//
کدخبر: ۳۹۷۵۲۲ //
در همایش ملی آموزش‌عالی غرب کشور؛

" تالار افتخارات" و"مرکز مطالعات تاریخی‌ آموزش‌عالی" در دانشگاه رازی افتتاح می شود.

در همایش ملی آموزش‌عالی غرب کشور "تالار افتخارات "و"مرکز مطالعات تاریخی آموزش‌عالی" در دانشگاه رازی افتتاح می شود.

 

" تالار افتخارات" و"مرکز مطالعات تاریخی‌ آموزش‌عالی" در دانشگاه رازی افتتاح می شود.
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری همایش ملی آموزش‌عالی درغرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه رازی، امروز( ششم اردیبهشت 1402) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

 در ابتدای این نشست دبیر علمی همایش ملی آموزش‌عالی در غرب کشور اظهار کرد: این همایش نتیجه تلاش بیش از دوسال به پشتوانه دستاوردهای ۵۰ ساله دانشگاه رازی است که با حضور سخنرانان وارائه مقالات علمی شنبه نهم اریبهشت‌ماه رقم خواهد خورد.

دکتر "روح‌الله بهرامی" لازمه برگزاری این همایش را تبیین جایگاه دانشگاه رازی طی پنجاه سال عنوان کرد و افزود: در این همایش با بازنگری تلاش‌های دانشگاه‌رازی در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی آینده‌نگری‌هایی هم قطعا اندیشیده خواهد شد.همچنین "مرکز مطالعات تاریخی آموزش‌عالی" نیز افتتاح خواهد شد.IMG_20230426_120329

وی از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش را افتتاح "تالار افتخارات" دانشگاه رازی و بصری سازی دستاوردهای علمی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: همچنین آرشیو مرکز اسناد آموزش عالی نیز افتتاح خواهد شد.

دبیرعلمی همایش ملی آموزش‌عالی در غرب کشور در ادامه از افتتاح چند موزه شامل اسناد تاریخی، تجهیزات سخت، تربیت‌بدنی و... نیز در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: به طور کلی در این همایش دستاوردهای ۵۰ ساله دانشگاه رازی برای مشاهده عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

بهرامی تعداد کل مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش را 71 مقاله عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد 15مقاله به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شده و پس از انجام فرآیند علمی، چاپ و در روز همایش از آنها رونمایی خواهد شد.

 به گفته دبیر علمی همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور اولین "تاریخ مستند و مصور" از زمان تاسیس دانشگاه رازی در سال 1351 لغایت سال 1360 نیز در این همایش رونمایی خواهد شد.

در ادامه این نشست دکتر "سجاد دادفر" دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: با انجام جلسات متعدد طی یکسال گذشته تلاش‌هایی را در راستای حفظ شان دانشگاه رازی به عنوان دومین دانشگاه جامع غرب کشور انجام داده‌ایم.IMG_20230426_120331

وی افزود: دانشگاه رازی از بدو تاسیس در سال1351، درغرب کشور فعال بوده که نشان از گستره تاریخی آن دارد و بر این اساس، در پنجاهمین سالگرد تاسیس این دانشگاه سعی کرده‌ایم با برگزاری همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور شان و جایگاه دانشگاه رازی را به نمایش بگذاریم.

دادفر از جمله میهمانان ویژه این همایش را وزیر علوم تحقیقات و فناوری، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معاونین آموزشی و پژوهشی وزارت علوم، نمایندگاه مردم استان در مجلس، رئیس کمیته آموزش‌ مجلس،روسای ادواری دانشگاه، روسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور شامل دانشگاه آیت‌الله بروجردی و دانشگاه‌‌های کردستان، ایلام ولرستان عنوان کرد و بیان داشت: در روز همایش از دانشمندان یک درصد برتر جهان در دانشگاه رازی،برگزیدگان جشنواره‌های بین‌المللی، روسای ادواری دانشگاه و پیشکستوتان، اساتید و کارکنان این دانشگاه تجلیل خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۵۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد