//
کدخبر: ۴۳۵۲۲۹ //
استاندار کرمانشاه:

شبهات پرداخت هزینه‌‌های اشتغالزایی معتادین از محل بودجه استانی صحت ندارد

استاندار کرمانشاه در شورای اداری شهرستان کنگاور گفت: شبهات مربوط به پرداخت هزینه‌‌های اشتغالزایی معتادین در مجتمع صیانت کنگاور، از محل کارخانه‌ها و بودجه استانی صحت ندارد.

شبهات پرداخت هزینه‌‌های اشتغالزایی معتادین از محل بودجه استانی صحت ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد‌طیب‌ صحرایی استاندار کرمانشاه در شورای اداری شهرستان کنگاور اظهار کرد: سرحلقه و زنجیره نامبارک اعتیاد و پیامدهایی که این معضل به همراه دارد جامعه امن و سالم را به جامعه نگران تبدیل خواهد کرد.
وی افزود: مجموعه ۲۰ هکتاری مجتمع صیانت از بهبودیافتگان اعتیاد با هم‌فکری و هم افزایی موجود در اختیار افراد آسیب‌دیده از اعتیاد در استان قرار خواهد گرفت.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: افراد معتاد گاها از خانواده‌ تحصیل‌کرده، متمول و‌متمدن هستند و این اتفاق ممکن است برای هر خانواده‌ای بیفتد پس اینکه افرادی می‌گویند نباید معتادین در کنگاور نگهداری شوند بدانند ممکن است این موضوع برای خانواده خودشان هم اتفاق بیفتد.
صحرایی افزود: شبهاتی که در مورد پرداخت هزینه‌ اشتغالزایی معتادین از محل کارخانه‌های استان تامین شده است صحت ندارد و از منابع و بودجه استانی نیز هزینه نمی‌شود.
وی اضافه کرد: قسمتی از هزینه اشتغالزایی این افراد از حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و قسمت اعظم آن نیز از بودجه ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر تامین شده است و هزینه درمان آنها نیز از محل منابع ملی اخذ نشده است.
این مقام مسئول افزود: پس از جمع‌آوری معتادین استان در مرحله اول این افراد غربالگری و سم زدایی می‌شوند و در مرحله دوم‌ به مهارت‌ افزایی، آموزش روحی، جسمی و فکری آنها خواهند پرداخت و در مرحله سوم نیز این افراد با تداوم مراقبت تا ورود به فضای جامعه تحت حمایت قرار می‌گیرند.
صحرایی در گوشه دیگری از سخنانش به دغدغه مسئولین و مردم مبنی بر اضافه شدن یک بخش به شهرستان کنگاور نیز گفت: این موضوع در وزارت کشور مطرح و مراحل آن طی شده است و در حال حاضر در صف نوبت هیات دولت است که در صورت مصوب شدن اجرایی خواهد شد.
وی همچنین از پیگیری استانی و ملی آبگیری سد آناهیتا (کبوترلانه) در دی ماه خبر داد و گفت: اقداماتی نیز برای رفع تنش آبی شهرستان کنگاور انجام گرفته که به زودی به نتیجه خواهد رسید. و در هفته پیشرو نیز اخبار خوب دیگری در این حوزه به اطلاع مردم استان و شهرستان کنگاور خواهد رسید.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۲۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد