//
کدخبر: ۴۷۹۲۹۸ //
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه:

فعالیت ۶۲۰ کانون فرهنگی،هنری در مساجد استان/ منابع دولتی و نهادهای فرهنگی،‌نقطه اتصال خلق اتفاقات فرهنگی، هنری هستند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه از فعالیت ۶۲۰ کانون فرهنگی، هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: منابع دولتی و نهادهای فرهنگی، نقطه اتصال خلق اتفاقات فرهنگی، هنری در حوزه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد هستند.

فعالیت ۶۲۰ کانون فرهنگی،هنری در مساجد استان/ منابع دولتی و نهادهای فرهنگی،‌نقطه اتصال خلق اتفاقات فرهنگی، هنری هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست ‌خبری سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز ( ۱۸مهر) برگزار شد‌.

حجت‌الاسلام "غلامعلی قدیریان"، در ابتدای این نشست، اشاره‌ای به تعداد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در استان داشت و اظهار کرد: در حال حاضر ۶۲۰ کانون فرهنگی، هنری در مساجد استان فعالیت دارند که بیش از ۱۰۰ کانون آن مختص مساجد اهل سنت است.

 وی همچنین تعداد کتابخانه‌های فعال در کانون‌های مساجد استان را ۲۰۰ کتابخانه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۵ کتابخانه دارای کتاب‌دار هستند و کتاب‌‌هایی گوناگونی  درحوزه‌های مختلف در این‌ کتابخانه‌ها وجود دارد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه، در ادامه به اقدامات انجام شده در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اشاره داشت و گفت : پویش "نصر مقاومت" از جمعه نصر با حضور رهبرمعظم انقلاب در نماز عبادی سیاسی جمعه آغاز شد و کانون‌های مساجد در قالب این پویش به تولید محتوا و کلیپ به صورت چند‌رسانه‌ای خواهند پرداخت و در ۲۵ مسجد نیز مواکبی برای آگاه‌سازی مردم با جنگ و جبهه مقامت در حال فعالیت هستند.

 حجت‌الاسلام قدیریان، از دیگر برنامه انجام شده در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان را برگزاری همایش فعالین فرهنگی مساجد به مناسبت هفته وحدت در تهران عنوان کرد و بیان داشت: در این همایش ۵۰ نفر از روحانیون اهل تسنن استان حضور یافتند.

 وی در ادامه  از حضور ۳۵ کانون تخصصی فرهنگی، هنری بانوان در استان خبر داد و گفت: این کانون‌ها در حوزه خانواده، جمعیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی فعالیت دارند و هفته گذشته نیز ۲۵ نفر از این خواهران برای حضور در همایش سراسری جمعیت و خانواده که طی دو روز انجام شد، دعوت شدند و در حال حاضر نیز در حوزه آموزش در محلات حضور فعال دارند.

حجت‌الاسلام قدیریان در گوشه دیگری از سخنانش به برگزاری مسابقات قرآنی "مدهامتان" اشاره کرد و افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات در بخش‌های مختلف شامل حفظ، قرائت، مفاهیم، اذان و... در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان در حال انجام است و برگزیدگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی همچنین از اجرای طرح "طراوت" با مشارکت آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خبر داد و گفت: در راستای رشد و بارور کردن روحیه مذهبی دانش‌آموزان این طرح از ابتدای مهر‌ماه سال‌جاری در هشت استان از جمله کرمانشاه آغاز شده و تا پایان شهریور‌ماه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، در این طرح زیست بوم محله، مدرسه و مسجد در این طرح به عنوان بستری برای رشد و تعالی دانش‌آموزان مدنظر قرار گرفته شده و برای اجرای این طرح ساعتی از وقت خود را در مساجد می‌گذرانند.

 به گفته حجت‌الاسلام قدیریان، ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بدون بازوان اجرایی و فکری شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به نتیجه  نخواهد رسید و در واقع حلقه اتصال این کانون‌ها در کرمانشاه منابع دولتی و دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی هستند که با همکاری آنها اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان در ادامه به اقدامات در دست اجرای این ستاد اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته در شش‌ماهه دوم سال‌جاری قصد داریم در مرحله دوم این طرح کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد را در حاشیه شهر و مناطق محروم تقویت نماییم و با تولید سرودهای فاخر، نمایش‌های مناسب با مسائل مهم در این مناطق، مباحث قرآنی و... کارهای خوبی در این محلات انجام دهیم.

وی همچنین از رونمایی تصویر نقاشی شده یکی از مساجد فاخر کرمانشاه در روزهای آتی که توسط یکی از روحانیون کشیده شده است خبر داد و گفت: در ۱۸ مهر‌ماه هم همایش تجلیل از فعالان حوزه کتابخانه‌ها، بانوان، مسابقات مدهامتان و... در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان را خواهیم داشت و سالن اجتماعات محل برگزاری این همایش نیز به نام شهید "شاهرخ  دایی‌پور" مزین خواهد شد.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۹۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد