//
کدخبر: ۴۶۰۶۱۶ //

اهتمام پلیس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی/کاهش ۱۴ درصدی سرقت و جرم در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان با اشاره به آثار منفی آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش احساس امنیت در فضای جامعه، از اهتمام پلیس برای مقابله با آن‌ها و عزم جزم پلیس برای پیشگیری و در عین حال مقابله با جرائم خبر داد .

اهتمام پلیس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی/کاهش 14 درصدی سرقت و جرم در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار "مهدی حاجیان" در همایش ملی پیشران‌های سرکش اجتماعی، اسیب ها و جرائم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از مطالبات جدی و به حق مردم برخورد با آسیب های اجتماعی به عنوان عامل تهدید کننده امنیت جامعه است .

وی ادامه داد: در همین راستا پلیس خدمتگزار مصمم تر از همیشه تلاش می کند تا علاوه بر مقابله با آسیب های اجتماعی، شرایطی برای کاهش و یا رفع آن ها نیز فراهم کند که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی هم در این خصوص انجام گرفته است .

سردار حاجیان با بیان اینکه امروز باید با روش های نوین به مقابله با جرائم پرداخت، بر شناسایی کانون های تشکیل جرم تاکید کرد و گفت: اگر این کانون ها شناسایی شوند می تواند برنامه های علمی را هم برای مهار آن ها تدوین کرد .Untitled

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از همین آسیب های پیشران و سرکش اجتماعی در استان کرمانشاه موضوع سرقت بود که توانستیم با انجام اقدامات پیشگیرانه نه تنها آن را کنترل کنیم بلکه آن را 14 درصد نسبت به سال قبل کاهش دهیم .

وی ادامه داد: امروز دیگر نمی توان تنها با افزایش مجازات ها، در پی کاهش جرائم و کنترل آسیب های اجتماعی باشیم بلکه باید راه حل علمی و عملی برای آن ها پیدا و طبق برنامه طراحی شده حرکت کنیم .

سردار حاجیان افزود: یکی دیگر از آسیب های اجتماعی کرمانشاه بالا بودن میزان تصادفات دورن شهری بود که برای متوقف کردن آن تصمیم گرفتیم قرارگاه کاهش تصادفات را از پشت میز به داخل شهر و خیابان ببریم و از نزدیک علل را جستجو و برای رفع آن چاره اندیشی کنیم .

رئیس پلیس استان کرمانشاه یادآوری کرد: این اقدام ثمربخش نیز بود و توانستیم با اصلاح برخی نقاط هندسی، اصلاح روشنایی معابر، نصب سرعت کاه و ... سوانح منجر به جرح و فوت و حتی خسارتی را کاهش دهیم .

وی اعتیاد را یکی دیکر از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: برای این موضوع هم تا جایی که امکان پذیر بوده پلیس ورود پیدا کرده است و امروز نوبت دیگر دستگاه های متولی است تا با فراهم کردن محیط های نگهداری این افراد زمینه ای فراهم کنند تا همه این افراد جمع آوری و اقدامات بازپروری آن ها برای شروع زندگی دوباره انجام گیرد .

سردار حاجیان در پایان با اشاره به رویکرد ایجابی و اجتماعی - فرهنگی پلیس، یادآور شد: در حال برخوردهای قهری و سلبی با افراد مجرم نیز همچنان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد