//
کدخبر: ۴۴۹۱۱۵ //

فال رابطه | فال رابطه پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲

در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند.

فال رابطه | فال رابطه پنجشنبه 17 اسفند ماه  1402
به گزارش فرتاک نیوز،

مراجعه به اینترنت برای گذراندن اوقات فراغت در دنیای امروز یکی از بهترین روشها است که هر فردی به راحتی و در هر مکانی می تواند آنلاین شود و به سایت های تفریحی و سرگرمی مراجعه کند و بهترین استفاده را از زمان آزاد خود داشته باشد. احتمالا شما هم می دانید که  فال، خواندنِ فال و گرفتنِ فال از جمله کارهایی است که جزو بهترین فعالیت های سرگرمی به شمار می رود و سایت های زیادی فال های مختلفی را منتشر می کنند.

ما در سایت فرتاک نیوز سعی کرده ایم تا انواع فال را با عنوان فال فردا برای شما گردآوری کنیم و منتشر کنیم تا شما در این سایت لحظات خوبی را در اوقات فراغت تان سپری کنید. مثلا در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند. اما باید به شما علاقه مندان این فال، این نکته مهم را یاد آوری کنیم که در همه امور خداوند را مد نظر قرار دهید و به او توکل کنید و چنانچه در فال تان نکته منفی مشاهده کردید، ناراحت و مایوس نشوید و آن را صرفا سرگرمی تلقی می شود.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین فروردین

متن فال:

حد و مرزهای شخصی نشان می دهند که شما به کجا می روید و دیگری از کجا شروع می کند. این حدود همانند حصاری است که دارایی های شما را از دیگری متمایز می کند. این سوی حصار احساسات، خواسته ها، افکار و هر آنچیزی است که به صلاح شماست. آن سوی حصار به طرف مقابل شما تعلق دارد – نیازها، خواسته، افکار و صلاح اوست.

کارت "حد و مرز" به شما نشان می دهد که چگونه حد و مرز شخصی تان را در روابط تعیین کنید و برای آنها ارزش قائل شوید. حد و مرزهای مشخص باعث تقویت روابط سالم می شوند. با داشتن حد و مرزهای مشخص احساس واقعی خود را می فهمید. می دانید که چه می خواهید و نیازتان چیست. می توانید آشکارا احساسات، خواسته ها، و نیازهایتان را به طرف مقابل منتقل کنید. هیچ چیزی از قلم نمی افتد، هیچ چیزی نگفته نمی ماند، و جایی برای تصورات اشتباه طرف مقابل باقی نمی ماند.

حد و مرزها هم دروازه هایی دارند که می توانید آنها را باز کنید یا ببندید. وقتی که بسته اند باید به درون خود رجوع کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما درست است. وقتی که باز هستند، می توانید به هرآنچه که طرف مقابل شما می گوید گوش دهید، و آن را بررسی کنید و بپذیرید.

شاید کارت "حد و مرز" شما را ترغیب کند تا بدانید چه زمانی این دروازه ها را ببندید. اگر دروازه ها همیشه باز باشند ممکن است در "نه" گفتن به دیگران دچار مشکل شوید. این کار شما را بر آن می دارد تا زمانی را برای خلوت کردن با خود بگذارید تا به درک بهتری از احساسات، نیازها، و خواسته های خود برسید. ممکن است لازم شود که لولای در را روغن کاری کنید و گاهی دروازه ها را ببندید تا خود را بهتر بشناسید و برای آن که هستید ارزش قائل شوید.

از سوی دیگر، شاید حد و مرزها به وجود آمده اند تا شما را ترغیب کنند دروازه ها را بیشتر بگشایید. اگر دروازه ها همیشه بسته بماند مانند دیواری خواهد بود که ارتباط بین شما و دیگران را قطع می کند. در آن صورت مشکل "بله" گفتن به دیگران را خواهید داشت. این کارت برای آن است که به شما نشان دهد در کنار دیگران هم امنیت خواهید داشت. ممکن است لازم شود لولای در را روغن کاری کنید تا بهتر باز شود و قلب خود را به روی دیگران بگشایید، به دنیای بیرون نگاه کنید و یاد بگیرید که اگر دیگران وارد زندگی شما شوند باز هم امنیت خواهید داشت.

حد و مرزهای نامشخص مشکل بزرگی در روابط محسوب می شوند. اگر نتوانید بین آنچه که در درون هر یک از شما می گذرد تمایز قائل شوید، مشکل شما برای طرف مقابلتان بزرگتر می شود. اگر قادر به بیان احساسات خود نباشید، نمی توانید بفهمید که بین شما چه می گذرد. اگر نتوانید نیازها و خواسته هایتان را ادا کنید، نمی توانید مشکلاتتان را حل کنید.

مشخص کردن حد و مرزهای شخصی بسیار مفید است. این کار را با پرسش انجام دهید: "احساس واقعی من چیست؟" "من واقعاً چه می خواهم؟" "چه چیزی واقعاً برای من درست است؟" بهتر است که پاسخ این سوالات را با طرف مقابل خود در میان بگذارید و پاسخ های او به این سوالات را هم بشنوید. یک به یک صحبت کنید و حرف همدیگر را قطع نکنید.

انعطاف پذیری در باز کردن و بستن دروازه ها شما را با طرف مقابل یکی می کند - و در مواقع لازم از هم جدا می کند. گرچه یکی شدن جالب است اما لازم است که فردیت خود و مرزهای شخصی را بپذیرید و به آنها احترام بگذارید. باز کردن یا بستن دروازه ها باعث ایجاد رابطه ای سالم و پویا بین دو نفر می شود.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین اردیبهشت

متن فال:

در قضاوت کردن همیشه قضاوت خود را "درست" می دانیم و قضاوت دیگران را "غلط" – البته به جز مواردی که در مورد خود قضاوت می کنیم. ما بسیاری از قضاوت ها را از کودکی از پدر و مادرمان یاد گرفته ایم؛ آنها به ما "خوب" و "بد" را نشان داده اند. به عنوان یک فرد بالغ براساس همان آموخته های خود قضاوت می کنیم. این کار را آگاهانه انجام می دهیم و این سرمنشا مشکلات در روابط است.

کارت قضاوت به ما می گوید که وقتی انگشت خود را رو به طرف مقابل بگیرید، لذت بسیاری از رابطه کاسته می شود. برچسب زدن، انتقاد کردن یا سرزنش کردن طرف مقابل، دیدگاه شما را خراب می کند. با لنز قضاوت نمی توانید واقعیت طرف مقابل خود را ببینید. بلکه خود را محدود به ایده های خاصی می کنید که در مورد او در ذهن پرورانده اید.

قضاوت کردن معمولاً مربوط به زمان هایی است که ناراحت هستیم – اما کمکی به حل مشکل نمی کند و بلکه آن را بدتر هم می کند. این کار به شعله های دعوا و تعارض دامن می زند. ماهیتاً قضاوت مساله ای توهین آمیز است. هرکسی که مورد قضاوت قرار می گیرد کاملا این حق را دارد که بگوید "نحوه ی صحبت کردن تو را دوست ندارم شاید بهتر باشد بعداً بیشتر با هم صحبت کنیم".

قضاوت کردن مانع از درک درست طرف مقابل – و بررسی درست مشکل جاری - می شود و دیواری بین ما قرار می دهد. خیلی بد است که از کودکی یاد گرفته ایم تا بجای مصالحه و صبر در برقراری گفتمان، دیگران را سرزنش کنیم. این کارت از شما می خواهد که این سوال قدیمی و معقول را به یاد بیاورید: "ترجیح می دهید حق به جانب باشید یا خوشحال؟"

هرگاه که اشاره ی شما به سمت کسی باشد، کارت قضاوت از شما می خواهد که به سه انگشت دیگری که به سمت خود شما هستند توجه کنید! اما این ها انگشت سرزنش نیستند.

انگشت اول به احساسات زیربنایی قضاوت اشاره دارد. قضاوت زمانی صورت می گیرد که دچار فوران احساسات شویم. اگر در درک مستقیم این احساسات مشکل داشته باشیم، وارد حوزه ی ذهنی تحلیل، قضاوت و سرزنش می شویم. این کارت شما را ترغیب می کند تا حواس خود را متمرکز احساساتی کنید که شالوده ی قضاوت شماست. قبول کنید که ممکن است عصبانی، آسیب دیده، ناراحت یا حتی متاسف باشید. قلبتان را پذیرای احساس خود کنید – هرچه که باشد – فقط حس خود را درک کنید.

انگشت دوم نشانه ی نیازهای برآورده نشده ی زیربنای قضاوت است. اگر عادت به تشخیص درست نیازها و خواسته های خود نداشته باشیم، ممکن است به قضاوت کردن دیگران بپردازیم. به جای توجه مستقیم به نیازهای خود، رو به سوی اقدام ثانویه ی قضاوت کردن می آوریم که ما را از برآوردن نیازهایمان دورتر می کند. این کارت می خواهد به جای قضاوت کردن دیگران درنگی کنید و از خود بپرسید " این بار خواسته ی واقعی من چیست؟"

انگشت سوم به انتقال احساسات و خواسته ها به طرف مقابل – به روشی سازنده و محترمانه - اشاره دارد. اغلب ما در ابزار احساسات و بیان خواسته هایمان مشکل داریم. زمانی را صرف درک عمیق احساسات خود و شناخت خواسته هایتان کنید، و به جای قضاوت کردن دیگران در مورد آنها با طرف خود گفتگو کنید. انتقال آنها به نحوی که طرف مقابل مایل به شنیدن و واکنش نشان دادن باشد، وظیفه ی شماست.

دفعه ی بعدی که انگشت قضاوت به سمت کسی دراز کنید، این کارت شما را به یاد سه انگشت دیگر می اندازد که رو به سوی شما دارد. یادتان باشد که احساسات و نیازهای برآورده نشده ی خود را هدف قرار دهید و به نحوی سازنده آن را منتقل کنید.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین خرداد

متن فال:

مغز انسان مانند یک ضبط صوت عمل می کند.در دوران کودکی هزاران پیام، نگرش، باور و قانون را برای رفتار انسان ضبط می کند. در دوران بلوغ، مغز تمایل به پخش همان پیام ها را دارد و تا زمانی که ما بطور آگاهانه آنها را به روز رسانی نکنیم، این پیام های قدیمی بطور خودکار ما را هدایت می کنند.

برخی پیام ها مانند "نگاه کردن هر دو سمت خیابان قبل از عبور کردن از آن" در زندگیمان باقی می مانند. نوارهای ضبط شده از گذشته، به شدت روابط ما با دیگران را محدود می کنند. این پیام ها ما را به قضاوت کردن یا واکنش نشان دادن به یکدیگر با روش های ناراحت کننده هدایت می کنند.

کدام نوارها هنوز هم چنین تأثیری بر روی شما دارند؟ آیا صدای نوارها را می شنوید که درحال پخش "بایدها" و "نبایدها"یی است که در دوران کودکی در مغز شما ضبط شده؟ چیزهایی که باید بگویید، انجام دهید، احساس کنید و یا نشان دهید. نوارهایی که "خوب"، "بد"، "درست" و "اشتباه" را تعریف می کنند. نوارهایی که برای سرزنش دیگران به کار می روند. نوارهایی که شما را به راه درست هدایت می کنند و یا باعث می شوند تا احساس گناه کنید. نوارهایی که درباره ی جنسیتتان می باشد و می گوید هر زن و مردی چگونه باید عمل کند. و یا نوارهایی که دارای برچسب منحصر به شخصیت خودتان می باشد و به شما می گوید "غیر مستعد"، "نا امید"، "خجالتی" و یا یک "شکست خورده" هستید.

چنین نوارهای درونی ممکن است هنوز هم شما را تحت تأثیر قرار دهند - حتی اگر به آنها توجه نکنید. این نوارها قدرت بالایی در تأثیرگذاری بر جنبه های مختلف روابطتان با دیگران دارند. می توانند باعث ایجاد حس سرزنش، قضاوت، گناه و ناخشنودی شوند.

کارت نوارها، از شما می خواهد که نسبت به پیام های قدیمی در حال پخش و تأثیرگذار بر روابط امروزتان آگاه باشید. در زمان قضاوت کردن شریکتان یا حتی خودتان، توجه داشته باشید. هنگامی که می خواهید ثابت کنید حق با شماست، دقت کنید. هنگامی که می خواهید به خودتان و یا دیگران بگویید که چه کاری باید انجام شود و چه کاری نباید انجام شود، دقت کنید.

این کارت شما را به چالش می کشد تا نسبت به پخش شدن نوارتان آگاه تر باشید. آنها معمولاً با سرعت زیادی پخش می شوند. خیلی سریع تر از آنکه به طور آگاهانه آنها را بشنوید! پس چگونه می توانید به آنها توجه کنید؟ به لغات کلیدی مکالمه هایتان گوش دهید مانند "بهتر است که"، "باید"، "اجباری است که"، "همیشه"، "هرگز". از قضاوت هایی که مردم را گمراه می کند آگاه باشید. زمانی که به دیگری برچسب می زنید و یا صدایش می کنید، آگاه باشید. زمانی که به خود برچسب می زنید، در موقعیت های عاطفی که نوارها اغلب تمایل به پخش شدن دارند، آگاه باشید.

هرگاه خودتان را در شرایطی دیدید که درحال انجام یک واکنش عاطفی هستید یا در حال استفاده از یک کلمه کلیدی، برای یک لحظه صبر کنید! دکمه استاپ را بزنید و یک یا دو نفس عمیق بکشید. سپس به آرامی به پیام درونی که همراه با واکنشتان می باشد گوش فرا دهید. چه باورها و نگرش ها و قوانینی برای شما بازپخش می شود؟ آیا پیامی از کودکیتان می شنوید؟ صدای چه کسی آن پیام را میگوید؟ یک شریک یا شخص دیگر؟ چگونه آن پیام با اتفاقات گذشته تان در ارتباط است؟ مهمتر از همه، آیا آن پیام هنوز هم برای شما به عنوان یک شخص بالغ عمل می کند؟

با شنیدن آن ممکن است بخواهید نوار را عوض کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که یک پیام کاملاً جدید را ضبط کنید. و ممکن است نگاهی عمیق به درون قلبتان بیندازید و دریابید که نوار، دیگر با زندگیتان - و یا چگونگی رفتارتان با دیگران مرتبط نیست.

کارت نوار، شما را تشویق می کند تا به عنوان بخشی از سفر رشد شخصیتی تان خود را مورد آزمون قرار دهید. شما هنگامی که نوار کهنه تان را با پیام های جدید خودتان جایگزین می کنید، مانند یک فرد بالغ تکامل پیدا می کنید. پیام های خود را که منعکس کننده تمایل شما برای ایجاد روابط پر از شادی و کامل در زندگیتان است را انتخاب کنید - و آنها را تکرار کنید.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین تیر

متن فال:

ابراز احساسات ما به یکدیگر، سنگ بنای موفقیت در روابط است. اما همیشه کار آسانی نیست - به ویژه که باید در شیوه ای سازنده مطرح شود. به تعداد کمی از ما در دوران کودکی چگونگی ابراز احساسات به روش سالم نشان داده شده است. بعضی از ما از اعتراف به احساسات خود دچار ناراحتی می شویم. به پسران اغلب گفته شده است که گریه نکنند و ترسشان را نشان ندهند، و به دختران گفته شده که خشمگین شدن در "شخصیت" آن ها نیست.

با گذشت زمان، ممکن است ما آموخته باشیم که برخی از احساسات مان را نگه داریم. در حال حاضر ممکن است ما با اینکه بدانیم چگونه و یا چه زمانی آنها را ابراز کنیم، مشکل داشته باشیم. ممکن است به نظر برسد که هرگز زمان مناسب برای صحبت کردن وجود نداشته باشد. ممکن است ما احساسات خود را حتی در زمانی که از ما خواسته شده است، ابراز نکنیم. به عبارت دیگر، ممکن است ما احساساتمان را از راهی بیان کنیم که در بهترین حالت، آنچه را که واقعا می خواهیم، به ما نمی دهد - و یا، در بدترین حالت، ایجاد آشوب بیشتری می کند. ما هنگامی که عصبانی هستیم منفجر می شویم، اگر صدمه دیده ایم تعطیل می شویم، و یا اگر احساس ترس کنیم چنگ می زنیم.

در یک رابطه سالم، بسیار مهم است که شما احساسات خود را به یکدیگر بیان کنید. احساسات سیگنال ها هستند. به اشتراک نگذاشتن احساسات، مانند رانندگی کردن در شب بدون چراغ است. هیچ کس متوجه نمی شود چرا شریکش به طور ناگهانی رابطه را متوقف می کند، یا به نوبه خود به دیگری پشت می کند. هیچ کس نمی داند که در ذهن طرف مقابل چه می گذرد!

به یکدیگر آنچه را که احساس می کنید تاثیری در رابطه تان دارد، بازگو کنید. اگر یکی از شما عصبانی است، یا صدمه دیده است، و یا ترسیده است، نیاز دارید آن را مطرح کنید. و شما نیاز دارید آن را به روشی مطرح کنید که شریک زندگی تان بدون اینکه حالت تدافعی، بسته، و یا واکنشی پیدا کند، قادر باشد صحبتهای شما را بشنود.

کارت ابراز احساسات از شما می خواهد به چگونگی بیان احساسات خود توجه کنید. ابراز احساسات، یک مهارت است که می توان آن را آموخت. مهم ترین مسئله در بیان احساسات این است که در راه سازنده، مطرح شود.

نظر درباره این که بیان احساسات شما سازنده است یا خیر توسط شریک تان انجام می گیرد – نه شما! به طور مثال، اگر شریک زندگی شما با فریاد زدن بحث را خاتمه می دهد، پس آن فریادها نمی توانند سازنده باشد! اگر احساسات شما شدید هستند، گاهی اوقات بهتر است تا زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا ذهن تان آنها را پردازش کند، به جای مطرح کردن آنها در آن موقع، آنها را در زمان دیرتری اما بدرستی مطرح کنید. چند نفس عمیق بکشید. شاید صحبت کردن با یک دوست یا نوشتن در مورد احساستان بتواند کمک کننده باشد. زمانی که شما دوباره نزد شریک زندگی خود باز می گردید، ممکن است بتوانید ارتباط بهتری برقرار کنید.

در به اشتراک گذاری احساسات ، اغلب بهتر آن است که یک نفر به بیان احساسات بپردازد و دیگری صرفا شنونده باشد تا اینکه هر دو با هم بخواهند یک مرتبه به بیان احساسات بپردازند. وقتی که نوبت شما رسید، قصد واقعی خود را بگویید. آیا در این زمان به تخلیه احساسات خود می پردازید همراه با صدمه زدن به روحیات شریک زندگی تان - یا به بیان چیزهایی که می تواند رابطه شما را بهبود بخشد و به درک بیشتر کمک کند، می پردازید؟

این خیلی کمک کننده است که در چنین شرایطی چگونه براحتی احساسات خود را مطرح کنید - "من احساس ناراحتی می کنم"، "من احساس ترس می کنم"، "من احساس خشم می کنم" از کلمه "من" استفاده کنید - و از کلمه "شما" برحذر باشید. جملات کوتاه بکار ببرید. بدون قضاوت و هیچ سرزنشی. بدون تجزیه و تحلیل. هیچ جمله ای مانند "من احساس می کنم تو به من توجه نمی کنی" به کار نبرید. یا "تو مرا به خاطر تنبل بودنت عصبانی می کنی." هرگز شریک زندگی خود را به دلیل احساسی که دارید از خودتان دور نکنید.

احساسات خود را بیان کنید به دلیل اینکه مهم است که به شریک زندگی خود بگویید چه اتفاقی برای شما رخ داده است. به عنوان شنونده، به سادگی به احساس حال حاضر طرف مقابل احترام بگذارید، به جای اینکه تلاشی برای رفع و یا تغییر آن بکنید. این کارت از شما می خواهد راه های سازنده ی بیان احساسات خود را گسترش دهید. در انجام این کار، شما واقعا باید به احساسات خود افتخار کنید – به این دلیل که شما پیام آن ها را دریافت می کنید و این شانس را دارید که شنیده شوید.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین مرداد

متن فال:

هر رشد و تغییری به صبر نیاز دارد. یک باغبان این موضوع را به خوبی می داند. آب و هوا را باید در نظر داشت، خاک باید مهیا باشد، بذرها باید کاشته شوند و پرورش یابند – تا زمان برداشت برسد. باغبان می تواند هر زمان کاشت کند و بگذارد که طبیعت با سرعت خود پیش برود. این همان صبر است.

برای رشد و تغییر یک رابطه صبر مولفه ی مهمی است. صبر همان توان حفظ و باقی ماندن است؛ وقتی که تغییرات رابطه به همان سرعتی که انتظار دارید صورت نمی گیرد. به مرور زمان، یک رابطه ی موفق حاصل خواهد شد. رشد فردی شکوفا می شود. آگاهی عمیق تر می شود. خواسته ها و نیازهای حقیقی مشخص و محترم شمرده می شوند. مهارت های رابطه ی سالم به وجود می آید. التیام عاطفی و درک تمامیت فردی صورت می گیرد.

اینکه انتظار داشته باشید همه چیز یکباره – به محض نیاز – صورت بگیرد، واقع بینانه نیست. هر موجود زنده ای نیازمند زمانی برای شکوفایی، رشد و تکامل است. رشد و پرورش انسان هم به همین صورت است. از بذر تغییر گرفته تا میوه ی نمایان، رشد شخصی یا رشد رابطه، نیازمند صبر مداوم است. باغبان در هر فصلی باید از باغ مراقبت کند.

آیا چیزهایی در رابطه تان وجود دارد که واقعاً مایل به تغییر آن باشید؟ میل به تغییر همچون کاشتن بذر است. نحوه ی انتقال این میل به طرف مقابل مهیا کردن خاک است – و تغییراتی در آب و هوا ایجاد می کند تا بذر شکوفا شود. از آنجا که آب و هوا در کاشت نقش مهمی دارد، در مورد زمان بندی دقت کنید و بذرافشانی را با دقت انجام دهید. با احترام گذشتن به طرف مقابل، این بذرها را تغذیه کنید. هنگامی که درخواستی دارید مودب باشید. سوال خود را به نحوی متفاوت از قبل مطرح کنید، حتی اگر بارها این سوال را مطرح کرده باشید. یاد گرفتن راه های جدید را شروع کنید. بذرها با سرزنش تغذیه نمی شوند. برداشت لایه ای از خاک روی آن بعد از کاشت، برای اینکه ببینید ریشه زده اند یا نه، به رشد آنها صدمه می زند.

برای رشد هر چقدر لازم است زمان صرف کنید. باز هم تکرار می شود که رشد نیازمند صبر است. صبری استوار و ثابت داشته باشید و همه چیز را همانگونه که هست بپذیرید به جای اینکه اصرار به تغییر آنی داشته باشید. صبر باعث می شود که شکوفه در زمان خود شکوفا شود. تغییر اجباری کارساز نیست. مانند این است که شکوفه را بچینیم تا زودتر باز شود.

صبر مانند تغییر، سازش بسیار، رها کردن یا منتظر نشستن نیست. صبور بودن به معنای پذیرفتن بی احترامی طرف مقابل یا مانند در رابطه ی نامناسب و نامربوط نیست. شما به عمیق ترین میل خود برای تغییر احترام می گذارید اما این میل بهانه ای برای رد زمان حال یا به "اشتباه" انداختن طرف مقابل نیست.

کارت صبر از شما می خواهد تا زمان لازم برای یادگیری و تلفیق راه های جدید را به خود و طرف مقابل بدهید. بدانید که ممکن است گاهی دچار سردگمی و برگشت به راه های قدیمی شوید اما این موارد مثل آب و هوای ناپایدار است. به معنای اشتباه بودن چیزی نیست. باران به معنای کندن گیاه و دور انداختن آن نیست. به خاطر داشته باشید که باران باعث پیشرفت رشد می شود! با صبر، راحت تر می توانید با باد همراه شوید و به رشد تدریجی ادامه دهید.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین شهریور

متن فال:

کلمات زیادی وجود دارند که ما عموماً آنها را بدون فهمیدن قدرتشان و یا خطرشان رد و بدل می کنیم. کلمات بزرگی مانند "احترام" ، "حمایت" و "عشق" – و کلمات مضری مانند "تنبل" ، "خودخواه" و "بی عاطفه". تمام این کلمات معمولاً در یک چیز مشترک هستند: همه آنها معانی مبهمی دارند. هر یک از ما آنها را بطور متفاوتی تعریف می کنیم.

چنین کلمات مبهمی، معمولاً بر اساس سرگذشت شخصی ما و یا تجربه های خاص در حال رشدمان دارای معنا می شوند. بنابراین، معمولاً معنای هر کلمه برای هر فرد با فرد دیگر کاملاً متفاوت است. با این حال، با وجود تعاریف مختلف هریک از ما از این کلمات، آن ها را بعنوان ابزاری دقیق برای برقراری روابطمان استفاده می کنیم.

کلمات مبهم معمولاً مشکلات بزرگی را برای ما بوجود می آورند زیرا احتمالاً در قضاوت هایمان، شکایات و انتقاداتمان از آنها استفاده می کنیم. چیزی که این مسئله را خطرناک می کند این است که هم گوینده و هم شنونده بر این باورند که آنچه که ابلاغ شده است را درک کرده اند. نگاهی بیندازیم به عبارت "تو خودخواه هستی". شما با شنیدن این عبارت به احتمال زیاد واکنشی تدافعی از خود نشان می دهید. حتی صبر نمی کنید تا متوجه شوید که منظور دقیق طرف مقابلتان از عبارت "خودخواه" چه بوده است.

کارت تعاریف به شما هشدار می دهد که از به دام افتادن در تله ای که کلمات مبهم منفی ایجاد کرده اند آگاه باشید. از آنجا که ما عادت داریم این کلمات را رد و بدل کنیم، دیدن این دام معمولاً سخت است. شما باید بسیار هوشیار باشید. زمانی که برچسبی مانند "خودخواه" را می شنوید – یا حتی اگر گوینده باشید، لحظه ای درنگ کنید. به خودتان یادآوری کنید که ممکن است گفتگوی سازنده تری ترجیح داده شود.

شما می توانید انتقادات مبهم و تیره را با خاص کردن آنها، به ارتباطات سازنده تبدیل کنید. به همین سادگی. اگر کسی شما را "خودخواه" صدا کرد، منظورش را از به کار بردن آن عبارت در رفتارهای متفاوت بیابید. برای این کار، از او بپرسید "چه حرفی را زده ام یا چه کاری را انجام داده ام که من را در برابر شما خودخواه جلوه داده است؟" شما باید کلمات مبهم را بشکنید. اگر به شما برچسب "خودخواه" زده اند، آن را شخصی ندانید. فقط به دنبال نشان دادن واکنش نباشید. در عوض از شریکتان بخواهید جزئیات بیشتری در اختیارتان بگذارد. و اگر شما به شریکتان این برچسب را نسبت داده اید، باید درنگ کنید و جزئیات بیشتری را ارائه دهید.

با جزئی تر بودن، می توانید به جای ایجاد موقعیتی که در آن افراد حالت تدافعی بگیرند، موضوع را روشن سازید. دادن جزئیات، آگاهی بهتر و بیشتری به دیگران و شما می دهد. این کار شما را از سوء تفاهم ها نجات می دهد. همچنین باعث می شود که درمورد رفتار آینده تان – هنگامی که قلبتان کاملاً باز است و تمایل به تغییر در رفتارتان دارید، اطلاعات بیشتری بدست آورید.

این مسئله درمورد کلمات مبهم منفی بیشتر صدق می کند. جالب اینکه، به کار بردن کلمات مبهم، درمورد کلمات مثبت هم همان ویژگی را دارند. این می تواند به شما قدرت بیشتری برای ایجاد لذت و تکامل در روابطتان ببخشد. معنی خاص تر کلمات مثبت را کشف کنید – مانند "عشق" یا "احترام". می توانید چیزی بیش از معنی کلمه "احترام" را با بکارگیری عملی که آنها را محترم جلوه دهد یاد بگیرید. برای این کار بپرسید "چه حرفی را باید بزنم یا چه کاری را باید انجام دهم تا به شما نشان دهم که برای شما احترام قائلم؟" جواب آنها به شما راههای خاصی را نشان می دهد که احترامتان را به آنها نشان دهید – راههایی که آن را لمس کنند، راههایی که منجر به لذت متقابل شود.

بنابراین، اینکه شما در حال پاسخ به نظرات منفی باشید و یا در جستجوی راههای جدید برای تکامل مثبت، این کارت به شما یادآوری می کند تا از کلمات مبهم آگاه باشید. تمام جزئیات را بپرسید و توضیح دهید!

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین مهر

متن فال:

ما همیشه روی مسائل کوچک در رابطه متمرکز می شویم. تعامل فرد با همسرش حول مسائل کوچک می چرخد. توجه فرد از یک کار یا مشکل روی کار دیگری، از یک فهرست بی پایان از مسائلی که باید انجام شود، در حال تغییر است.

این تمرکز روزانه بیشتر اوقات به نفع فرد است. اما در زندگی اولویت های بیشتری هم وجود دارد. اگر طبق عادت توجه ما متمرکز مسائل کوچک و فعالیت های روزانه باشد، شاید اولویت های بزرگتر را نادیده بگیریم و اقدامی درباره ی آنها نکنیم و این مساله باعث دلخوری و عدم رضایت می شود.

با داشتن احساسات منفی، عادت دیرینه ی تمرکز بر چیزهای کوچک ممکن است چنان در وجود فرد ریشه کند که قادر به دیدن تصویر بزرگتر نباشد. در ادامه ی انحراف با مسائل جزئی، شخص قادر به درک وضعیت جاری نخواهد بود. درعوض، درباره ی مسائل کوچک و مختلف مدام شکوه می کند و دلخوری خود را در قالب سوالاتی از این قبیل مطرح می کند: کی چی گفت، کی چه کرد، یا چرا اینطوری شد. بدین ترتیب هیچگاه به مسائل واقعی دست نمی باید و احساس رضایت نمی کند.

کارت دیدگاه مشترک به شما هشدار می دهد که مراقب باشید دید خود را نسبت به تصاویر بزرگتر از دست ندهید! سرگرم شدن با مسائل کوچک – و نادیده گرفتن اولویت های بزرگتر - بسیار راحت است. در مواقع رنجش، آزار و اذیت، نارضایتی از رابطه، این کارت می خواهد که دید خود را از حوزه ی تمرکز فعلی بیشتر کنید. ببینید شاید موضوع بزرگتری برای حل و فصل نیاز به توجه شما داشته باشد.

اولویت های اصلی به مسائلی اشاره دارد که در زندگی واقعاً به آن بها می دهید – مثل بچه داشتن یا نداشتن، عادات ایده آل، احساسات واقعی، کار و زندگی، و هرآنچه که شما را تحریک می کند یا حتی وقت گذراندن در طبیعت. این مسائل ممکن است شامل معنویات یا ابراز خلاقیت شود. این ها مسائل مهمی است که زندگی شما را باارزش می کند.

بگذارید تصورات در زندگی شما کندوکاش کنند تا بفهمند چه چیزی می تواند آن را تغییر دهد. چه چیزی فراتر از اهداف مادی یا فعالیت های روزانه هست که غذای روح شما شود؟ کارت دیدگاه مشترک از شما می خواهد تا رابطه ی خود را متناسب با اولویت های بزرگ زندگی هدایت کنید. بررسی این مساله خوب است حتی اگر در رابطه ی مشترک خود مشکلی ندارید. آیا دو طرف دارای اولویت های مشترکی هستند؟ آیا چیز دیگری برای به اشتراک گذاشتن وجود دارد؟ آیا اولویت هایی دارید که در رابطه تان حمایت نشود؟ نادیده گرفته شود؟ یا در تعارض با هم باشند؟

این کارت شما را ترغیب می کند تا پاسخ های خود را به شیوه ای سازنده و محترمانه با همسرتان درمیان بگذارید. اگر حوزه های متعارضی بین اولویت های حقیقی شما و رابطه تان وجود داشته باشد، در مورد ریشه های این مساله - درمورد هر دو نفر- بحث کنید. ببینید که آیا راه حل مثبتی وجود دارد که چاره ی مشکل باشد و بتواند رابطه و اولویت های شما را دوباره متعادل کند اما شما آن را نادیده گرفته باشید.

سپس به طرح راه هایی بپردازید که رابطه ی شما حامی آن است یا با الویت های برتر شما سازگاری دارد. دیدگاه مشترک خود را کندوکاش کنید – موارد مهمی که در آن اشتراک دارید. انرژی مثبتی را که این دیدگاه مشترک در شما ایجاد می کند، بپذیرید. بدانید که این منبع الهام بخش دیدگاه مشترک، به دو طرف رابطه کمک می کند تا حتی در پرچالش ترین مواقع هم حرکت رو به جلو داشته باشند.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین آبان

متن فال:

جالب توجه است که طرفین چندوقت یکبار – مثل بچه ها بالا پایین می پرند – و متضاد هم رفتار می کنند. وقتی یکی بالا می پرد، دیگری پایین می رود. وقتی یک طرف میل به تسهیم احساسات داشته باشد، دیگری میل به منطق گرایی دارد. یکی نزدیکی می خواهد و دیگری دوری. یکی درخواست تعهد دارد و دیگری آزادی می خواهد. هر زن و شوهری ممکن است در مسائل بسیاری با هم در تضاد باشند – خوش بین در مقابل بدبین، درونگرا/برونگرا، جدی/بی خیال، رویاپرداز/واقع بین، پرانرژی / آرام.

در ابتدا، دو نفر ممکن است مجذوب تفاوت های همدیگر شوند. اما اغلب، بعد از مدت زمانی چند، به هم طوری واکنش می دهند که انگار در تفاوت های آنها چیزی "اشتباه" است. آنگاه تفاوت ها را به نوعی قلمداد می کنند که به یک منبع مشکل و تعارض تبدیل می شوند.

دعواهای کلیشه ای بین زن و مرد را در نظر بگیرید. هر کدام براساس نقش های متضاد و متقابل بزرگ شده اند. مرد باید قوی و ساکت باشد و جلوی احساسات خود بایستد – وِیژگی های منطقی برای موفقیت در زندگی. زن باید نرم، معاشرتی و بسیار بااحساس باشد – ویژگی های احساسی برای پرورش خانواده. براساس این تفاوت های فرهنگی از پیش تعیین شده، هریک نقش خاصی را در رابطه ایفا می کنند.

اما به جای قدردانی از قابلیت های یکدیگر، گاهی شیوه های رفتاری یکدیگر را بی ارزش جلوه می دهند. با فرافکنی نقش خود در تعلیم دیگری، دچار قطبی گرایی در نحوه ی کنترل احساسات می شوند. زن مایل به تسهیم احساسات خود است درحالیکه مرد سعی دارد جلوی احساسات خود را بگیرد. هریک دیگری را به سمت مخالف سوق می دهد. با پیشرفت دعوا بر سر مسائل عاطفی، ممکن است شروع به اعتراض کنند که "زن ها غیرمنطقی اند" یا "مردها بی احساس اند".

جالب است که این گونه زوج ها گاهی می گویند که در یک رابطه همه چیز 50-50 است. این بدان معناست که هر کدام نصف وجود یک فرد کامل هستند. به طور مثال، مرد منطق است و زن احساس. شاید زن و مرد نیمه ی مکمل هم باشند.

درمقابل دیدگاه 50-50 کارت قطب گرایی از شما می خواهد که رابطه را 100-100 ببینید. 100% خودتان باشید. پتانسیل های هر آدمی شامل عقل و احساس، جدیت و بی خیالی، رویایی و عمل گرا، میل به نزدیکی و دوری، برون گرا و بازتاب دهنده، خوش بین و بدبین، با هم است. همه ی ما می توانیم همه ی اینها و شاید هم، بیشتر را تجربه کنیم.

چه نوع تفاوت هایی در رفتار، ویژگی ها، یا نیازها باعث شکست رابطه می شود؟ چه وقت هایی فکر می کنید که باید با طرف مقابل خود مخالفت کنید؟ این کارت به شما می گوید که تفاوت های آزاردهنده یا ناراحت کننده، در صورت وجود، دری است به سوی کمال – دری به سمت بخش گمشده ای از وجود شما.

هر کشمکشی که به خاطر تفاوت های بین دو نفر به وجود می آید معمولاً به علت تعارض های درونی خود آنهاست – بین نیمه ی غالب و آشکار و نیمه ی مغلوب آنها. اگر واقعاً می خواهید از این کشمکش ها راحت شوید، پس به سادگی تفاوت ها را بپذیرید. این کار به جرات زیادی نیاز دارد اما گام بلندی است به سمت زنده کردن نیمه ی مهمی از وجود شما. حداقل، این کار گامی است در جهت پایان دادن به حساسیت های بیهوده در یک رابطه.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین آذر

متن فال:

هر کسی حساسیت هایی دارد که ممکن است رابطه را تحت تاثیر قرار دهد. افراد مختلف درمورد چیزهای متفاوتی حساسیت دارند. برخی از نزدیکی زیاد عصبی می شوند درحالیکه برخی دیگر از دوری زیاد ناراحت می شوند. برخی از ابراز احساسات خودداری می کنند درحالیکه برخی دیگر مایلند بیشتر احساسات خود را با دیگری در میان بگذارند.

حساسیت های یک زوج معمولاً مکمل هم است. اگر یکی از فاصله بترسد، دیگری با نزدیکی عصبی می شود. اگر یکی از احساساتی شدن جلوگیری کند، دیگری نسبت به پنهان کردن احساسات حساسیت دارد. بدین طریق، تعامل زوجین مثل آب و آتش است. هریک حساسیت های دیگری را "ضعف" یا "نقص شخصیتی" او می داند. هریک با فرض درست بودن رفتار خودش نسبت به رفتار دیگری واکنش نشان می دهد. هرکس با گفتن "مشکل خودته" سعی می کند تا دیگری را "مقصر" بداند.

نسبت دادن حساسیت ها به مشکلاتی که در کودکی ابجاد شده اند، امری وسوسه انگیز است. اما اگر همین جا متوقف شوید، نکته ی ارزشمندی را نادیده گرفته اید. چه تفاوت هایی بین حساسیت های شما و والدین تان وجود دارد؟ چند حساسیت خاص را در نظر بگیرید که در رابطه شما مشکل ایجاد کرده است – به طور مثال، عصبی شدن از نزدیکی در مقابل ناراحتی از دوری.

کارت حساسیت از شما می خواهد تا نکات مثبت حساسیت طرف مقابل خود را ببینید. جفت شدن با کسی که حساسیت های او نقطه ی مقابل حساسیت های شماست، شانس نیست. فرض کنید که حساسیت های شما دو کاسه ی یک ترازو هستند. ببینید که تعادل بین این حساسیت ها در چه حد است.

هر حساسیتی وجه مهمی از یک رابطه است. یک رابطه ی سالم هم دوری دارد هم نزدیکی، اتحاد و فردیت، عقل و احساس – "آب" و "آتش". حساسیت ها تعادلی بین شما ایجاد می کند، تعادلی در رابطه که هیچ یک از شما به تنهایی آن را ندارید.

تناسب این مساله از آن جهت است که هر نفر زبان یک کفه ی ترازوست. صدای آب و صدای آتش. البته هریک از شما ممکن است در دو سوی مخالف هم قرار داشته باشید. ممکن است نسبت به حساسیت های هم حساس شوید. اما در صدای هر کدام از شما ارزش و حقیقتی وجود دارد. هر دو طرف ترازو حائز اهمیت است.

کارت حساسیت از شما می خواهد تا ارزش مثبت حساسیت های طرف مقابل را تشخیص دهید – و حقیقت آنها را بشنوید. بعد از اینکه متوجه شدید چگونه در شما تعادل ایجاد می شود، حتی ممکن است از طرف مقابل خود هم متشکر باشید. دل خود را باز کنید و از او برای بیان سمت و سویش در این ترازو تشکر کنید.

طرف شما چیزهای زیادی برای آموختن به شما دارد، چیزهایی که خودتان میل به نادیده گرفتن آن دارید. همه برای تکامل نیاز به آب و آتش با هم دارند. لزوماً تعارضی بین این دو قطب وجود ندارد! می توانید هر دو کفه ی ترازو را در خود بیابید – و هر دو را به شیوه ی خود ابراز کنید. به حساسیت های طرف مقابل خود احترام بگذارید و حقیقت آن حساسیت را در وجود خود پیدا کنید. بدین طریق، به تعادل و تمامیت در خود و در رابطه دست می یابید.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین دی

متن فال:

در برخورد با دیگران مایل به دیدن چه چیزهایی نیستید؟ جواب این سوال منبع مشکلات شما در رابطه تان است. کارت "نقاط کور" شما را ترغیب می کند تا چشمانتان را به روی چیزهایی که نمی خواهید ببینید باز کنید. در کنترل روابط، درست مثل رانندگی کردن، هوشیار بودن و توجه به نقاط کور به شما کمک می کند. نقاط کور شما را از تقسیم شادی و رضایت با شریک زندگی تان باز می دارد. نقاط کور عامل بسیاری از مشکلاتی است که در روابط خود آن را تجربه کرده اید.

این کارت شما را به چالش می کشد تا یاد بگیرید به عواملی که مایل به دیدن آنها در روابط خود نبودید، توجه کنید و واکنش نشان دهید. از کجا شروع کنید؟ از توجه به چیزی که می خواهید در روابط شما مشهود باشد. هر یک از ما معمولاً روی بخش کوچکی از یک تصویر بزرگ متمرکز می شود. و هر کسی چیزهای مختلف را نمی بیند.

یک تصویر کامل شامل چیزی است که هر یک از طرفین وارد رابطه می کند: هر چه که می گویند و هر کاری که می کنند، خواسته هایشان، نیازهایشان، و احساساتشان، اختلافات فکری شان، حساسیت های منحصر به فرد و تمایل به نشان دادن عکس العمل همگی ریشه در گذشته ی آنها دارد. تعداد کمی از ما می تواند بی درنگ تمام این عوامل را ببیند. ندیدن هر قسمتی از یک عکس باعث بروز "تعارض" های مکرر در رابطه می شود.

به عنوان مثال، هنگامی که با دیگران به مشکل بر می خورید مایلید رفتار خود را آنالیز کنید یا رفتار طرف مقابل را؟ اگر فقط روی رفتار، حساسیت ها، و درنگ های طرف مقابل تمرکز کنید، چشمتان را روی نقشی که خود در رابطه بازی می کنید بسته اید. متوجه حساسیت ها، عکس العمل ها و نحوه ی برخورد خود و تاثیر آن بر روابطتان نمی شوید.

چنین بی بصیرتی هایی شما را از پرداختن به مشکلات عاطفی یا تغییر رفتارتان در نحوه ی برقراری ارتباط باز می دارد. این مساله مانند رانندگی در جاده ای است که هیچ شناختی نسبت به آن ندارید. شما بارها و بارها به مشکل خواهید خورد تا زمانی که چشمانتان را باز کنید و بپرسید که چگونه با دیگران رفتار می کنم.

نوع دیگری از بی بصیرتی زمانی رخ می دهد که تمرکز شما بر احساسات، نیازها، یا خواسته های طرف مقابل باشد اما این موارد را در مورد خود در نظر نگیرید. ممکن است به احساسات واقعی خود درباره ی امور اهمیت ندهید. ممکن است از خود نپرسید که چه می خواهم و نیازم چیست. این بی بصیرتی باعث می شود که حس کنید شخصیت خود را در این رابطه گم کرده اید یا برنجید از اینکه توجه زیادی به طرف مقابل کرده اید و در پاسخ توجه کمی دریافت کرده اید. اما شما به حرکت در مسیر خود ادامه دادید بدون اینکه اشاره ای به مقصد داشته باشید، طرف مقابل چگونه باید بفهمد که وظیفه اش چیست؟

انواع مختلفی از بی بصیرتی وجود دارند. گاهی ممکن است آنقدر غرق در خود شوید که به عکس العمل دیگران توجهی نداشته باشید. ممکن است آنقدر ذهنتان درگیر نیازهای شخصی باشد که نیازها و خواسته های طرف مقابل را نادیده بگیرید. آنگاه، عدم واکنش نسبت به نیازهای طرف مقابل باعث رنجش عمیق و دلخوری می شود. اگر ندانید که طرف شما چه می خواهد، ارتباط موثری بین شما ایجاد نخواهد شد. برای اینکه چشم خود را به روی این بی بصیرتی باز کنید، فقط لازم است از طرف مقابل خود بپرسید " که نیاز یا خواسته تو در این لحظه چیست؟"

نقاط کور به شما می گویند تا چشمان خود را روی آنچه که نادیده گرفته اید باز کنید. هر فاکتور را در یک تصویر کامل از رابطه – با درنظر داشتن خودتان و طرف مقابلتان - در نظر بگیرید تا بهتر بتوانید از برخورد و تعارض جلوگیری کنید.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین بهمن

متن فال:

به عنوان انسان، ما قادر به احساس کردن طیف گسترده ای از احساسات هستیم. بسیاری از رنگ های رنگین کمان درونی ما که شامل شادی، هیجان، عشق و شفقت، غم و اندوه، ترس، خشم، و پشیمانی می شود. کارت طیف کامل پیشنهاد می کند که هر کسی هر یک از این احساسات را مهم بداند. هر احساس، بازخورد بسیار مهمی در مورد حالت درونی تان و چگونگی ارتباط شما به هر آنچه که در اطراف تان اتفاق می افتد، فراهم می کند.

احساسات مانند چراغ نشانگر روی داشبورد یک ماشین است، که سیگنال های حیاتی در مورد وضعیت وسیله نقلیه تان را می فرستد. در مورد احساسات، شما برای خودتان مثل وسیله نقلیه هستید. خشم ممکن است سیگنال نقض مرزهایتان باشد. ترس ممکن است تلگراف خطر باشد. و غم و اندوه از دست دادن چیز مهمی را نشان دهد.

متاسفانه، در دوران کودکی، ما می آموزیم که برخی از سیگنال ها را سرکوب کنیم. به ما آموزش داده شده که از بعضی احساسات چشم پوشی کنیم – گفته شده: "عصبانی شدن بد است،" "گریه کردن و یا ابراز درد، نشان دهنده ی ضعف است،" و یا "شما نباید بترسید". در اصل، به ما آموزش داده شده است که برخی از چراغ های نشانگر را قطع کنیم. به ما گفتند که این سیگنال ها نباید احساس شوند، بلکه آنها باید نادیده گرفته شوند.

این آموزش ها علیه ما کار می کنند. در نهایت همه این احساسات انسانی در موقعیت های مختلف زندگی، بیرون کشیده خواهد شد. احساس کردن همه ی آنها طبیعی است، خواه شما به آنها برچسب "خوب" یا "بد" بچسبانید. سوال این است که خواه ناخواه شما باید خشم، غم، حسرت، و یا ترس خود را احساس کنید. موضوع اصلی این است که زمانی که این احساسات می آیند، شما چگونه پاسخ می دهید؟ آیا در برابر آنها مقاومت می کنید - و یا گیر می کنید؟ آیا شما خودتان را با سرزنش کردن شریک تان برای "ساختن" احساسی که می خواهید، منحرف می کنید؟ یا به سادگی می توانید با احساس خود روبرو شوید - بدون اینکه علت آن را تحلیل کنید یا تلاش کنید آن را تغییر دهید؟

کارت طیف کامل از شما می خواهد برای همه ی احساسات انسانی تان به خودتان حق بدهید، و قبول کنید و احترام بگذارید - تمام رنگهای قرمز، زرد، پرتقالی، بنفش، آبی و سبز که طیف گسترده ای را تشکیل می دهند. برخی احساسات وجود دارد که به نظر می رسد شما هرگز به آن ها اجازه ی حس شدن نداده اید و در عین حال برخی دیگر هستند که شما اغلب در آن ها گیر افتاده اید؟ اگر چنین است، پس یاد بگیرید همه ی آنها را احساس کنید، حتی آنهایی که به نظر اشتباه هستند. با این کار، ظرفیت خود را برای شادی و خوشبختی افزایش خواهید داد!

زمان مناسب برای پرورش خود در این مورد، هنگامی است که ناراحت هستید. در چنین مواقعی، معمول ترین کار این است که با بخشی از احساسات خود درگیر می شوید. اما بهتر است به جای نشان دادن واکنش به دیگران، زمانی را صرف تنهایی کنید، و قلب خود را به روی احساس کردن هر آنچه که واقعا در دورنتان است، باز بگذارید.

طول می کشد تا بتوانید با شجاعت با احساسات خود مواجه شده، و در برابر آنها مقاومت نکنید. اما اگر به خودتان اجازه ندهید که کاملا با احساسات خاص تان ارتباط برقرار کنید، به طور موقت به فراموشی سپرده می شوند. به مراتب بهتر است که با احساس خود روبرو شوید و کاملا آن را تجربه کنید، و اجازه دهید که از طریق شما در حرکت باشد. نفس بکشید. آرام باشید. و شجاع باشد.

احساساتی که به ویژه به نظر می رسد به ندرت داشته باشید، را دعوت کنید. قلبتان را نسبت به احساسی که به دلیل خشم و یا ترسی در گذشته، صدمه دیده است، باز بگذارید.

بعد از اینکه کاملا احساسات خود را درک کنید، این احتمال وجود دارد که با شریک زندگی خود بهتر ارتباط برقرار کنید. این کارت از شما می خواهد کاملا احساس کنید و همیشه به احساسات خود اعتماد داشته باشید. یاد بگیرید با آنها ارتباط سازنده برقرار کنید و به آن ها احترام بگذارید.

فال رابطه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ برای متولدین اسفند

متن فال:

در قضاوت کردن همیشه قضاوت خود را "درست" می دانیم و قضاوت دیگران را "غلط" – البته به جز مواردی که در مورد خود قضاوت می کنیم. ما بسیاری از قضاوت ها را از کودکی از پدر و مادرمان یاد گرفته ایم؛ آنها به ما "خوب" و "بد" را نشان داده اند. به عنوان یک فرد بالغ براساس همان آموخته های خود قضاوت می کنیم. این کار را آگاهانه انجام می دهیم و این سرمنشا مشکلات در روابط است.

کارت قضاوت به ما می گوید که وقتی انگشت خود را رو به طرف مقابل بگیرید، لذت بسیاری از رابطه کاسته می شود. برچسب زدن، انتقاد کردن یا سرزنش کردن طرف مقابل، دیدگاه شما را خراب می کند. با لنز قضاوت نمی توانید واقعیت طرف مقابل خود را ببینید. بلکه خود را محدود به ایده های خاصی می کنید که در مورد او در ذهن پرورانده اید.

قضاوت کردن معمولاً مربوط به زمان هایی است که ناراحت هستیم – اما کمکی به حل مشکل نمی کند و بلکه آن را بدتر هم می کند. این کار به شعله های دعوا و تعارض دامن می زند. ماهیتاً قضاوت مساله ای توهین آمیز است. هرکسی که مورد قضاوت قرار می گیرد کاملا این حق را دارد که بگوید "نحوه ی صحبت کردن تو را دوست ندارم شاید بهتر باشد بعداً بیشتر با هم صحبت کنیم".

قضاوت کردن مانع از درک درست طرف مقابل – و بررسی درست مشکل جاری - می شود و دیواری بین ما قرار می دهد. خیلی بد است که از کودکی یاد گرفته ایم تا بجای مصالحه و صبر در برقراری گفتمان، دیگران را سرزنش کنیم. این کارت از شما می خواهد که این سوال قدیمی و معقول را به یاد بیاورید: "ترجیح می دهید حق به جانب باشید یا خوشحال؟"

هرگاه که اشاره ی شما به سمت کسی باشد، کارت قضاوت از شما می خواهد که به سه انگشت دیگری که به سمت خود شما هستند توجه کنید! اما این ها انگشت سرزنش نیستند.

انگشت اول به احساسات زیربنایی قضاوت اشاره دارد. قضاوت زمانی صورت می گیرد که دچار فوران احساسات شویم. اگر در درک مستقیم این احساسات مشکل داشته باشیم، وارد حوزه ی ذهنی تحلیل، قضاوت و سرزنش می شویم. این کارت شما را ترغیب می کند تا حواس خود را متمرکز احساساتی کنید که شالوده ی قضاوت شماست. قبول کنید که ممکن است عصبانی، آسیب دیده، ناراحت یا حتی متاسف باشید. قلبتان را پذیرای احساس خود کنید – هرچه که باشد – فقط حس خود را درک کنید.

انگشت دوم نشانه ی نیازهای برآورده نشده ی زیربنای قضاوت است. اگر عادت به تشخیص درست نیازها و خواسته های خود نداشته باشیم، ممکن است به قضاوت کردن دیگران بپردازیم. به جای توجه مستقیم به نیازهای خود، رو به سوی اقدام ثانویه ی قضاوت کردن می آوریم که ما را از برآوردن نیازهایمان دورتر می کند. این کارت می خواهد به جای قضاوت کردن دیگران درنگی کنید و از خود بپرسید " این بار خواسته ی واقعی من چیست؟"

انگشت سوم به انتقال احساسات و خواسته ها به طرف مقابل – به روشی سازنده و محترمانه - اشاره دارد. اغلب ما در ابزار احساسات و بیان خواسته هایمان مشکل داریم. زمانی را صرف درک عمیق احساسات خود و شناخت خواسته هایتان کنید، و به جای قضاوت کردن دیگران در مورد آنها با طرف خود گفتگو کنید. انتقال آنها به نحوی که طرف مقابل مایل به شنیدن و واکنش نشان دادن باشد، وظیفه ی شماست.

دفعه ی بعدی که انگشت قضاوت به سمت کسی دراز کنید، این کارت شما را به یاد سه انگشت دیگر می اندازد که رو به سوی شما دارد. یادتان باشد که احساسات و نیازهای برآورده نشده ی خود را هدف قرار دهید و به نحوی سازنده آن را منتقل کنید

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۱۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد