//
کدخبر: ۴۴۸۳۰۳ //

فال رابطه | فال رابطه جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲

در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند.

فال رابطه | فال رابطه جمعه 11 اسفند ماه 1402
به گزارش فرتاک نیوز،

مراجعه به اینترنت برای گذراندن اوقات فراغت در دنیای امروز یکی از بهترین روشها است که هر فردی به راحتی و در هر مکانی می تواند آنلاین شود و به سایت های تفریحی و سرگرمی مراجعه کند و بهترین استفاده را از زمان آزاد خود داشته باشد. احتمالا شما هم می دانید که  فال، خواندنِ فال و گرفتنِ فال از جمله کارهایی است که جزو بهترین فعالیت های سرگرمی به شمار می رود و سایت های زیادی فال های مختلفی را منتشر می کنند.

ما در سایت فرتاک نیوز سعی کرده ایم تا انواع فال را با عنوان فال فردا برای شما گردآوری کنیم و منتشر کنیم تا شما در این سایت لحظات خوبی را در اوقات فراغت تان سپری کنید. مثلا در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند. اما باید به شما علاقه مندان این فال، این نکته مهم را یاد آوری کنیم که در همه امور خداوند را مد نظر قرار دهید و به او توکل کنید و چنانچه در فال تان نکته منفی مشاهده کردید، ناراحت و مایوس نشوید و آن را صرفا سرگرمی تلقی می شود.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین فروردین

متن فال:

هماهنگی در رابطه نتیجه ی حل کردن تنش ها، مسائل و درگیری ها است؛ به جای اینکه آن ها را نادیده بگیرید یا اجازه بدهید که از دست بروند. شریک هایی که صرفا از درگیری اجتناب می کنند، از انجام هماهنگی درست اجتناب می کنند. هماهنگی از کار کردن روی تنش ها به دست می آید که به ایجاد راه حل می انجامد.

کارت هماهنگی به شما یادآوری می کند که خیلی طبیعی است که در یک رابطه مسائل متناقض و تنش به وجود بیاید. برای حل و فصل آنها، شما می توانید به سطح جدیدی از درک و رضایت متقابل برسید. تنش زمانی مخرب است که شما به برخورد با آنها ادامه دهید.

عدم درگیری به این معنا نیست که هماهنگی وجود دارد. اساسا، احساسات ابراز نشده می تواند رابطه را بی روح کند. قطع رابطه به هیچ وجه باعث ایجاد هماهنگی نمی شود.

هنگامی که دو نوازنده با هم، همنوازی می کنند، صدای آنها ممکن است برخورد داشته باشد یا ممکن است به خوبی در هم بیامیزند. حرکت بین تنش و وضوح صدا موسیقی را خلق می کند. به طور مشابه، یک رابطه سالم و زنده گاها با تقابل، تنش، و حتی درگیری، رشد می کند. شما می توانید از لحظاتی که به چالش کشیده می شوید، بیاموزید و رشد کنید - البته تا زمانی که شخصیت شما حفظ شود.

دو استاد نوازنده که بداهه نوازی هم می کنند ممکن است در لحظاتی متوجه شوند که صداها ناهماهنگ هستند. اما زمانی که این اتفاق می افتد، آنها نواختن را متوقف نمی کنند! آنها به طور فعال - و مسئول - در حال ساخت موسیقی هستند. آنها می دانند چگونه آن لحظات شامل تنش را حل و فصل کنند. از این رو آنها در آن شرایط باقی مانده و همچنان به هم نوازی ادامه می دهند.

رابطه موسیقیایی نتیجه اش فرآیندی هیجان انگیز، زنده، و غنی است. هر دو طرف کاملا در رابطه شرکت می کنند، در این راه به یکپارچگی خود و موسیقی احترام می گذارند. آنها به طور مداوم در موقعیت های مختلف به یکدیگر گوش می دهند و قادرند که با انعطاف پذیری فوری پاسخگو باشند. آنها در این راه با استفاده از اختلاف نظری که به شفافیت بیشتری منجر می شود، معنای مثبت موسیقی را می سازند.

گاهی اوقات، حتی یک موسیقیدان ممکن است نیاز به یک استراحت کوتاه مدت پیدا کند. آنها ممکن است روی صحنه نشسته و به شریک خود گوش کنند، و یا حتی راه بروند و زمان بگذرانند - اما هرگز سالن کنسرت را ترک نمی کنند. آنها در لحظه مناسب قادر به بازگشت هستند و در ادامه ی هم نوازی با شریک خود، پر از انرژی های جدید و بینش موسیقی غنی تر، باقی می مانند.

آیا در حال حاضر در روابط شما تنش وجود دارد؟ کارت هماهنگی شما را به استفاده از تمام مسائل مربوط به تضاد و تنش به عنوان عامل "همکاری" برای رشد بیشتر تشویق می کند.

برای ایجاد هماهنگی، این کارت به شما یادآوری می کند که نفس بکشید، ذهن خود را باز بگذارید، گوش خود را باز کنید - و به سهم هر یک احترام بگذارید. هماهنگی یک رابطه فعال است که شما و همسرتان هر دو در آن شرکت دارید، که منجر به راه حلی می شود که واقعا شما و ارتباط شما را حفظ خواهد کرد.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین اردیبهشت

متن فال:

تمام روابط دوره ای از دگرگونی را طی می کنند که گاهی همراه با ناراحتی ها و رنجش های عاطفی است. در این زمان ها مسائل و مشکلات در کانون توجه قرار می گیرند. اینکه رابطه در این دوران چگونه ظاهر می شود تا حد زیادی به طرز رفتار زوجین با یکدیگر بستگی دارد – اینکه به مشکلات، سختی ها یا زمان تغییر چگونه نگاه می کنند.

کارت دگرگونی از شما می خواهد تا پروانه را به یاد داشته باشید. ابتدا ماهها با خزیدن کرم گونه آغاز می کند. سپس ماه ها در پیله ای تاریک می خوابد. درنهایت با شکوه و آزادی حرکت، با رنگ های بی نظیر آشکار می شود. چه کسی فکر می کرد کرم زمینی روزی برفراز پیله اش چنین بلند پرواز کند و با این رنگ های خیره کننده ظاهر شود؟

نتایج دگرگونی، انتظارات معمول را به چالش می کشد. پیشاپیش نمی توان گفت که مسائل چگونه پیش می روند، اما افراد هنگام تغییر، اغلب دستخوش افکار منفی می شوند. مسائل و مشکلات را نشانه ی وجود مشکلی بزرگ در رابطه می دانند. با این دید، مشکلات، ناراحت کننده اند و علت عقب نشینی به حساب می روند. انسان تا حد کرمی در پیله نزول می کند، محدود به خزش می شود، تصاویر بزرگ یا راه کارهای مثبتی را که ضمن پرواز از بالا می دید، دیگر نمی بیند.

هنگام سپری کردن مشکلات این کارت از شما می خواهد که طرز نگاه خود را عوض کنید. در دل تمام مشکلات، بذر تغییر مثبت وجود دارد. به جای شرط بستن روی نامطلوب بودن مشکلات، همه چیز را همانگونه که هست بپذیرید. ببینید که شرایط چه چیزی برای آموزش به شما دارد؟ فرصت های مثبت نهفته در آن را پیدا کنید - شاید فرصتی باشد برای یاد گرفتن نکته ی مهمی درباره ی رابطه تان. چیزی را یاد بگیرید که ممکن است در برقراری ارتباط شما با دیگران – هم الان و هم آینده - مفید باشد.

متاسفانه تنها برخی از ما معمولاً می گوییم "خدایا شکر برای این دوره ی دگرگونی! من خیلی خوش شانسم که با این اتفاق فهمیدم که باید چه چیز را یاد بگیرم". درعوض اغلب دیگران را برای ایجاد چنین شرایطی که همراه با ناراحتی و سختی است سرزنش می کنیم.

اگر دیگران را سرزنش کنید، خود را تا حد خزیدن در فضای محدود پیله کوچک کرده اید. اما پیله یک مرحله ی حیاتی در رشد هم هست. به جای سرزنش طرف مقابل خود، از تفکر در مورد موضوع، بیشتر می توان سود برد. زمانی در خلوت پیله ی خود سپری کنید. با احساسات عمیق و عقاید خود ارتباط برقرار کنید. از خود بپرسید "در نحوه ی ارتباط با دیگران باید از چه بگذرم؟ چه چیز را یاد بگیرم؟ یا چه کاری بکنم؟ چه چیزی باعث شده که همچون قدیم به خزیدن بیافتم؟"

کارت دگرگونی از شما می خواهد تا دوران سختی، استرس و تغییر را بپذیرید. نه فقط برای درک کردن بلکه با کنجکاوی مثبت به این دوران بنگرید. به سمت ناشناخته ها حرکت کنید. عمیق حس کنید و یاد بگیرید – و از آنجا به بعد رهایش کنید. با تاریکی درون خود مقابله کنید و موانع عاطفی پیش روی خود را با ایجاد روابط صمیمانه ی جدید تغییر دهید. با بیرون آمدن از پیله ی دگرگونی، شانس شکوفایی بال های رنگارنگ را به رابطه ی خود بدهید – بال هایی که شما را به جلو می برند و قادر به کشف عصاره ی شیرین شکوفه ی گلها می کنند.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین خرداد

متن فال:

روابط، در هر عصری احساسات ما را به جنبش در می آورد، اما گاهی اوقات یک واکنش عاطفی شریکتان ممکن است چنان به نظر برسد که به سمت شما هدفگیری شده است. در روابط عاشقانه، تیر عشق، جزء ابتدایی همه چیز است. در دیگر روابط، به احتمال زیاد مورد استقبال قرار گرفتن می باشد.

آیا تا به حال با ابراز احساسات کسی ناراحت شده اید؟ کارت جاخالی دادن از تیرها شما را دعوت می کند تا روشهای جدیدی را با کسانی که واکنشهای احساسی نشان می دهند، در نظر بگیرید.

بارها دیده ایم که هنگامی که فردی احساسات خود را بیان می کند، باعث ایجاد یک واکنش ضد از سوی فرد دیگر می شود. درست مانند تیری است که بر قلبمان فرود می آید. در چنین مواقعی، شریکتان ممکن است واقعاً قصد واکنش نداشته باشد اما با این وجود، این طور به نظر می رسد که می خواهد همچین کاری را انجام دهد.

این تیرها در شکل های مختلف ظاهر می شوند – انتقاد، یک لحن صحبت دارای قضاوت، سرزنش کردن، گریه کردن، و یا فریاد زدن. راههای بی شماری وجود دارد که دچار صدمه شویم. هر تیری می تواند عمیقاً بر ما وارد شود و احساس خشم، گناه، ترس، صدمه، عدم کفایت و نا امیدی ما را بر انگیخته کند. در پاسخ، ممکن است سعی کنیم تا این وضعیت را رفع رجوع کنیم، استدلال شریکمان را اصلاح کنیم، و یا احساس او را بهتر کنیم. بطور معمول این روشها، نتیجه عکس دارند، به طوری که با یک حالت تدافعی شروع به تیر اندازی به سمت یکدیگر می کنیم و یا قهر می کنیم.

این کارت از شما می خواهد تا در هنگام ناراحت بودن شریکتان، کاری را انجام دهید که سازنده باشد نه اینکه یک واکنش ضد نشان دهید و یا قهر کنید: در برابر همه ی تیرها بدون در نظر گرفتن شکل آنها، جاخالی دهید. و به جای تیر خوردن، از مسیر آن خارج شوید و بگذارید تیر از کنار شما عبور کند.

در جاخالی دادن از تیرها، باید مسائل کلیدی را به یاد بیاورید. اول اینکه هنگامی که شریکتان احساس ناراحتی خود را بیان می کند، آن احساس منطقی نیست و لزوماً به همان معنی که آن را بیان می کند نیست. اگر شما با انجام هر کاری غیر از گوش دادن به شریکتان بر سر راه او بایستید، انگار که چشمه ی آب گرم را بسته اید. شما با این کار مانع آزاد شدن احساسات او می شوید. سد کردن احساسات شریکتان عصبانیت و ناراحتی او را تشدید می کند.

بنابراین، از تکرار بپرهیزید: هیچ مسئله شخصی را بیان نکنید. کلمات طرف مقابل را تصحیح نکنید، با او مخالفت نکنید، سعی کنید چیزی را تعیین نکنید. درباره هیچ نکته ای بحث نکنید، حتی نکته جدیدی نسازید. فقط بگذارید تیرها به پرواز در آیند. فضای خالی برای تیرها فراهم کنید. آنها را لمس نکنید! اما در عین حال عقب هم نکشید.

در عوض، متمرکز و استوار بمانید. نفس عمیق بکشید! جاخالی دادن نسبت به تیرها بسیار سازنده تر از نشان دادن واکنش ضد است. این مهارتی است که می توانید آن را یاد بگیرید. اما از آنجایی که استاد شدن در این مهارت زمان می برد، پس با خودتان مهربان باشید. همیشه به خودتان اجازه دهید تا اگر تیر های زیادی به شما اصابت کرد بگویید "وقت تمام" – و اینجاست که شما نیاز دارید واکنش نشان دهید. بروید کمی قدم بزنید، و شروع به نفس کشیدن عمیق کنید! به شریکتان بگویید که باقی ماجرا را پس از بازگشتتان می شنوید، هنگامی که توانستید بهتر به او گوش بدهید.

هنگامی که نسبت به تیرها جاخالی می دهید، بدانید که حضور شما در کنار شریکتان در هنگام رها کردن احساساتش، پسندیده ترین کار ممکن است. این یک هدیه نادر است، که به شما نشان می دهد قدرت عجیبی دارید – قدرتی برای شنیدن، و نه انجام دادن کار دیگر.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین تیر

متن فال:

درحال حاضر تعادل زندگی شما در چه حدی است؟ تعادل فرآیندی مستمر و چالشی همیشگی است. دنیا همواره در حال تغییر است. زندگی زیاد ثابت نمی ماند. همانطور که جریان زندگی شما تغییر می کند دیدگاه شما هم عوض می شود و جنبه های جدیدی از زندگی ظهور می یابد. گاهی حتی ممکن است دیدگاه جدیدی بر شما غالب شود و تا مدتی تعادل زندگی شما را بر هم زند.

تعادل یعنی توجه به تمام جنبه های انسانی که در وجود شماست – حتی وقتی که انرژی شما معطوف موضوعی خاص است. تعادل به مانند باغبانی است که یادآور آبیاری است و به تمام گل و گیاهان توجه دارد – حتی اگر گلی با شکوفه های زیبا بیشتر جلب توجه کند.

کارت "تعادل" یادآور پرورش تمامیت انسانی است – سرتاسر باغ وجود شما. باغ وجود انسان خواسته های متفاوتی دارد – کار، بازی، استراحت، وقت گذرانی با دیگران، و خلوت کردن. ابعاد مختلفی نیز دارد – جسمانی، عاطفی، روانی، و روحی. حالت های مختلفی را بیان می کند – جدی، شوخ، مصمم، صبور، برونگرا، پذیرنده، شجاع، متین، و بسیاری از حالات دیگر.

این کارت به شما یادآوری می کند که مواظب باشید تا گرفتار تک بعدگرایی نشوید و فقط به یک نیاز خاص، یک بعد، یا یک حالت انسانی توجه نکنید و سایر جنبه های وجودی خود را نادیده بگیرید. نگذارید که گل و گیاه های دیگر وجود شما پژمرده شوند و از بی توجهی بمیرند. همگی بخشی از وجود شما هستند. برای سالم بودن باید تمامشان را تغذیه کنید.

در برقراری روابط، همواره لازم است تا تعادل بیشتری را در برخورد با دیگران حفظ کنید. شما و شریک زندگی تان ممکن است اغلب با هم در موارد مختلف مخالف باشید. یکی سرگرم کار و دیگری مشغول بازی باشد. یکی بیشتر نیازمند خلوت کردن و دیگری مشتاق باهم بودن باشد. یکی حالت ذهن گرایی داشته و مشتاق حل مشکلات است و دیگری بیشتر جسم گرا و مشتاق ارتباطات عاطفی است. یکی جدی و دیگری بی خیال باشد.

برای داشتن رابطه ای سالم لازم است که هر دو نفر نیازها و خواسته های یکدیگر را برآورده کنند. هر فردی می تواند آزادانه موضع خود را بیان کند و همه باید مجال ابراز عقاید را داشته باشند. تصمیمات خود را با دیگران درمیان بگذارند. در بیان اینکه چه کسی چه چیزی را چه زمانی می خواهد باید تعادل وجود داشته باشد. این یک نمای مطلوب از تعادل در عمل است.

اما گاهی روابط مانند یک مدار سه حلقه ای از تعارض بین خواسته ها، نیازها، و تفاوت هاست. آیا تفاوت ها باعث ایجاد کدورت در روابط شما می شود؟ آیا خواسته های یار شما متفاوت از آن چیزی است که شما می خواهید؟ این مساله باعث نزاع بسیار، آشتی سطحی و وضعیتی نامطلوب می شود. اما شانس تغییر وجود دارد. چگونه می توان قدم در راه رشد گذاشت؟ راز آن در فهم این است که: علی رغم تفاوت های موجود، خواسته های شریک زندگی شما یادآور توجه به جنبه ای از وجود شماست که احتمالاً آن را نادیده گرفته اید!

اگر با این دید به قضیه نگاه کنید، خواسته های شریک زندگی تان را نوعی حرکت به سوی تعادل خواهید دانست. هر دو نفر طبعاً خواسته های متفاوتی از یکدیگر دارند. به جای اینکه این تفاوت ها را منشا تعارض بدانید، بهتر است با آغوشی باز به خواسته های شریک زندگی خود توجه کنید. بدنید که ممکن است آن خواسته ها به نفع شما باشد و شما را به سمت تعادل، تکامل و سلامت بیشتر در زندگی هدایت کند. با تعادل بخشیدن به خواسته ها و نیازهای خود و شریک زندگی تان، به لحاظ درونی هم به تعادل بیشتری دست خواهید یافت.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین مرداد

متن فال:

حد و مرزهای شخصی نشان می دهند که شما به کجا می روید و دیگری از کجا شروع می کند. این حدود همانند حصاری است که دارایی های شما را از دیگری متمایز می کند. این سوی حصار احساسات، خواسته ها، افکار و هر آنچیزی است که به صلاح شماست. آن سوی حصار به طرف مقابل شما تعلق دارد – نیازها، خواسته، افکار و صلاح اوست.

کارت "حد و مرز" به شما نشان می دهد که چگونه حد و مرز شخصی تان را در روابط تعیین کنید و برای آنها ارزش قائل شوید. حد و مرزهای مشخص باعث تقویت روابط سالم می شوند. با داشتن حد و مرزهای مشخص احساس واقعی خود را می فهمید. می دانید که چه می خواهید و نیازتان چیست. می توانید آشکارا احساسات، خواسته ها، و نیازهایتان را به طرف مقابل منتقل کنید. هیچ چیزی از قلم نمی افتد، هیچ چیزی نگفته نمی ماند، و جایی برای تصورات اشتباه طرف مقابل باقی نمی ماند.

حد و مرزها هم دروازه هایی دارند که می توانید آنها را باز کنید یا ببندید. وقتی که بسته اند باید به درون خود رجوع کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما درست است. وقتی که باز هستند، می توانید به هرآنچه که طرف مقابل شما می گوید گوش دهید، و آن را بررسی کنید و بپذیرید.

شاید کارت "حد و مرز" شما را ترغیب کند تا بدانید چه زمانی این دروازه ها را ببندید. اگر دروازه ها همیشه باز باشند ممکن است در "نه" گفتن به دیگران دچار مشکل شوید. این کار شما را بر آن می دارد تا زمانی را برای خلوت کردن با خود بگذارید تا به درک بهتری از احساسات، نیازها، و خواسته های خود برسید. ممکن است لازم شود که لولای در را روغن کاری کنید و گاهی دروازه ها را ببندید تا خود را بهتر بشناسید و برای آن که هستید ارزش قائل شوید.

از سوی دیگر، شاید حد و مرزها به وجود آمده اند تا شما را ترغیب کنند دروازه ها را بیشتر بگشایید. اگر دروازه ها همیشه بسته بماند مانند دیواری خواهد بود که ارتباط بین شما و دیگران را قطع می کند. در آن صورت مشکل "بله" گفتن به دیگران را خواهید داشت. این کارت برای آن است که به شما نشان دهد در کنار دیگران هم امنیت خواهید داشت. ممکن است لازم شود لولای در را روغن کاری کنید تا بهتر باز شود و قلب خود را به روی دیگران بگشایید، به دنیای بیرون نگاه کنید و یاد بگیرید که اگر دیگران وارد زندگی شما شوند باز هم امنیت خواهید داشت.

حد و مرزهای نامشخص مشکل بزرگی در روابط محسوب می شوند. اگر نتوانید بین آنچه که در درون هر یک از شما می گذرد تمایز قائل شوید، مشکل شما برای طرف مقابلتان بزرگتر می شود. اگر قادر به بیان احساسات خود نباشید، نمی توانید بفهمید که بین شما چه می گذرد. اگر نتوانید نیازها و خواسته هایتان را ادا کنید، نمی توانید مشکلاتتان را حل کنید.

مشخص کردن حد و مرزهای شخصی بسیار مفید است. این کار را با پرسش انجام دهید: "احساس واقعی من چیست؟" "من واقعاً چه می خواهم؟" "چه چیزی واقعاً برای من درست است؟" بهتر است که پاسخ این سوالات را با طرف مقابل خود در میان بگذارید و پاسخ های او به این سوالات را هم بشنوید. یک به یک صحبت کنید و حرف همدیگر را قطع نکنید.

انعطاف پذیری در باز کردن و بستن دروازه ها شما را با طرف مقابل یکی می کند - و در مواقع لازم از هم جدا می کند. گرچه یکی شدن جالب است اما لازم است که فردیت خود و مرزهای شخصی را بپذیرید و به آنها احترام بگذارید. باز کردن یا بستن دروازه ها باعث ایجاد رابطه ای سالم و پویا بین دو نفر می شود.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین شهریور

متن فال:

رابطه زمانی شکوفا می شود که بتواند نیازها، خواست ها و آرزوهای دیرینه ی طرفین را برآورده سازد. اما اگر نیازهای واقعی ما برآورده نشود دچار مرگ تدریجی می شود. کارت خواسته ها و نیازها دو پیام اصلی دارد: خواسته و نیاز خود را بدانید. دوم، مستقیم، عملی و به روشی سازنده به دنبالشان باشید.

آگاهی از خواسته و نیاز، خود یک چالش است. همه در کودکی یاد گرفته اند که نیازهای خود را نادیده بگیرند. شاید برای خواسته ی خود تعلیم ندیده باشیم یا انتظار نداشتیم که به آن دست یابیم. حتی ممکن است نتیجه بگیریم که بی لیاقت بوده ایم. علاوه بر آن همیشه به ما گفته میشد که چه چیز را بخواه – از طرف خانواده، جامعه و رسانه ها. به جای عشق و احساس مستقیم به ما غذا، کادو و اسباب بازی می دادند. حالا شاید فکر کنیم که یک خانه ی بزرگ، ماشین رویایی، یا وسیله ی الکترونیکی خاصی را می خواهیم. به علت تاثیرات گذشته، متوجه نیاز واقعی امروز خود نیستیم – و کمتر به دنبال آن می رویم.

اما به عنوان یک انسان یک سری نیازهای اولیه در رابطه داریم. ما همه به امنیت، اعتماد، احترام، حمایت، درک، پذیرش، قدردانی، نزدیکی، و حتی گاهی خلوت نیاز داریم. همچنین خواسته های ویژه ای هم داریم.

چطور می توان به نیازهای حقیقی خود پی برد؟ یک راه این است که به احساسات خود توجه کنید. احساس، نشانه ای از نیاز بشر است. در پس آزردگی، ناراحتی، دلخوری، صدمه دیدن، خشم، و سایر عواطف منفی نیازهای اولیه ای نهفته است که باید برآورده شود. اما اغلب درگیر مسائل ثانویه می شویم. این گله که "چرا تو در شستن ظرفها کمک نمی کنی؟" شاید به این معناست که کارهایی که من انجام می دهم نیاز به قدردانی دارند. و یا دعوا بر سر پول ممکن است واقعاً درباره ی نیاز به اعتماد و امنیت باشد.

راه اصلی برای آگاهی از نیاز واقعی خود این است که به عمیق ترین احساسات خود گوش فرا دهید. به درون خود بروید و بپرسید " الان واقعاً از اعماق وجودم چه می خواهم؟" بگذارید احساستان در پاسخ دادن به شما کمک کند.

وقتی که خواسته و نیار فرد تایید شد، گام بعدی انتقال آن به طرف مقابل است. اما از روی عادت و یا به هر دلیل دیگری ممکن است این کار را نکنید. شاید نیاز خود را مخفی می کنید تا نشان دهید من "قوی" هستم، و طرف مقابل را اذیت نکنید "و مشکل ایجاد نشود"، یا "خودخواه" به نظر نرسید. شاید فکر می کنید که "اگر اهمیت می داد متوجه نیاز من می شد" یا "من نباید بگویم خودش باید بداند".

اما اگر واضح به طرف مقابل نیاز خود را نگویید، شرایطی را مهیا کرده اید که مانع برآورده شدن نیازتان می شود و همین رابطه شما را به خطر می اندازد.

پس این شما هستید که باید خواسته ی خود را بیان کنید – و به روشی سازنده به دنبالش باشید. این یعنی نه فقط باید مراقب چیزی که می گویید باشید، بلکه نحوه ی گفتن آن هم مهم است. آیا خواسته یا تقاضایی دارید؟ منظور شما واضح بود – یا نه؟ آیا لحن واضح و مثبت دارید یا انتقاد می کنید و احساسی می شوید؟ این ها مسائل کلی است که باید در نظر داشت. ممکن است از طرف مقابل بخواهید خواسته هایش را به روش خاصی ادا کند که موثرتر باشد.

در نهایت یاد می گیرید که خواسته ی خود را بیان کنید – و حتی رد شود. بدانید که در هر درخواستی طرف مقابل حق "نه" گفتن دارد. اما اگر هیچ وقت چیزی نخواهید، و نیاز خود را نپذیرید، هیچ گاه شانس "بله" گفتن به او نمی دهید.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین مهر

متن فال:

هر زمان که ما با منابع و توانایی های خود ارتباطی ایجاد می کنیم، قدرتمند می شویم. و زمانی که از گزینه های مثبتی که در حال حاضر داریم، آگاه می شویم؛ مثل یک ببر قدرتمند، آماده ی به جست و خیز درآمدن می شویم. ما دسترسی به یک قابلیت انعطاف پذیری داریم که به ما اجازه می دهد تا فراتر از محدودیت های ظاهری هر وضعیتی، حرکت کنیم.

این کارت شما را تشویق به توانمندسازی در مورد این که چگونه با دیگران در تعامل باشید، می کند. از شما می خواهد که در مورد چگونگی توانمندسازی خویش برای انتخاب گزینه هایی که زنده نگه داشتن رابطه تان را تحقق می بخشد، تامل کنید.

همه ما ممکن است در روابط مان بارها دچار احساساتی که سرکوب شده اند، شده باشیم. ما ممکن است انرژی زیادی را صرف تلاش برای پیدا کردن چیزی که آن را "مشکل" می نامیم - و کسی که "مقصر این مشکل است" می کنیم. اما این ها سوالات بی اهمیتی هستند. سوال موثرتر این است که بعضی وقت ها از خود بپرسید، "چه گزینه هایی می توانم برای حرکت در جهت مثبت با شریک زندگی ام - و در زندگی ام، پیدا کنم؟"

اولین قدم برای حرکت در جهت مثبت این است که به وضوح مشخص کنید به کجا می خواهید بروید. بجای متمرکز ماندن در آن چیزی که اشتباه است، و شما نمی خواهیدش، شروع کنید به تمرکز کردن بر روی آن چیزی که می خواهید. مثل وقتی باشید که یک ببر آماده پرش می شود. او برای خیز برداشتن به جایی که می خواهد، تمرکز می کند. به طور مشابه، اگر شما می خواهید در جهت مثبت با شریک زندگی تان حرکت کنید، توجه خود را به این متمرکز کنید که چه چیزی در رابطه تان می خواهید؟

وقتی شما به روشنی بدانید چه می خواهید، سوال بعدی این است که چه چیزی شما را در حرکت به این جهت، قدرتمند خواهد ساخت؟ اقداماتی که در جهت حرکت مثبت توانمندتان می کند - و اقداماتی که شما را تضعیف می کند را شناسایی کنید!

از سر عادت، ممکن است ما بیان کنیم که راه ها نا امید کننده، و یا ناراضی کننده هستند و مایل هستیم شریکمان به شکایات ما پاسخ دهد. اما انتقاد کردن از شریک مان و یا تلاش برای تغییر دادن او، باعث می شود قدرت و توانمندی را از او سلب کنیم. این قضاوت ها باعث می شود تا طرف مقابل تغییری نکند، و منجر به ناراحتی پیچیده ای می شود که اعتماد بنفس و عزت نفس او را کاهش می دهد.

به عبارت دیگر ما ممکن است در سکوت و خشم انتظار شریک مان را بکشیم تا درباره ی آنچه ما می خواهیم و نیاز داریم، ذهن ما را بخواند. البته آن ها هرگز پس از سرزنش شدن و گناهکار شناخته شدن نزد ما نمی آیند. این که به سادگی آن چه را که می خواهید به وضوح و مستقیم و به روش مثبت درخواست کنید، به مراتب بیشتر اثربخش می شود. به شریک زندگی خود، صبر و احترام نشان دهید. شریک زندگی تان را همان گونه که هستد بپذیرید، و به یاد داشته باشید که او در حال انجام بهترین کاری است که می تواند.

شما زمانی که به دنبال سازندگی در بیان خواسته های خود هستید، خودتان را قدرتمند می سازید. وقتی که شما می آموزید چگونه صحبت کنید و عمل کنید، شریک زندگی تان را قادر می سازید تا شما را بشنود - و به شما پاسخ بدهد. نکته ی دارای اهمیتی که شما می توانید انجام دهید این است که چگونگی بیان خود را تغییر دهید - به جای اینکه برای تغییر دادن شریک زندگی خود تلاش کنید. این انعطاف پذیری ببر است. این یک منبع واقعی از قدرت شماست که به فراتر از محدودیت های ظاهری از یک وضعیت، جهش و پرش داشته باشید و در جهت مثبتی که می خواهید حرکت کنید.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین آبان

متن فال:

یک کاراگاه برای حل یک معما از سرنخ استفاده می کند. در یک رابطه، بسیاری از اقدامات و واکنش های ما را می توان به عنوان یک سرنخ دید. این سرنخ ها به آنچه که در درون ما اتفاق می افتد اشاره می کنند. اینها، قطعات پازلی در درون قلبمان هستند. کارت سرنخ، شما را دعوت می کند تا نگاهی عمیق تر به اقدامات، افکار و واکنش هایی بیندازید که بر روی رابطه تان تأثیر می گذارند. اگر شما عمیق تر به این مسائل نگاه کنید، احساسات، نیازها و خواسته های عمیق تر و چیزهای مهم تری را در درون قلبتان مشاهده می کنید که واقعا قادر به بیان آن به شریکتان نیستید.

رابطه سالم، شامل دانستن و به زبان آوردن چیزیست که واقعا احساس می کنید، نیاز دارید و یا می خواهید. اگر شما این کار را نکنید، مشکلات را چند برابر کرده اید و هرگز به مسائل واقعی رسیدگی نخواهید کرد. به عبارت ساده، تا زمانی که شما نیازهای واقعی خود را در رابطه تان شناسایی نکنید، نمی توانید با آنها روبرو شوید.

این کارت از شما می خواهد تا مهارت های خود را مانند یک کاراگاه توسعه دهید. از سرنخ هایی که می توانند به شما کمک کنند تا معمای درون خود و شریکتان را حل کنید، آگاه باشید. سرنخ ها در شکل های مختلفی ظاهر می شوند: سرخوردگی، ناراحتی، خشم، دعوا، توهمات فرار، عقب کشیدن، احساس آسیب دیدن، قضاوت، شکایت، انتقاد. همه این واکنش ها، سرنخ های بزرگی هستند. هرکدام به چیزی اشاره می کنند که قلبا نیاز دارید اما در آن لحظه نمی توانید به دست آورید.

آخرین باری که شما به شریکتان انتقاد کردید و یا نسبت به او واکنش منفی نشان داده اید را در نظر بگیرید. این کارت شما را به چالش می کشد تا پیام مثبتی را در هر واکنش منفی که دارید کشف کنید. چیزهای مثبتی را که واقعا می خواهید در آن موقعیت داشته باشید در اعماق قلبتان پیدا کنید.

اغلب این پیام این است که شما به چیزی ابتدایی مانند پذیرش، قدردانی، احترام، اعتماد، درک، مراقبت، و یا ارتباط صحیح، نیاز دارید. اما این بسیار دشوار است که احساستان را به شریکتان بشناسانید. حتی اگر همه ما چنین نیازهای اولیه انسانی را با دیگران درمیان بگذاریم، ممکن است درمورد پذیرش آن احساس خجالت کنیم. با این حال نشان دادن خواسته ها و نیازهای واقعیمان بطور مستقیم، سالم ترین و واضح ترین راه برای روبرو شدن با آن است.

کارت سرنخ شما را تشویق می کند تا با ملایمت و در عین حال شجاعت عمل کنید. یاد بگیرید سرنخ ها را در خودتان با دستیابی به خواسته های عمیق تر قلبتان دنبال کنید. در لحظات دشوار، در دوره ی سختی، و یا هر زمانی که واکنش نشان می دهید، برای مدتی مکث کنید، و نفسی عمیق بکشید. به آرامی با قلب خود ارتباط بگیرید و بپرسید: "آیا آنچه را که یک انسان اولیه نیاز دارد، تجربه می کنم؟ من واقعا چه چیزی را می خواهم؟ مقصود مثبت و عمیق تر من در اینجا چیست؟"

منتظر پاسخ باشید – پاسخی که پیامی روشن و مثبت دارد. سپس با شریک خود در راستای این پاسخ، رابطه ای سازنده و قابل احترام برقرار کنید. همچنین از شریکتان بپرسید: "در این لحظه واقعا چه چیز را می خواهی و یا نیاز داری؟" بگذارید شریکتان پاسخش به این سوال را پیدا کند و آن را به شما بگوید.

اگر شما صادقانه و مهربانانه چنین سرنخهایی را پیگیری کنید، ممکن است غافلگیر شوید. ممکن است قطعات پازلی که گم کرده بودید را کشف کنید. به جای از دست دادن خودتان در واکنش های بی ثمر، می توانید اشتیاق عمیق تر قلبتان را بشناسید. با به اشتراک گذاشتن این اشتیاق عمیق با شریکتان بطور محترمانه و با روشی مثبت که بتواند بشنود و پاسخ دهد، شما درهای جدیدی را باز کرده اید. با حرکت به سوی این درها، شما می توانید رابطه ای کامل و رضایتبخش که واقعا آن را می خواستید و مستحق به اشتراک گذاشتن آن بودید را پیدا کنید.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین آذر

متن فال:

میزان حضور هر فرد در یک رابطه متفاوت است. هر زمان که با هم در یک جا باشید، شما به لحاظ فیزیکی حضور دارید. اما گاهی کمتر از آنچه لازم است حضور دارید.

آخرین باری که در جایی بودید ولی حس می کردید حضور کمتری دارید کی بوده است؟ مسائل مختلفی باعث عقب نشینی فرد می شود. آیا سعی می کنید که از ناراحت شدن اجتناب کنید؟ آیا کنترل برخی احساسات ابراز شده از سوی دیگران برای شما سخت است – مثل خشم، درد، ترس، ناراحتی یا رنجش؟

این سوالات به مواقعی اشاره دارد که کمتر در دسترس همسر خود قرار دارید. به لحاظ فیزیکی یا احساسی پس می کشید. ممکن است منتظر "زمان مناسب" باشید که هیچ وقت نمی رسد. درواقع، منتظرید که مشکل خودبخود حل شود.

این کارت می گوید که اگر حضور شما در این شرایط کم شود، مشکلات شدید تر می شود. هرگاه که کمتر حاضر باشید، کمتر می توانید با موقعیت دست و پنجه نرم کنید. اگر سعی دارید که از چیزی اجتناب کنید، همان شما را تحت کنترل خود در می آورد. فقط زمانی که مایلید خود را نشان دهید – و کاملاً حاضر باشید – می توانید با آنچه که درجریان است دست و پنجه نرم کنید.

این بدا معنا نیست که باید همیشه حاضر باشید. ترک موقعیت برای بدست بدست آوردن چشم اندازی نسبت به آن یا کنترل بهتر احساسات کاملاً طبیعی است. اما در موارد خاصی، اگر بخواهید که مشکلی را بدرستی حل کنید، لازم است که برگردید و حاضر شوید.

اولین گام حضور این است که بپذیرید شرایط از پیش تعیین شده نداریم – هر چه که باشد. پذیرش بدین معنا نیست که باید آن را دوست داشته باشید یا احساس خوبی درمورد آن داشته باشید. فقط پذیرفتن حقیقت جاری کافی است – بدون سرزنش، انتقاد، قضاوت، یا سردرآوردن از موضوع – که بتوان آن را تغییر داد. از همان جایی آغاز کنید که معمولاً همه چیز قرار دارد، حالا و اینجا.

بعد از خود بپرسید "آیا واقعاً مجبورم که پس بکشم؟" ما معمولاً سعی می کنیم از چیزهایی بپرهیزیم که در کودکی یاد گرفتیم باید از آن اجتناب کرد. این کار را از روی عادت انجام می دهیم. اما الان، به عنوان یک فرد بالغ، لازم نیست که همان واکنش را داشته باشید. اکنون دانش خیلی بیشتری نسبت به زمان کودکی دارید. اگر بخواهید می توانید واکنشی فراتر از یک عکس العمل آنی داشته باشید – و راه های جدیدی برای واکنش نشان دادن پیدا کنید.

کارت حضور از شما می پرسد که آیا واقعاً لازم است که امروز عقب بکشید؟ اما بدانید که حضور در اطراف احساساتی که معمولاً از آن می پرهیزید جرات می خواهد. تجربه ی برخی احساسات جسارت می خواهد. صحبت کردن با طرف مقابل در مورد صلاح رابطه ممکن است بسیار سخت باشد. شنیدن این حرف از طرف مقابل هم به همان اندازه سخت است. این جسارت را محترم بشمارید و بر عادت دیرینه ی پس کشیدن غلبه کنید.

آموختن بیشتر حاضر بودن مثل زندگی بخشیدن است – هیچ وقت کار ساده ای نیست. اما طی تمرین برای حاضر بودن در مواقعی که معمولاً پس می کشیدید، زندگی هم می بخشید. راه های جدید و نادیده ای را زنده می کنید. اقتدار خود را زنده می کنید و سرزندگی خود را بیشتر می کنید. حس اعتماد بیشتر، موفقیت، و لذت بیشتر در رابطه را احیا می کنید.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین دی

متن فال:

کنجکاوی و گشوده بودن برای دیگران اغلب زمانی به اوج می رسد که تازه آنها را می شناسید. می خواهید همه چیز را در باره ی طرف مقابل بفهمید – و درباره ی خود به آنها بگویید. با روحیه ی کشف، داستان ها را با هم درمیان می گذاریم، شباهت ها و تفاوت ها را پیدا می کنیم و هر یافته را در حکم گوهری ارزشمند می بینیم.

اما با گذر زمان، اغلب شروع به افت می کنیم. کم کم از درباره ی خود گفتن کاسته می شود و جنبه های وجودی خود را رو نمی نماییم. گویی که صدف بسته می شود و گوهر از دست می رود.

آیا میزان کنجکای و گشودگی در رابطه ی شما کم شده است؟ آیا مایلید بیشتر در خود فرو بروید؟ آیا چیزی وجود دارد که بخواهید آن را پس بکشید و از رابطه مخفی کنید؟

میل به پنهان کردن موضوعات ریشه در نیات دارد. نمی خواهید طرف مقابل را ناراحت کنید، مشکل ایجاد کنید یا موضوعات منفی را مطرح کنید. مایلید تظاهر کنید که همه چیز روبراه است به جای اینکه موضوع آزاردهنده ای را مطرح کنید. می خواهید مطمئن بازی کنید.

پس تصمیم می گیرید برخی احساسات را در خود نگه دارید. بدین طریق، با در خود فرو ریختن، از هم فاصله می گیرید. صدفی حفاظتی دور چیزهایی می کشید که آنها را ناراحت کننده یا "منفی" قلمداد می کنید – چزهایی که نباید به بیرون درز کند.

اما در اجتناب از بخش های منفی خود دسترسی به قسمت های مثبت را هم از دست می دهیم. پنهان کردن هر چیزی منجر به کاهش انرژی های درونی می شود. همانطور که انرژی ها دور می شوند، سرزندگی و طراوت رابطه کم می شود. آنگاه احساس کسالت به شما دست می دهد. اگر متوجه نشوید که عامل این وضعیت شما هستید، اشتباهاً طرف مقابل را سرزنش می کنید.

کارت آشکارسازی از شما می خواهد تا هر چیزی را که مانع حضور شما در رابطه می شود را از بین ببرید. برای این کار باید به ندای کودکی که منشا میل به کم حرفی است – مثل "خانواده خود را ناراحت نکن"، "هیچ کس به خواسته ی واقعی تو اهمیت نمی دهد" یا "نباید این حس را داشته باشی"- غلبه کنید.

به خاطر داشته باشید که آشکارکردن احساسات درونی، برای طرف مقابل بخش مهمی از یک رابطه ی حقیقی است. شاید لازم باشد که هر دو گوشه ای بنشینید تا با هم همه چیز را مرور کنید، به خصوص اگر عادت به این کار ندارید. ضمن شروع، ممکن است بخواهید اول خطی مشی هایی برای به اشتراک گذاشتن احساسات، خواسته ها و نیازهای خود – یا اطلاعات مختلف - تعیین کنید. چگونه می توان این کار را به روشی سازنده و مطمئن انجام داد؟ در مورد اینکه چطور می توان با یکدیگر محترمانه برخورد کرد صحبت کنید – و مراقبت باشید به بهانه ی "صداقت" خود را بر سر دیگری خالی نکنید.

آنگاه اگر چیزی در سر دارید، حتی کم اهمیت ترین را برای بیان کردن انتخاب کنید. با خود و طرف مقابل مهربان باشید. در صورت ممکن، جملات را مثبت ادا کنید. با بیان چیزی که پنهان کرده اید می توانید گوهرهای ارزشمندی پیدا کنید.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین بهمن

متن فال:

شکسپیر می گوید "تمام دنیا عرصه ی بازیگری است و تمام زن و مردها بازیگرند". ما همه در طول زندگی نقش خاصی داریم. اغلب در کودکی این نقش را شکوفا می کنند. به طور غریزی از خانواده و معلمان، و حتی تلویزیون یادگرفتیم که در دنیا و در رابطه با دیگران چطور باشیم.

نقش زن و مرد بودن را یاد گرفتیم، راه های سازگاری با شرایط خانوادگی را آموختیم و برخی از گفته ها را حفظ کردیم تا وارد گروه خاصی شویم. شاید در نقش بازیگر، منتقد، آشوبگر، دلقک، ستاره ی دراماتیک، نابغه، خوش بین، پرستار، میانجی، کودک "خوب" – یا "بد" – بازی کرده ایم.

اغلب به طور ناخودآگاه از بچگی تا آخر عمر این فیلم را بازی می کنیم! هرنقشی محدودیت هایی دارد. هر نقشی بر جنبه ای از وجود انسان تاکید دارد - اما جنبه های دیگر را نادیده می گیرد. نابغه احساس را نادیده می گیرد. پرستار ممکن است به خواسته های خود بی توجه باشد. ستاره ی دراماتیک قدرت تعقل خود را دست کم می گیرد.

نقش مکمل زوجین در یک رابطه جالب توجه است. این تعارض باعث غنای زندگی هر دو نفر می شود اما گاهی مشکل ساز هم هست. این نقش ها به مرد این امکان را می دهد تا در برابر احساسات خود بایستد درحالیکه زن حساسیت عاطفی خود را برای پرورش خانواده حفظ می کند. متاسفانه، این تفاوت ها باعث برخورد و ایجاد اختلاف می شود.

به طور مثال، وقتی که زن سعی می کند احساسات خود را مطرح کند، مرد سعی در برطرف کردن آنها دارد و نقش "حلال مشکل" را بازی می کند، یا آنها را نادیده می گیرد و نقش فردی "مقاوم و آرام" را ایفا می کند. زن نیاز به کسی دارد تا به او گوش کند و درکش کند اما مشغله ی مرد بیشتر از آن است که مشکلات احساسی زن را برطرف کند یا به آنها گوش کند. برخی اوقات نیاز دارد که مرد احساساتش را با او در میان بگذارد، چیزی که برخلاف نقش قوی مرد است و طبق آن تعلیم دیده است. گرچه هریک نیات خوبی دارند، گفته های متعارض درمورد احساسات باعث ایجاد ناراحتی بین آنها می شود.

این نقش های متعارض در تمام روابط وجود ندارد اما هریک از ما نقش خاصی را ایفا می کند که محدودکننده است و باعث ایجاد مشکل در رابطه می شود. در گذشته چه نقش هایی را یاد گرفتید؟ چه نقش هایی را بازی نکردید؟ طرف مقابل شما چه نقش هایی را یاد گرفته؟ این نقش ها در کجا با هم مغایرت پیدا می کنند؟

کارت نقش از شما می خواهد تا پا را از حد نقش هایی که یادگرفته اید – و مشکلات حاصل از تعارض نقش ها - فراتر بگذارید. اولین گام این است که بپذیرید شما دو نفر مثل هم نیستید. درباره ی آموزش نقش های شریک تان در گذشته بیشتر بدانید.

گام بعدی این است که خودتان هم نقش جدیدی را یاد بگیرید. حرف شکسپیر را در دل خود جای دهید و "عضو علی البدل" برای نقش همسر خود باشید. ویژگی های منحصر بفرد او را بررسی کنید و آنها را به شیوه ی خود به کار ببرید. امتحان کردن یک چیز جدید حدود نقش شما را تغییر می دهد – و شما را قادر می سازد تا زندگی خود را با انتخاب های بیشتری ادامه دهید.

فال رابطه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین اسفند

متن فال:

کلمات زیادی وجود دارند که ما عموماً آنها را بدون فهمیدن قدرتشان و یا خطرشان رد و بدل می کنیم. کلمات بزرگی مانند "احترام" ، "حمایت" و "عشق" – و کلمات مضری مانند "تنبل" ، "خودخواه" و "بی عاطفه". تمام این کلمات معمولاً در یک چیز مشترک هستند: همه آنها معانی مبهمی دارند. هر یک از ما آنها را بطور متفاوتی تعریف می کنیم.

چنین کلمات مبهمی، معمولاً بر اساس سرگذشت شخصی ما و یا تجربه های خاص در حال رشدمان دارای معنا می شوند. بنابراین، معمولاً معنای هر کلمه برای هر فرد با فرد دیگر کاملاً متفاوت است. با این حال، با وجود تعاریف مختلف هریک از ما از این کلمات، آن ها را بعنوان ابزاری دقیق برای برقراری روابطمان استفاده می کنیم.

کلمات مبهم معمولاً مشکلات بزرگی را برای ما بوجود می آورند زیرا احتمالاً در قضاوت هایمان، شکایات و انتقاداتمان از آنها استفاده می کنیم. چیزی که این مسئله را خطرناک می کند این است که هم گوینده و هم شنونده بر این باورند که آنچه که ابلاغ شده است را درک کرده اند. نگاهی بیندازیم به عبارت "تو خودخواه هستی". شما با شنیدن این عبارت به احتمال زیاد واکنشی تدافعی از خود نشان می دهید. حتی صبر نمی کنید تا متوجه شوید که منظور دقیق طرف مقابلتان از عبارت "خودخواه" چه بوده است.

کارت تعاریف به شما هشدار می دهد که از به دام افتادن در تله ای که کلمات مبهم منفی ایجاد کرده اند آگاه باشید. از آنجا که ما عادت داریم این کلمات را رد و بدل کنیم، دیدن این دام معمولاً سخت است. شما باید بسیار هوشیار باشید. زمانی که برچسبی مانند "خودخواه" را می شنوید – یا حتی اگر گوینده باشید، لحظه ای درنگ کنید. به خودتان یادآوری کنید که ممکن است گفتگوی سازنده تری ترجیح داده شود.

شما می توانید انتقادات مبهم و تیره را با خاص کردن آنها، به ارتباطات سازنده تبدیل کنید. به همین سادگی. اگر کسی شما را "خودخواه" صدا کرد، منظورش را از به کار بردن آن عبارت در رفتارهای متفاوت بیابید. برای این کار، از او بپرسید "چه حرفی را زده ام یا چه کاری را انجام داده ام که من را در برابر شما خودخواه جلوه داده است؟" شما باید کلمات مبهم را بشکنید. اگر به شما برچسب "خودخواه" زده اند، آن را شخصی ندانید. فقط به دنبال نشان دادن واکنش نباشید. در عوض از شریکتان بخواهید جزئیات بیشتری در اختیارتان بگذارد. و اگر شما به شریکتان این برچسب را نسبت داده اید، باید درنگ کنید و جزئیات بیشتری را ارائه دهید.

با جزئی تر بودن، می توانید به جای ایجاد موقعیتی که در آن افراد حالت تدافعی بگیرند، موضوع را روشن سازید. دادن جزئیات، آگاهی بهتر و بیشتری به دیگران و شما می دهد. این کار شما را از سوء تفاهم ها نجات می دهد. همچنین باعث می شود که درمورد رفتار آینده تان – هنگامی که قلبتان کاملاً باز است و تمایل به تغییر در رفتارتان دارید، اطلاعات بیشتری بدست آورید.

این مسئله درمورد کلمات مبهم منفی بیشتر صدق می کند. جالب اینکه، به کار بردن کلمات مبهم، درمورد کلمات مثبت هم همان ویژگی را دارند. این می تواند به شما قدرت بیشتری برای ایجاد لذت و تکامل در روابطتان ببخشد. معنی خاص تر کلمات مثبت را کشف کنید – مانند "عشق" یا "احترام". می توانید چیزی بیش از معنی کلمه "احترام" را با بکارگیری عملی که آنها را محترم جلوه دهد یاد بگیرید. برای این کار بپرسید "چه حرفی را باید بزنم یا چه کاری را باید انجام دهم تا به شما نشان دهم که برای شما احترام قائلم؟" جواب آنها به شما راههای خاصی را نشان می دهد که احترامتان را به آنها نشان دهید – راههایی که آن را لمس کنند، راههایی که منجر به لذت متقابل شود.

بنابراین، اینکه شما در حال پاسخ به نظرات منفی باشید و یا در جستجوی راههای جدید برای تکامل مثبت، این کارت به شما یادآوری می کند تا از کلمات مبهم آگاه باشید. تمام جزئیات را بپرسید و توضیح دهید!

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۳۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد