//
کدخبر: ۴۸۱۲۲۲ //

سیم کارت بین‌المللی چیست؟ چگونه می‌توان آن را تهیه کرد؟

در سفرهای خارجی با داشتن سیم‌کارت بین‌المللی از هزینه‌های بالای رومینگ جلوگیری می‌کنید.

سیم کارت بین‌المللی چیست؟ چگونه می‌توان آن را تهیه کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با داشتن خط بین‌المللی بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت، در کشورهای مختلف تماس بگیرید، پیامک بفرستید و از اینترنت استفاده کنید. اگر نمی‌دانید که برای سفرهایتان، رومینگ بهتر است یا خرید سیم‌کارت بین‌المللی، نگران نباشید. در این مقاله، به شما توضیح می‌دهیم که سیم کارت بین المللی چیست، چگونه باید آن را تهیه کنید و چه تفاوتی با رومینگ دارد. در نهایت به شما می‌گوییم که آیا باید خط بیم‌المللی بخرید یا از رومینگ سیم‌کارت خودتان استفاده کنید؛ بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سیم کارت بین المللی چیست؟

سیم‌کارت بین‌المللی به شما اجازه می‌دهد در چند کشور مختلف از یک شماره استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به تعویض خط داشته باشید یا هزینه‌های بالای رومینگ را بپردازید. این سیم‌کارت‌ها توسط شرکت‌هایی ارائه می‌شوند که با اپراتورهای تلفن همراه در کشورهای مختلف همکاری می‌کنند.

با این سیم‌کارت، نیازی نیست در هر کشور یک خط جدید بخرید؛ وقتی به کشوری جدید سفر می‌کنید، سیم‌کارت بین‌المللی شما به‌صورت خودکار به شبکه آن کشور متصل می‌شود. با این خط می‌توانید تماس بگیرید، پیامک بفرستید و از اینترنت همراه استفاده کنید. هزینه‌های تماس و اینترنت با سیم‌کارت بین‌المللی معمولاً کمتر از هزینه‌های رومینگ است؛ بنابراین اگر مدام در سفر هستید، یا در چند کشور مختلف کار می‌کنید، خرید این سیم‌کارت تصمیمی هوشمندانه است.

سیم کارت بین المللی برای استفاده از یک شماره در همه کشورها

چگونه سیم کارت خود را بین المللی کنیم؟

شما نمی‌توانید خط خود را به‌طورمستقیم تبدیل به سیم‌کارت بین‌المللی کنید؛ یعنی امکان اینکه سیم‌کارت فعلی‌تان، مثل خط ایرانسل یا همراه اول، را بین‌المللی کنید، وجود ندارد. برای داشتن یک شماره بین‌المللی، باید سیم‌کارتی جدید بخرید که توسط شرکت‌های بین‌المللی ارائه می‌شوند. این سیم‌کارت‌ها از همان ابتدا برای استفاده در چندین کشور طراحی شده‌اند و به شبکه‌های اینترنتی کشورهای مختلف متصل می‌شوند.

اما اگر فقط سفری کوتاه به خارج از کشور دارید و بیشتر زمانتان را در ایران می‌گذرانید، خرید سیم‌کارت بین‌المللی به‌صرفه نیست. درواقع قیمت سیم کارت بین المللی بالاست و استفاده از خدمات آن در ایران نیز هزینه خیلی بالایی دارد.

در این شرایط، بهتر است به‌جای خرید سیم‌کارت بین‌المللی، یک خط رند ایرانی بخرید؛ چون هم برای شما ارزش ماندگارتری دارد و هم در داخل کشور کاربردی‌تر است. با‌این‌حال اگر تصمیم به خرید سیم کارت بین المللی دارید، در بخش بعدی به شما می‌گوییم از کجا باید آن‌ها را تهیه کنید.

نحوه تهیه سیم کارت بین المللی؛ نکته‌هایی که باید قبل از خرید به آن توجه کنید

سایت‌های مختلفی برای خرید سیم‌کارت بین‌المللی در ایران وجود دارند. شما باید به این سایت‌ها بروید و با مقایسه سیم‌کارت‌های مختلف موجود در هر سایت، خط موردنیازتان را بخرید. اما باید توجه داشته باشید که این سیم‌کارت‌ها قیمت بالایی دارند. به همین دلیل، قبل از خرید، باید به نکته‌هایی مهم دقت کنید:

  • قابلیت دریافت تماس از ایران: برخی سیم‌کارت‌های بین‌المللی امکان دریافت تماس و پیامک از ایران را دارند. مثلاً سیم‌کارت‌هایی استونی از ایران هیچ تماس یا پیامکی را دریافت نمی‌کنند؛ اما سیم‌کارت‌های آمریکا، کانادا و انگلستان این قابلیت را دارند.

  • پشتیبانی در کشورهای مختلف: سیم‌کارت‌های بین‌المللی باید در کشورهای متفاوتی آنتن داشته باشند. سیم‌کارت‌های استونی، کانادا و آمریکا معمولاً در ۱۸۵ کشور دنیا آنتن دارند و به شما امکان استفاده از خدمات تماس و اینترنت را در سفرهای بین‌المللی می‌دهند؛ بنابراین، اگر مرتباً به کشورهای مختلف سفر می‌کنید، سیم‌کارت‌هایی با پوشش جهانی بیشتر را بخرید.

  • قیمت و هزینه‌های جانبی: سیم‌کارت‌های بین‌المللی هزینه‌های متفاوتی برای تماس و اینترنت دارند. سیم‌کارت‌های استونی معمولاً برای وریفای سایت‌های خارجی و دریافت پیامک ارزان‌تر هستند. تعرفه سیم‌کارت‌ها در سایت‌های عرضه‌کننده مشخص است.

  • نوع شماره و کاربرد: اگر نیاز به وریفای حساب‌های خارجی مثل PayPal یا سایر سایت‌ها را دارید، سیم‌کارت‌های استونی یا انگلستان مناسب‌تر هستند. این سیم‌کارت‌ها برای وریفای حساب‌ها در اکثر سایت‌های خارجی استفاده می‌شوند و پیامک وریفای رایگان نیز دارند.

با‌توجه‌به نیازهای خود و در نظر گرفتن این موارد، سیم‌کارتی بین‌المللی بخرید و از امکانات آن بهره‌مند شوید. در بخش بعدی با مقایسه جامع به شما می‌گوییم که استفاده از رومینگ بهتر است یا خرید خط بین‌المللی؛ بنابراین قبل از خرید شماره بین‌المللی، حتما بخش بعد را با دقت بخوانید.

توجه به قیمت و هزینه‌های جانبی هنگام خرید سیم کارت بین المللی

بررسی ارزش خرید سیم‌کارت بین‌المللی در مقابل استفاده از رومینگ

اگر برای مدتی کوتاه به خارج از کشور سفر می‌کنید و بیشتر زمانتان را در ایران می‌گذرانید، استفاده از رومینگ سیم‌کارت ایرانی بهتر و به‌صرفه‌تر است. با رومینگ، شما با همان شماره اصلی خود تماس‌ می‌گیرید و پیامک‌ می‌فرستید، بدون اینکه نیازی به خرید سیم‌کارت جدید داشته باشید. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه‌ رومینگ، نسبتا بالاست؛ اما اگر سفرتان کوتاه است و نمی‌خواهید شماره خود را تغییر دهید، استفاده از رومینگ مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید خط بین‌المللی است.

در مقابل، اگر دائم به کشورهای مختلف سفر می‌کنید، خط بین‌المللی بخرید. هزینه‌ تماس و اینترنت با این سیم‌کارت‌ها در سطح جهانی کمتر است، اما برای کسانی‌که بیشتر در ایران هستند، استفاده از این خط‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست. علاوه‌بر این، خرید سیم‌کارت رند داخلی، چه برای استفاده روزمره و چه برای روابط کاری، ارزش بیشتری دارد؛ بنابراین، اگر مدت سفرهای خارجی شما محدود است و بیشتر در ایران فعالیت می‌کنید، داشتن سیم‌کارت رند داخلی هم از نظر اقتصادی بهتر است و هم ارزش بیشتری دارد.

به‌جای سیم‌کارت بین‌المللی، از سایت رند خط داخلی خاص بخرید.

در این مقاله دانستید که سیم کارت بین المللی چیست؛ شما می‌توانید با این خط بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت، در چندین کشور دنیا تماس بگیرید، پیامک بفرستید و از اینترنت استفاده کنید. این سیم‌کارت‌ها به شبکه‌های محلی کشورهای مختلف متصل می‌شوند. برای کسانی که مرتباً به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، خرید سیم‌کارت بین‌المللی انتخابی هوشمندانه است.

بااین‌حال، اگر شما بیشتر زمانتان را در ایران می‌گذرانید و فقط گاهی سفر خارجی می‌روید، خرید سیم‌کارت بین‌المللی به‌صرفه نیست. در این شرایط، یک سیم‌کارت رند داخلی بخرید که علاوه‌بر ارزش بالا، برای ارتباط داخلی و برندینگ شخصی بسیار مناسب‌ است.

برای خرید شماره‌های خاص اپراتورهای داخلی، به سایت رند سر بزنید. در سایت رند، از بین طیف گسترده‌ شماره‌های خاص و رند، سیم‌کارت مناسب خود را با قیمت‌ کارشناسی‌شده بخرید. سایت رند با همکاری بهترین و مطمئن‌ترین فروشندگان خط از سراسر ایران مکانی امن برای خریدوفروش سیم‌کارت است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۱۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد