//
کدخبر: ۲۵۸۱۲۰ //

بیش از ۲۸ هزار دانش‌آموز امکان حضور در کلاس مجازی را ندارند

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۷۳ هزار و ۳۸۸ دانش‌آموز در استان وجود دارد، گفت: حدود ۲۸ هزار و ۶۹۶ دانش‌آموز امکان حضور در کلاس‌های مجازی را ندارند.


بیش از ۲۸ هزار دانش‌آموز امکان حضور در کلاس مجازی را ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

فیروز عسگری ۶ اردیبهشت‌ماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۰ هزار درسنامه و ۷۰ عنوان محتوای درسی در قالب CD و DVD برای دانش‌آموزان تهیه شده است، اظهار کرد: تلاش ما این است که تمامی دانش‌آموزان به حداقل یک روش آموزشی در قرنطینه خانگی دسترسی داشته باشند.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ۱۷۳ هزار و ۳۸۸ دانش‌آموز در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۴۳ دانش‌آموز به فضای مجازی و اینترنت برای آموزش دسترسی دارند و حدود ۲۸ هزار و ۶۹۶ نفر نیز به این امکانات برای آموزش دسترسی ندارند.

وی ادامه داد: حدود ۷ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز نیز امکان استفاده از CD و DVD را ندارد و ۵۱ هزار و ۲۸۹ دانش‌آموز نیز متقاضی دریافت درسنامه هستند.

عسگری توضیح داد: نیاز است از طریق شبکه استانی یک بخش آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم  برای حل نمونه سوالات کنکور اختصاص داده شود.

تکمیل خوابگاه دانش‌آموزی در شهرکرد

 در ادامه جلسه فرحناز قائدامینی با بیان اینکه دسترسی دانش‌آموزان و معلمان به اینترنت رایگان یکی از مطالبات اصلی وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اینترنت رایگان برای معلمان اختصاص پیدا کرد، اما تاکنون اینترنت رایگان به دانش‌آموزان تعلق نگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: برای دانش‌آموزانی که به شبکه‌های مجاز ی و اینترنت برای آموزش مجازی دسترسی ندارند، درسنامه، CD و DVD تهیه شده است.

وی تأکید کرد: قطعا امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم به صورت حضوری برگزار می‌شود، در خصوص نحوه برگزاری آزمون سایر مقاطع بعدا تصمیم‌گیری می‌شود.

قائدامینی در خصوص تکمیل خوابگاه دانش‌آموزی در شهرکرد، توضیح داد: این خوابگاه در ۳ طبقه با زیربنای ۲ هزار ۵۰۰ متر و با ۲۸ سوئیت ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

اپلیکشن شاد نیازمند اینترنت پرسرعت است

همچنین مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ارتباطی در استان در حال تقویت است، اظهار کرد: سایت‌های BTS که به صورت رادیویی راه‌اندازی شده‌اند برای اختصاص پهنای باند دارای محدودیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در حال راه‌اندازی است، افزود: این مسیر از شهرستان لردگان آغاز شده است و تنها ۴ کیلومتر آن باقی مانده است، اپراتورهایی که به فیبر نوری متصل می‌شوند می‌توانند  امکانات خود را در این بستر ارائه دهند.

بلالی توضیح داد: اپلیکشن برنامه شاد که برگرفته از یک شبکه اجتماعی ایرانی است و حجم بسیار بالایی دارد بنابراین برای دسترسی به آن نیازمند اینترنت پرسرعت هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به صعب‌العبور بودن برخی از مناطق استان، یادآور شد: برای حل مشکل اینترنت در منطقه ناغان و مشایخ در یک مسیر ۲۱ کیلومتری ۷ سایت BTS نصب شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۱۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد