افتد، فراهم می کند.

احساسات مانند چراغ نشانگر روی داشبورد یک ماشین است، که سیگنال های حیاتی در مورد وضعیت وسیله نقلیه تان را می فرستد. در مورد احساسات، شما برای خودتان مثل وسیله نقلیه هستید. خشم ممکن است سیگنال نقض مرزهایتان باشد. ترس ممکن است تلگراف خطر باشد. و غم و اندوه از دست دادن چیز مهمی را نشان دهد.

متاسفانه، در دوران کودکی، ما می آموزیم که برخی از سیگنال ها را سرکوب کنیم. به ما آموزش داده شده که از بعضی احساسات چشم پوشی کنیم – گفته شده: "عصبانی شدن بد است،" "گریه کردن و یا ابراز درد، نشان دهنده ی ضعف است،" و یا "شما نباید بترسید". در اصل، به ما آموزش داده شده است که برخی از چراغ های نشانگر را قطع کنیم. به ما گفتند که این سیگنال ها نباید احساس شوند، بلکه آنها باید نادیده گرفته شوند.

این آموزش ها علیه ما کار می کنند. در نهایت همه این احساسات انسانی در موقعیت های مختلف زندگی، بیرون کشیده خواهد شد. احساس کردن همه ی آنها طبیعی است، خواه شما به آنها برچسب "خوب" یا "بد" بچسبانید. سوال این است که خواه ناخواه شما باید خشم، غم، حسرت، و یا ترس خود را احساس کنید. موضوع اصلی این است که زمانی که این احساسات می آیند، شما چگونه پاسخ می دهید؟ آیا در برابر آنها مقاومت می کنید - و یا گیر می کنید؟ آیا شما خودتان را با سرزنش کردن شریک تان برای "ساختن" احساسی که می خواهید، منحرف می کنید؟ یا به سادگی می توانید با احساس خود روبرو شوید - بدون اینکه علت آن را تحلیل کنید یا تلاش کنید آن را تغییر دهید؟

کارت طیف کامل از شما می خواهد برای همه ی احساسات انسانی تان به خودتان حق بدهید، و قبول کنید و احترام بگذارید - تمام رنگهای قرمز، زرد، پرتقالی، بنفش، آبی و سبز که طیف گسترده ای را تشکیل می دهند. برخی احساسات وجود دارد که به نظر می رسد شما هرگز به آن ها اجازه ی حس شدن نداده اید و در عین حال برخی دیگر هستند که شما اغلب در آن ها گیر افتاده اید؟ اگر چنین است، پس یاد بگیرید همه ی آنها را احساس کنید، حتی آنهایی که به نظر اشتباه هستند. با این کار، ظرفیت خود را برای شادی و خوشبختی افزایش خواهید داد!

زمان مناسب برای پرورش خود در این مورد، هنگامی است که ناراحت هستید. در چنین مواقعی، معمول ترین کار این است که با بخشی از احساسات خود درگیر می شوید. اما بهتر است به جای نشان دادن واکنش به دیگران، زمانی را صرف تنهایی کنید، و قلب خود را به روی احساس کردن هر آنچه که واقعا در دورنتان است، باز بگذارید.

طول می کشد تا بتوانید با شجاعت با احساسات خود مواجه شده، و در برابر آنها مقاومت نکنید. اما اگر به خودتان اجازه ندهید که کاملا با احساسات خاص تان ارتباط برقرار کنید، به طور موقت به فراموشی سپرده می شوند. به مراتب بهتر است که با احساس خود روبرو شوید و کاملا آن را تجربه کنید، و اجازه دهید که از طریق شما در حرکت باشد. نفس بکشید. آرام باشید. و شجاع باشد.

احساساتی که به ویژه به نظر می رسد به ندرت داشته باشید، را دعوت کنید. قلبتان را نسبت به احساسی که به دلیل خشم و یا ترسی در گذشته، صدمه دیده است، باز بگذارید.

بعد از اینکه کاملا احساسات خود را درک کنید، این احتمال وجود دارد که با شریک زندگی خود بهتر ارتباط برقرار کنید. این کارت از شما می خواهد کاملا احساس کنید و همیشه به احساسات خود اعتماد داشته باشید. یاد بگیرید با آنها ارتباط سازنده برقرار کنید و به آن ها احترام بگذارید.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین تیر

متن فال:

تمام روابط مبتنی بر تعاملات دوطرفه است. وقتی همه چیز خوب است، طرفین بی قیدوشرط به هم می بخشند. اما اگر در قبال چیزی که می بخشند پاسخ کافی دریافت نکنند احساس می کنند که در تمام مدت از آنها امتیاز گرفته شده است بدون هیچ بازگشتی.

در تجارت و روابط سطحی، نیاز به امتیاز گرفتن واضح تر است. اما در روابط نزدیک امتیاز گرفتن از طرف به نظر خوب نیست. اگر دیده باشید، امتیاز گرفتن خودخواهی است. واقعیت این است که انسان ها حتی در روابط صمیمی هم امتیاز می گیرند اما اغلب به صورت ناآگاهانه. این کارت از شما می خواهد تا بیشتر در مورد امتیاز گرفتن - و اینکه چگونه می توان از آن در راه ایجاد لذت در رابطه استفاده کرد - هشیار باشید.

در رابطه ی سالم باید چیزی را که می دهید پس بگیرید وگرنه بعد از مدتی احساس رنجش می کنید. این بدان معنا نیست که سر هر مساله ی کوچکی باید خرده بگیرید. اما درنهایت باید تعادل حفظ شود. اگر همیشه بیشتر از آنچه می گیرید، می دهید، رنجش اجتناب ناپذیر است. اگر همیشه بیشتر از آنچه بدهید، می گیرید، احساس می کنید نیازی نیست به همان اندازه بدهید و این طرز فکر قطعاً مشکل ساز است.

کار هریک از طرفین این است که مطمئن شود تعادل کلی بین داده ها و گرفته ها وجود دارد. اگر یکی از طرفین شکایت کند یا ناراضی به نظر برسد چون فکر می کند بیشتر به رابطه بها داده باید طرف دیگر کاری کند که او مطمئن شود مورد توجه قرار دارد. در چنین مواقعی، عمل بیشتر از حرف تاثیرگذار است! رنجش نشانه این است که یکی از طرفین خیلی کمتر از دیگری امتیاز گرفته است. توجیه کردن راه برطرف کردن رنجش نیست. بلکه، باید به روشی ملموس حمایت خود را از طرف مقابل نشان دهید.

آگاهی از نحوه ی شمارش امتیازها به شما در حفظ تعادل کمک می کنند. در شمارش، چیزهای کوچک و بزرگ وجود دارد. طرفین رابطه فکر می کنند که اگر کار بزرگی انجام دهند امتیاز خیلی خیلی بیشتری می گیرند. اما ضرورتاً اینگونه نیست. یک کار کوچک معمولاً یک امتیاز دارد. جالب این است که یک کار بزرگ هم ممکن است یک امتیاز بگیرد. ممکن است فکر کنید کار بزرگی کرده اید اما ممکن است به چشم طرف مقابل به اندازه ی شما مهم نباشد. یک نمونه ی این مساله ازدواج هایی است که در آن مرد همه ی توان خود را صرف کار کردن و تامین خانواده می کند و به این خیال است که این کار امتیاز زیادی می گیرد. اما طرف دیگر فکر می کند کاری که خودش کرده بسیار مهمتر بوده است.

این گفته را به خاطر داشته باشید که "کارهای کوچک در خاطر می ماند". کارهای کوچک – مثل بغل کردن، تقسیم کارهای روزانه، قدردانی کردن، انجام کارها با هم، تعارف کردن، احترام گذاشتن، کادوهای کوچک – به اندازه ی کارهای بزرگ اهمیت دارند. گاهی، بخشیدن ساده یا گذشتن از خطای طرف مقابل امتیاز زیادی می گیرد. انجام کارهای کوچک به راحتی 10 تا 100 برابر بیشتر از کارهای بزرگ امتیاز می گیرد.

کارت امتیازسنجی از شما می خواهد تا مراقب راه های مختلف امتیاز گرفتن از طرف مقابل باشید. از او بپرسید که چه چیزهایی از نظر او امتیاز محسوب می شود. وقتی که دو نفر به روش امتیازدهی همدیگر آشنا باشند، رابطه ی واقعاً غنی و رضایت بخشی ایجاد می شود.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین مرداد

متن فال:

خلوت به معنای با خود وقت گذراندن – بدون حضور هیچ شخص دیگری - است. این زمانی است که توجه شما فقط به خودتان است. این زمان را می توان صرف خوداندیشی کرد – گویی که تصویر خود را در برکه ای آرام می بینید و زمانی را صرف وارسی خود می کنید. یا می توانید زمانی را صرف انجام کارهایی کنید که ارتباط شما را با خودتان بیشتر می کند.

ارتباط با دیگران عالی است و روابط نیازمند زمان و توجه است. با این حال، لازم است که به همان اندازه زمان و توجه تان را به خود اختصاص دهید. کارت خلوت به شما یادآوری می کند که گذار بین دو حالت با هم بودن و خلوت کردن بخشی از یک رابطه ی سالم است. اگر کارت خلوت را اتخاب کنید یعنی زمان مناسبی برای توجه به نیازهای شخصی – یا نیازهای طرف مقابل – است تا زمانی را به تنهایی بگذرانید.

خلوت کردن با خود برای رشد شخصی بسیار مهم است – و خیلی چیزها را به فرد نشان می دهد. بدین طریق می توانید خود را بهتر بشناسید. به قلب خود مجال گشودن می دهید تا بتوانید خواسته ها، احساسات و نیازهای واقعی خود را کندوکاو کنید. خلوت کردن به فرد کمک می کند تا حدود فردی را حفظ کند و به او در رشد فردیت کمک می کند. به فرد مجال تامل درباره ی خود، کارهایش و مقصدش در زندگی می دهد.

صرف زمان برای انجام کارهای شخصی – تمدد اعصاب، کتاب خوانی، قدم زدن در طبیعت، یا کار روی پروژه ای خاص باعث پرورش عمیق فرد می شود. با خلوت کردن می توانید ظرفیت حقیقی خود برای لذت بردن، آرامش، و عشق درونی را بیابید.

خلوت کردن زمانی لازم است که وقت کافی برای همنشینی با خود صرف نکرده اید. این کارت در پاسخ به نیاز طرف مقابل برای اندکی دوری از هم رو می شود. نیاز به تنها بودن یکی از طرفین باعث احساس عدم امنیت در دیگری می شود. باید به خاطر داشته باشید که کمی خلوت کردن بخش مهم و سلامت یک رابطه است – و به معنای وجود "مشکل" در رابطه نیست. همه نیاز دارند تا زمانی را صرف خلوت با خود کنند.

برخی به اشتباه فکر می کنند که نیاز طبیعی به تنها بودن یعنی وجود مشکل در رابطه. بلکه اگر کسی هیچ وقت احساس نیاز به خلوت کردن نکند به معنای وجود مشکل است. تنها بودن برخی را عصبی می کند به همین دلیل سعی می کنند تا حد ممکن وقت خود را با کار و افراد مختلف پر کنند.

اگر میل به اجتناب از آن دارید، پس تنها بودن همان چیزی است که نیاز دارید. حس می کنید چیزی از درونتان در حال غلیان است. کارت خلوت پیامی است که به شما می گوید با درون خود ارتباط برقرار کنید – دل خود را باز کنید و از درون خود باخبر باشید. اینک زمان التیام شخصی و جوانی دوباره است.

مثل قدیمی "خودت را بشناس" مثل همیشه حیاتی است. می توان آن را چنین برداشت کرد که "زمانی را صرف با خود بودن کن". تمرکز بر درون را تمرین کنید – تا با خود ارتباط برقرار کنید و خود را بشناسید – و مستقیماً از رابطه با خود بهره مند شوید. با این کار نه تنها چیزی را از همسرتان نمی گیرید بلکه حس تمامیت، آرامش، و قلبی آکنده تر از با هم بودن را به رابطه می آورید.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین شهریور

متن فال:

گشودن به معنای ابراز خود و باز کردن درهای حدومرز و "بله" گفتن به با هم بودن است. مثل باز شدن گل برای دریافت نور خورشید است. با آزادانه نفس کشیدن، می توانید گرمای این خورشید را در سینه ی خود حس کنید. این گرما در نهایت به دیگران نیز می رسد. با گشودن قلب خود بیشتر در ارتباط با دیگران قرار می گیرید و می توانید احساسات تان را با هم سهیم شوید.

گشودن یک انتخاب است. می توانید درهای قلب خود را بگشایید یا ببندید یا حد وسط را حفظ کنید. طبیعی است که گاهی برای مدتی به خود فرو روید و خود را شارژ کنید. لازم نیست که همواره گشوده باشید و بستن درهای قلب به معنای "اشتباه" بودن نیست. اعتماد یک عقلانیت طبیعی است، مثل گلی که به طور غریزی می داند کی باز شود و کی بسته. اما وقتی که "بله" می گویید – و قلب خود را می گشایید – پذیرفته اید که در دسترس باشید و رابطه ی خود را تقویت کنید و پرورش دهید تا آن را در اعماق قلب خود احساس کنید.

گشودن به معنای باز کردن درهای حفاظت از خود است. با پرسیدن " تو واقعاً کی هستی؟ می خواهم بدانم. من آماده ی فهمیدن هستم" شخص دیگری را درون قلب خود راه می دهید. در این جاست که می توانید به درستی – به دور از افکار محدودکننده، ترس ها و قضاوت ها، با هم ملاقات کنید.

گاهی گشودن کار سختی است. مثلاً، آیا به ترس از رد شدن فکر می کنید؟ آیا به علت مسائلی که قادر به تحمل آن نیستید مایل به عقب نشینی هستید؟ آیا به علت ترس از آسیب دیدن حالت تدافعی به خود می گیرید؟ اگر طبق عادت حالت تدافعی داشته باشید، ممکن است حتی متوجه آن نباشید. ممکن است بی حس شوید، اعتمادی به گشودن نداشته باشید، و حتی این کار را ابلهانه بدانید. اما گشودن راهی برای نجات – و التیام - خود است. این کار شما را ترغیب می کند تا باز خود را رها کنید، حتی اگر آسیب دیده اید، حتی اگر این کار ریسک باشد. شاید ارزش ریسک کردن داشته باشد.

گشودن با رها کردن خود آغاز می شود. اگر قلب خود را به خاطر دیگران بگشایید، در نهایت حس تهی بودن خواهید داشت. اما اگر قلبتان را به خاطر خودتان بگشایید، به عشق و التیام درونی پی خواهید برد. با قلبی باز، عشقی التیام بخش را مرهم تمام زخم های خود می کنید، مرهم تمام بخش هایی که آسیب دیده است. بعد از این کار، قلب خود را برای دیگران بگشایید، در دسترس باشید و بگذارید بیشتر وارد زندگی تان شوند.

اگر کارت "گشایش" را انتخاب کردید، بدین معناست که می توانید قلب خود را بیشتر بگشایید. می توانید شیرینی زندگی را بیشتر از آنچه که نشان می دهد بچشید. می توانید از حفاظت افراطی خود بکاهید و لذت بیشتری از رابطه ای که مناسب شماست ببرید. ممکن است زمان مناسبی برای حرکت – و شروع دسترسی به دیگران - باشد.

باز بودن به معنای صداقت درباره ی فردی است که هستید – گذشته ی شما، اشتباهات، ترس ها، دردها، امیدها، خواسته ها و نیازهای واقعی. این کار را با روحیه ی پذیرش خود واقعی تان – و شخصیت واقعی طرف مقابلتان – انجام دهید. گشودن زمانی اتفاق می افتد که هر دوی شما با هدف پذیرش شخصیت واقعی یکدیگر در دسترس باشید. در این پذیرش، عمیقاً التیام می یابید و شادی و لذت رابطه ی خود را احیا می کنید.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین مهر

متن فال:

پذیرش، یکی از قدرتمند ترین پاسخ هایی است که ما می توانیم در یک وضعیت دشوار ارائه دهیم. مشکلات معمولا ما را به انجام یک عمل یا عکس العمل وا میدارند، و به ما فضای کمی برای استراحت و تنفس می دهند و یا ما را در شرایطی که اتفاق افتاده رها می کنند. ما نسبت به چیزهایی که ظاهراً "اشتباه" به نظر می رسند تحمل کمی داریم، بنابراین تمایل داریم سریعاً موقعیت و یا شخص دیگری را تغییر دهیم درحالی که کارت پذیرش به ما می گوید وضعیت فعلی را بپذیرید.

از قضا، بسیاری از کارهایی که ما انجام می دهیم برعکس است. اعمال ما بر اساس احساس ما نسبت به اتفاقی که می افتد و در حال حاضر برای ما غیر قابل قبول است صورت می گیرد. شریک ما با دریافت پیام هایی که غیر قابل قبول هستند رابطه اش را با ما به هم میزند. و این پیام ها تبدیل به صدمه روحی و حالت تدافعی و سپس ضد واکنش می شود.

حال بیایید با آن روبرو شویم - پذیرش چیزی است که همه ما در یک رابطه می خواهیم. هیچ دردی بدتر از پذیرفته نشدن وجود ندارد. هنگامی که ما احساس پذیرفته نشدن را داریم، در مورد شریکمان، خودمان، و روابطمان احساس ناراحتی می کنیم. به طور معمول، در آن نقطه واکنش تدافعی و عاطفی ما، هردوی ما را از مشاهده گزینه های سازنده منع می کند.

آیا در رابطه شما مسئله پیچیده ای برای پذیرفتن وجود دارد؟ پاسخ شریکتان چیست؟ عدم پذیرش چگونه شما ها را از حرکت رو به جلو و ایجاد گزینه های موثرتر با هم باز می دارد؟

کارت "پذیرش" شما را به دیدن اینکه چگونه پذیرش، کلید تمامی حرکت ها و جنبش هاست دعوت می نماید. تمرکز کردن بر روی اشتباهات، تنها شما را بیشتر گیر می اندازد.

پذیرش کلیدی است که می تواند قفل دری را در وضعیت دشوار باز نماید. هنگامی که شما درب را با پذیرش باز می کنید، آنگاه می توانید شروع به تنفس آزادانه تری بنمایید. این کلید در قلب شما است. به محض اینکه شما قلب خود را باز می کنید و شروع به پذیرش می کنید، بسیاری از چیزهایی را که در یک وضعیت گیر کرده بودند دوباره آزاد کرده و باعث می شوید تا به حرکت خود ادامه دهند. درهای بسته می توانند شروع به باز شدن کنند. از طریق این درب شما و شریکتان قادر به حرکت رو به جلو با هم خواهید بود، و به شما این امکان را می دهد تا فرصت های جدید و مثبتی را که نمی توانستید قبلا ببینید پیدا کنید.

با باز کردن قلب خود، شما می پذیرید که شرایط و همه چیز، همانطوری است که باید باشد. و شریک زندگیتان کاری را انجام می دهد که بهترین است. پذیرش، با این حال، به این معنا نیست که هر طور که با شما رفتار می شود را بپذیرید. اگر رفتارها به صورت جسمی یا عاطفی نوعی سوء استفاده باشند، شما موظف هستید تا به دیگران بگویید که چه چیزی برای شما مناسب نیست و مرزهای خود را روشن نمایید.

پذیرش می تواند یک فضای امن تر را به وجود آورد که در آن شما و شریکتان، حتی با وجود یک مشکل، ارتباط بهتری را برقرار کنید. شرکای سالم، مشکلات را به عنوان نشانه هایی که بیانگر یک رابطه بد است و یا اینکه چیزی در رابطه شان کاملا "اشتباه" است نمی بینند. در عوض، آنها وضعیت را می پذیرند. آنها زمانی که با این شرایط روبرو می شوند، می دانند که ممکن است با صدمه، ناراحتی، عصبانیت و یا ترس مواجه شوند، و به درستی ندانند که چه کار باید کرد. اما آنها می دانند که با به خاطر سپردن کلید پذیرش، می توانند درب هایی که منجر به حل مشکل واقعی شوند را باز کنند.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین آبان

متن فال:

کنجکاوی و گشوده بودن برای دیگران اغلب زمانی به اوج می رسد که تازه آنها را می شناسید. می خواهید همه چیز را در باره ی طرف مقابل بفهمید – و درباره ی خود به آنها بگویید. با روحیه ی کشف، داستان ها را با هم درمیان می گذاریم، شباهت ها و تفاوت ها را پیدا می کنیم و هر یافته را در حکم گوهری ارزشمند می بینیم.

اما با گذر زمان، اغلب شروع به افت می کنیم. کم کم از درباره ی خود گفتن کاسته می شود و جنبه های وجودی خود را رو نمی نماییم. گویی که صدف بسته می شود و گوهر از دست می رود.

آیا میزان کنجکای و گشودگی در رابطه ی شما کم شده است؟ آیا مایلید بیشتر در خود فرو بروید؟ آیا چیزی وجود دارد که بخواهید آن را پس بکشید و از رابطه مخفی کنید؟

میل به پنهان کردن موضوعات ریشه در نیات دارد. نمی خواهید طرف مقابل را ناراحت کنید، مشکل ایجاد کنید یا موضوعات منفی را مطرح کنید. مایلید تظاهر کنید که همه چیز روبراه است به جای اینکه موضوع آزاردهنده ای را مطرح کنید. می خواهید مطمئن بازی کنید.

پس تصمیم می گیرید برخی احساسات را در خود نگه دارید. بدین طریق، با در خود فرو ریختن، از هم فاصله می گیرید. صدفی حفاظتی دور چیزهایی می کشید که آنها را ناراحت کننده یا "منفی" قلمداد می کنید – چزهایی که نباید به بیرون درز کند.

اما در اجتناب از بخش های منفی خود دسترسی به قسمت های مثبت را هم از دست می دهیم. پنهان کردن هر چیزی منجر به کاهش انرژی های درونی می شود. همانطور که انرژی ها دور می شوند، سرزندگی و طراوت رابطه کم می شود. آنگاه احساس کسالت به شما دست می دهد. اگر متوجه نشوید که عامل این وضعیت شما هستید، اشتباهاً طرف مقابل را سرزنش می کنید.

کارت آشکارسازی از شما می خواهد تا هر چیزی را که مانع حضور شما در رابطه می شود را از بین ببرید. برای این کار باید به ندای کودکی که منشا میل به کم حرفی است – مثل "خانواده خود را ناراحت نکن"، "هیچ کس به خواسته ی واقعی تو اهمیت نمی دهد" یا "نباید این حس را داشته باشی"- غلبه کنید.

به خاطر داشته باشید که آشکارکردن احساسات درونی، برای طرف مقابل بخش مهمی از یک رابطه ی حقیقی است. شاید لازم باشد که هر دو گوشه ای بنشینید تا با هم همه چیز را مرور کنید، به خصوص اگر عادت به این کار ندارید. ضمن شروع، ممکن است بخواهید اول خطی مشی هایی برای به اشتراک گذاشتن احساسات، خواسته ها و نیازهای خود – یا اطلاعات مختلف - تعیین کنید. چگونه می توان این کار را به روشی سازنده و مطمئن انجام داد؟ در مورد اینکه چطور می توان با یکدیگر محترمانه برخورد کرد صحبت کنید – و مراقبت باشید به بهانه ی "صداقت" خود را بر سر دیگری خالی نکنید.

آنگاه اگر چیزی در سر دارید، حتی کم اهمیت ترین را برای بیان کردن انتخاب کنید. با خود و طرف مقابل مهربان باشید. در صورت ممکن، جملات را مثبت ادا کنید. با بیان چیزی که پنهان کرده اید می توانید گوهرهای ارزشمندی پیدا کنید.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین آذر

متن فال:

وقتی که به آینه نگاه می کنید، بازتابی از خود را می بینید. طرفین یک رابطه اغلب مثل آینه ی همدیگرند. هرآنچه که در طرف مقابل می بینید ممکن است بازتابی از شما باشد – بازتاب چیزی که مایل به دیدن آن در خود نیستید. کارت "آینه" این سوال را به ذهن می آورد: "چه چیزی را در طرف مقابل خود می بینید که در خود نمی بینید؟"

اغلب متوجه ویژگی های خود نیستیم و فکر می کنیم که آن ویژگی ها فقط در طرف مقابل ما وجود دارد. با نگاه کردن به آینه ی شریک زندگی، بخش کشف نشده ای از خود را می بینیم.

چه چیزی را در شریک زندگی خود عجیب، ناآشنا، متفاوت، یا مغایر می دانید؟ چه چیزی در او برایتان تحسین برانگیز است که آرزوی رسیدن به آن را دارید؟ از چه چیزی بدتان می آید که از نداشتن آن خوشحالید؟ آینه دو جنبه ی مثبت و منفی دارد. هرچیز متفاوتی را که در طرف مقابل خود می بینید، ممکن است در وجود شما هم باشد. شاید در شما نهان است و یا سالهاست که سرکوب شده است.

کارت آینه از شما می خواهد که با ویژگی های مثبت دیگران ارتباط برقرار کنید و آن را در خود بپرورانید. کار را با تصور خود ضمن توصیف آن ویژگی آغاز کنید. چه می گویید و چه می کنید؟ چه طور به نظر می رسید؟ چه حسی دارید؟ با بررسی این ویژگی ها می توانید منابع مثبت درون خود را بیدار کنید.

آن دسته از ویژگی های دیگران که نسبت به آن واکنش منفی دارید هم به بخش گمشده ای از وجود شما اشاره دارد. به طور مثال، عصبانیت را در نظر بگیرید. این یکی از ویژگی های طرف مقابل است که آن را دوست ندارید. اما عصبانیت نشان دهنده ی برآورده نشدن نیازهای شخص است. این یک نشانه مهم است اما ممکن است منکر آن در خود شویم و آن را فقط در دیگران ببینیم.

خواه عصبانیت باشد یا چیز دیگر، ارتباط فرد با بخشی از وجودش قطع شده است. در کودکی، به فرد یاد داده اند که برخی چیزها را یاد بگیرد و برخی دیگر را نادیده بگیرد. با این روند بخشی از قابلیت های خود را نادیده گرفته و یا سرکوب کرده است. پتانسیلی که فرد با آن متولد می شود شامل تمام انواع حالات انسانی است. انسان دارای درک، هوش، و احساسات بسیاری است. انسان هم می تواند قاطع باشد، هم پذیرا، هم درون گرا هم برون گرا، جدی یا بی خیال. همه ی انسان ها پتانسیل لازم و حق برخورداری از ویژگی های مختلف را دارند.

هر گاه از رفتار طرف مقابل خود نارحت می شود یا آن را دوست ندارید، زمان مناسبی است که به دنبال آن رفتار در خود بگردید. کارت آینه از شما می خواهد دید خود را به فراتر از قضاوت های شخصیتی منفی ببرید. ذهن خود را باز کنید تا عملکرد مثبت آن را هم ببینید.

هر کس می تواند دامنه ی ویژگی های انسانی اش را گسترش دهد. در بیدار کردن بخش های نهفته ی وجود انسان باید حدومرزهای قدیمی برداشته شوند و انعطاف پذیری در او کشف شود. به این فرآیند رشد شخصیتی گفته می شود. هر وقت که فرد متوجه انعکاس رفتارهای طرف مقابل در خود شود، در حال رشد است.

به جای حسادت و واکنش نسبت به تفاوت های طرف مقابل، کارت آینه از فرد می خواهد تا روی خود متمرکز شود تا به ویژگی های نهفته در خود پی ببرد. برقراری ارتباط با بخش های گمشده ی وجود آدمی و پرورش آنها به شیوه ی خود، نشان دهنده ی حق بهره مندی از کمال انسانی است.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین دی

متن فال:

اتمام، به معنی حل و فصل مسائل گذشته تان، و خاتمه دادن به چیزهای قدیمی می باشد که در حال حاضر با شما در ارتباطند. درست مانند تمام کردن پاراگراف نهایی در فصل قبل زندگی شماست، بنابراین شما می توانید بسیار کامل تر از قبل زندگی کنید.

چگونه گذشته در حالتی باقی می ماند که هنوز ما را تحت تأثیر قرار می دهد؟ آیا ما سعی نمی کنیم تا حوادث ناگوار را فراموش کنیم؟ خب، درواقع ما بطور آگاهانه این کار را انجام می دهیم. با این حال در حالت نا آگاهانه این مسائل مربوط به گذشته و احساسات ناراحت کننده اطرافش، هنوز در روح و روان ما زنده اند.

همه ما می دانیم که در مورد بعضی چیزها در رابطه مان، حساس هستیم. گاهی اوقات ممکن است چگونگی حساسیت مان نسبت به مسائل گذشته را تشخیص دهیم. درد، ترس و یا خشم می تواند ما را از باز شدن مجدد دیدمان منع کند. به طور مشابه، یک اشتیاق بی پایان، یک تشنگی برای انتقام، تأسفی عمیق، و یا کینه ای خیره کننده می تواند شما را برای سالها گیر بیندازد.

در این گیر بودن، یک صفحه خاص از فصل قبلی زندگی شما هنوز هم بارها و بارها خوانده می شود. حتی ممکن است شما متوجه چگونگی تأثیر آن بر زندگی حال حاضرتان نشوید. و یا اگر هم متوجه تأثیرات گذشته شوید، ممکن است به این باور برسید که کاری برای انجام دادن باقی نمانده است. حالت ناتمام می تواند برای شما عادی شود. احساس معطل شدن، و یا انتظارات منفی برای شما آشنا و حتی راحت می شوند – مانند کفش های قدیمی. این کارت شما را تشویق می کند تا به تمام آن کفش های قدیمی خداحافظ بگویید. توجه کنید که آنها دیگر شما را در زندگی امروزتان به سمت جلو حرکت نمی دهند.

شما در رابطه تان نسبت به چه چیزی حساس هستید؟ چه چیزی باعث می شود تا شما واکنش نشان دهید؟ چه داستان های آشنایی را بارها و بارها در مورد رابطه تان برای خودتان تعریف می کنید؟ چگونه این چیزها با مسائل حل نشده در گذشته تان همراه می شوند؟ حتی ممکن است یک مسئله کنونی با شریکتان باشد که در گذشته وجود داشته و بطور کامل حل نشده است و هنوز بر روی شما تأثیر می گذارد.

کارت اتمام شما را دعوت می کند تا چیزی را بگویید که تا به حال نگفته اید اما با آن ارتباط برقرار کرده اید. کاری را انجام دهید که تا به حال انجام نداده اید، رها شوید، خودتان و دیگران را ببخشید، و حتی خداحافظ بگویید. مهم نیست که آیا فرد دیگر زنده است یا خیر و یا اینکه شما با او در تماس هستید یا نه – زیرا اتمام، کاملا در درون شما اتفاق می افتد.

سعی کنید نامه ای بنویسید، شاید آن نامه هیچ گاه به کسی ارسال نشود. تمام نیازهای خود را درون نامه بنویسید. تمامی احساساتی که تا به حال داشته اید و یا دارید به خصوص احساساتی که از آنها جلوگیری می کنید را مورد کاوش قرار دهید! از جمله خشم، ترس، درد، ناراحتی و اندوه، تأسف، چیزی که به آن امید دارید، به آن نیاز دارید و آن را در زندگیتان می خواهید. همه این احساسات را بنویسید.

چه شما آن را بنویسید، چه ننویسید، هر احساسی که دارید را کاملاً تا عمق آن درک کنید. قلب خود را برای تجربه احساساتی که سالها از آن دوری می کردید باز کنید. نکته این است که با احساسات کهنه و قدیمی تان در تماس باشید – یک بار برای همیشه. سپس یک حالت میل به تمام شدن را درون خود حس می کنید، انتخاب کنید که با نامه می خواهید چکار کنید – و یا اگر هنوز یک گزینه پیش روی شما باشد، چه چیزی به شخص مورد نظرتان می گویید؟

هنگامی که یک داستان قدیمی بالاخره تمام می شود، می توانید یک صفحه خالی تازه را باز کنید و شروع به نوشتن فصل بعدی زندگیتان کنید. می توانید با آمادگی بیشتر، به یک زندگی در نهایت لذت و کمال بپردازید.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین بهمن

متن فال:

یکی بود یکی نبود – سال های خیلی دور- کودکی در اینجا زندگی می کرد. کودکی معصوم، کنجکاو و بازیگوش. وارد دنیایی پر از هیجان و لبخند شده بود و قلبی سرشار از عشق برای دیگران داشت. کودک کم کم بزرگ شد و گهگاهی صدمه هایی می دید – بعضی وقت ها کوچک و بعضی وقت ها بزرگ. لحظاتی بود که کودک دچار سوتفاهم می شد، حس حقارت و بی ارزش بودن می کرد. گاهی اوقات هم سرکوب شدن، کنترل شدن و خجالت زدگی داشت. هر یک از اتفاقات زخمی در روحش ایجاد می کرد – که به حساسیتی در روان کودک تبدیل می شد.

حالا – سالیان بعد - این کودک به فرد بالغی تبدیل شده که با فرد بالغ دیگری رابطه برقرار کرده است. اما آن زخم ها و حساسیت ها چه شد؟ آیا به سادگی از بین رفتند؟ آیا به نحوی التیام یافتند؟ آیا جایی در اعماق روح این فرد باقی مانده اند و رابطه ی او را تحت تاثیر قرار می دهند؟

کارت "کودک درون" از شما می خواهد تا زخم های کودکی را التیام ببخشید تا دیگر زندگی تان تحت تاثیر قرار نگیرد. در مورد اغلب ما، دیگران می توانند، حتی بعد از گذشت سال ها، زخم ها و حساسیت های گذشته مان را زنده کنند. این طور نیست که دیگران عمدا بخواهند به زخم ما نمک بپاشند. بلکه این ما هستیم که براساس گذشته ی خود به حوادث واکنش نشان می دهیم.

این عکس العمل ها اثر تخریبی زیادی روی رابطه ها دارند. اما خبر خوش آن است که می توانید این زخم ها را التیام ببخشید – و خود را از حساسیت های آن آزاد کنید. فکر کنید که این کار چه قدر می تواند به نفع رابطه ی شما باشد. به جای اینکه براساس گذشته به مسائل واکنش نشان دهید، می توانید آزادانه راه کارهایی پیدا کنید که باعث موفقیت بیشتر شما در زمان حال شوند.

کارت "کودک درون" راهی را به شما می نمایاند که باعث التیام درون شما می شود. در این راه به عنوان یک فرد بالغ با کودک درون خود روبرو خواهید شد. اگر مایل باشید می توانید از طریق رویاهای خود با این "کودک درون" ارتباط برقرار کنید. این دقیقاً همان عشق به خود است. این کار در زمان هایی که دچار آشوب احساسی هستید بسیار تاثیرگذار است. به شما کمک می کند تا به اعماق خود نفوذ کنید. این راهی است برای التیام زخم هایی که در درون شما زنده شده اند.

کار را با تصور شکل خود در کودکی آغاز کنید. جزئیات آن را بررسی کنید. بفهمید که این کودک چه نیازها، خواسته ها و احساساتی دارد. رد احساسات کنونی خود را در کودکی دنبال کنید. کودکی را با این احساسات تجسم کنید. در قلب خود را باز کنید. بگذارید که کودک از احساساتش با شما صحبت کند و آرام کنار او بنشینید. بگذارید کودک به هر طریقی که احساس امنیت می کند با شما "صحبت" کند. و حاضر و دردسترس باشید و شاید لازم باشد او را در آغوش بگیرید. خود را با او یکی کنید و هر حسی که از این یکی شدن بر می خیزد را تجربه کنید.

با عشق، صبر و درک به کودک نزدیک شوید. راه جدیدی برای صحبت کردن با خود پیدا کنید – راهی مطمئن با کلماتی که این کودک به آن واکنش نشان دهد. این بخش "جوانتر" وجود خود را تربیت و ترغیب کنید. هر زمان که احساس خشم، صدمه دیدگی، ترس، یا ناراحتی دارید با او ارتباط برقرار کنید. هر احساسی که به وجود می آید را با کمال میل بپذیرید و ارزشیابی کنید. هیچ وقت با کودک درونتان فراتر از درکش صحبت نکنید. هیچ وقت سعی نکنید چیزی را درست کنید یا تغییر دهید. با دادن این عشق بی قیدوشرط به خود، می توانید خود را درمان کنید. زخم های عاطفی را التیام خواهید بخشید و قابلیت برقراری ارتباط سالم و عاشقانه با دیگران را تقویت خواهید کرد و بیشتر می توانید از هیجان و لذت های دنیا بهره مند شوید.

فال رابطه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین اسفند

متن فال:

گوش فرادادن بخش مهمی از یک رابطه محسوب می شود. هریک از ما دوست داریم وقتی صحبت می کنیم کسی به ما گوش دهد بنابراین باید بدانید که چطور می توان به درستی به طرف مقابل گوش فراداد.

گوش دادن فراتر از ساکت نشستن در مقابل شخصی است که مشغول صحبت است. گوش دادن یک مهارت کنشی بوده و مثل تمام مهارت ها قابل توسعه است. برای اینکه شنونده ی خوبی باشید باید افکار درونی خود را آرام کنید و به طرف مقابلتان توجه کنید. هدف شما باید این باشد که واقعاً به بیان تجربه – یا هرچیز دیگری که در حال بیان شدن است - گوش دهید.

یک شنونده ی با دقت می تواند گوینده را تایید، تصدیق، حمایت و ترغیب کند. گرچه برخی از ما حرف های دیگران را آنگونه که خودمان می خواهیم تعبیر می کنیم. کارت "گوش فرادادن" به شما هشدار می دهد که متوجه تعبیر و تفسیرهای شخصی خود باشید. هدف از گوش دادن فهمیدن منظور دیگران است. همیشه بهتر است که درباره ی منظور آنها از یک چیز خاص سوال بپرسیم نه اینکه فرض کنیم خودمان آنرا می دانیم. هیچ وقت چیزی را فرض نگیرید.

یک شنونده ی خوب سعی دارد تا منظور درست را از حرف های طرف مقابل بیرون بکشد. این شنونده ممکن است مخالف آن چیزی باشد که گفته می شود. کارت "گوش فرادادن" می خواهد به دنبال درک موضوعی باشید که طرف مقابل – از دیدگاه خود - بیان می کند، حتی اگر شما با آن مخالف باشید.

شاید گاهی مفید باشد که لحظه ای به رفتار خود توجه کنید. چه تغییری در رفتار شنیداری شما ایجاد شد؟ آیا توانستید که درست گوش دهید؟ اغلب افراد نمی توانند. اغلب ما تظاهر به شنیدن می کنیم در حالی که مشغول آماده شدن برای پاسخگویی به طرف مقابل هستیم. افرادی هم هستند که در مورد آنچه که گفته می شود احساس خوبی ندارند و وسط کلام وارد می شوند تا دیگری را نجات دهند یا سعی در حل مشکل دارند. گاهی اوقات اگر آنچه که گفته می شود حاکی از صدمه، ترس، یا عصبانیت باشد به سختی می توانیم به آن گوش دهیم. باید به خاطر داشت که بروز شدید احساسات، مبتنی بر دلیل و منطق نیست.

وقتی که طرف مقابل دچار احساسات شدید شده باشد اغلب سعی می کنیم او را آرام کنیم یا متقاعدش کنیم که آن احساس را از خود براند. اگر قصد او سرزنش باشد، ممکن است واکنش بدی برای حمایت از خود نشان دهیم. اما چه آرام کردن او و چه دفاع از خود باعث رنجش بیشتر می شود.

بهترین عکس العمل فقط گوش دادن است. بیشتر مواقع نیاز به انجام کار دیگری نیست. لازم نیست اوضاع را درست کنید، از خود دفاع کنید یا به طرف مقابلتان آرامش دهید. فقط به او گوش دهید بدون اینکه چیزی را به دل بگیرید. بگذارید جریان طی شود، نفس بکشید، گوش هایتان را تیز کنید و به هر چه گفته می شود گوش دهید. و به نفس کشیدن ادامه دهید.

با دقت گوش دادن یکی از موثرترین و سازنده ترین واکنش هایی است که می توانید نشان دهید. این کار قطعاً بهتر از سعی در دفاع از خود است. در واقع گوش دادن یک هدیه ی نادر است. با دادن آن به طرف مقابل خود، در واقع آن را به رابطه تان بخشیده اید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۰۲۱ //
ارسال نظر
 
  • سمیه💘عباس

    🌙❤👰🫂

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد