//
کدخبر: ۴۷۱۹۴۶ //
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد:

بهره‌برداری از آزمایشگاه "۱۷۰۲۵" سنجش مواد نفتی در مرز خسروی طی آینده نزدیک

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: آزمایشگاه ۱۷۰۲۵، یک استاندارد جهانی و کارشناسانه مخصوص آزمایشگاه‌های تست و واسنجی مواد نفتی و سوختی است که طی آینده نزدیک در مرز خسروی افتتاح می‌شود و با افتتاح این آزمایشگاه، مواد نفتی و سوختی برای سنجش به استان‌های دیگر ارسال نخواهند شد.

 بهره‌برداری از آزمایشگاه "۱۷۰۲۵" سنجش مواد نفتی در مرز خسروی طی آینده نزدیک
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۲۸ مرداد) برگزار شد.

"محمد‌نبی احمدی" در ابتدای این نشست با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت:حوادث تاریخی و غرور‌آفرین هر ملتی در دنیا توسط خبرنگاران ثبت و ضبط می‌شود و با مطلع شدن حاکمیت‌ها از این رویدادها تحولات عمیقی رقم می‌خورد.

 کسب رتبه نهم دانشگاه رازی در نظام  رتبه‌بندی ISC در سال ۱۴۰۲

 رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه، اشاره‌ای به دستاوردهای این دانشگاه طی دوران مدیریتش داشت و افزود: در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ دانشگاه رازی دارای رتبه ۲۳ در نظام رتبه‌بندی ISC بود که این رتبه در سال ۱۴۰۱ با یازده پله صعود به رتبه ۱۲ ارتقا یافت و در سال ۱۴۰۲ با سه رتبه صعود به رتبه نهم رسید.

 اخذ مجوز راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه رازی در سال ۱۴۰۲

وی یکی دیگر از دستاوردهای مهم دانشگاه رازی طی این مدت را  ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه رازی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی در کرمانشاه وجود داشت، اخذ مجوز برای تاسیس پارک علم و فناوری در دانشگاه رازی کرمانشاه ممکن نبود، اما با تلاش‌های انجام گرفته توانستیم مجوز ایجاد پارک علم و فناوری  دانشگاه رازی را در اسفند‌ماه ۱۴۰۱ دریافت و در نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نیز این‌ پارک افتتاح شد.

 راه‌اندازی آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ در مرز خسروی

احمدی از جمله اقدامات دیگر دانشگاه رازی را راه‌اندازی آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ که یک استاندارد جهانی و کارشناسانه مخصوص  آزمایشگاه‌های تست و واسنجی مواد سوختی و نفتی است عنوان کرد و گفت: پیش از آزمایشات مورد نظر با ارسال به استان‌های دیگر انجام می‌شد که با راه‌اندازی نهایی این آزمایشگاه، در آینده نزدیک، آزمایشات در مرز خسروی و شهرستان قصر‌شیرین انجام و مدت زمان انجام آن تسریع می‌شود.

راه‌اندازی مرکز رسمی آموزش زبان فارسی در دانشگاه رازی

رئیس دانشگاه رازی اشاره‌ای هم به راه‌اندازی مرکز رسمی آموزش زبان فارسی در این دانشگاه داشت و افزود:در راستای یادگیری و آشنایی دانشجویان خارجی، با زبان فارسی این مرکز راه‌اندازی شد و تمامی دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های سراسر استان مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند با حضور در این کلاس‌ها زبان فارسی را یاد بگیرند.

اخذ مجوز راه‌اندازی دفتر کنسولگری در دانشگاه رازی

احمدی دستاورد دیگر دانشگاه رازی در دوران مدیریتش را، اخذ مجوز راه‌اندازی دفتر کنسولگری در دانشگاه رازی، عنوان کرد و بیان داشت:در راستای تسهیل امور دانشجویان خارجی، دفتر کنسولگری ایران در دانشگاه رازی راه‌اندازی شد و تمامی کارهای مرتبط با امور دانشجویان خارجی در این کنسولگری انجام می‌گیرد.

۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی مشغول به تحصیل هستند

 وی در گوشه دیگری از سخنانش تعداد دانشجویانی که در دانشگاه رازی اشتغال به تحصیل دارند را ۶۰۰ دانشجو از کشورهای عراق، افغانستان، آلمان، نیجر، سوریه عنوان کرد و بیان داشت: تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های دولتی کشور رایگان است اما از دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های  دولتی ایران تحصیل میکنند مبالغی دریافت می‌شود که درآمد خوبی است.

 دانشگاه رازی دانشگاه پیش‌رو کشور در اتصال به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت/کسب ۵۰ مدال طلا مسابقات ورزشی توسط دانشجویان دانشگاه رازی در سطح منطقه‌ای

این مسئول از جمله دیگر اقدامات دانشگاه رازی را اتصال به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک، به عنوان دانشگاه پیش‌رو در کشور، اجرای طرح دیگری در قالب پروژه هوشمند‌سازی و کسب رتبه اول کشور، دریافت مجوز راه‌اندازی دانشکده علوم‌و فناوری راهبردی با رشته‌های پیشرفته‌ای مانند؛ نانوتکنولوژی،تجارت الکترونیک و.... افتتاح مرکز رشد تخصصی در حوزه علوم انسانی، کسب ۵۰ مدال طلا در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح منطقه‌ای در سال ۱۴۰۲ و حضور در المپیاد ورزشی که در حال انجام است و نتیجه نهایی آن هنوز مشخص نشده است و بر اساس آمار، تاکنون موفق عمل شده، عنوان کرد.

تحقق بیش از ۱۰۰ درصد بودجه دانشگاه رازی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

 رئیس  دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه از تخصیص و جذب بیش از صد‌درصد بودجه این دانشگاه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۱۵ درصد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۱۱ درصد بودجه این دانشگاه تحقق

یافت که بر اساس آمار با گذشت ۵۲ سال از عمر دانشگاه رازی، جذب و تحقق بودجه بیش از ۱۰۰ درصد در این دانشگاه اتفاق نیفتاده و موضوعی بی‌سابقه است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد