//
کدخبر: ۴۶۲۱۳۳ //
مدیرکل میراث فرهنگی استان:

فعالیت بیش از ۲۵‌هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان کرمانشاه/ صنایع دستی حاصل تفکر، ابتکار وخلاقیت یک ملت است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی از فعالیت بیش از ۲۵‌هزار نفر در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد وگفت: صنایع‌دستی حاصل تفکر، ابتکار وخلاقیت یک ملت است.

فعالیت بیش از ۲۵‌هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان کرمانشاه/ صنایع دستی حاصل تفکر، ابتکار وخلاقیت یک ملت است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین روز جهانی صنایع دستی با حضور مدیران و‌مسئولین استانی عصر امروز(۲۰ خرداد) در محوطه تاریخی تاق‌بستان برگزار شد.

"داریوش فرمانی" مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تبریک ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: هرساله در هفته صنایع دستی از تعدادی از هنرمندان این حوزه تجلیل و رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب نیز در محوطه تاریخی تاق‌بستان برگزار می‌شود.

وی افزود: ایران تنها کشور خاورمیانه است که  رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در آن برگزار می‌شود و استان کرمانشاه افتخار دارد هرساله این رویداد را در محوطه تاریخی تاق‌بستان برگزار نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین اثر ساخته دست بشر در ایران مربوط به ۷۰۰‌هزار سال پیش و مربوط به دوره پارینه سنگی است گفت: صنایع دستی حاصل فکر،خلاقیت ابداع، تفکر و ابتکار یک ملت است و اگر پژوهشگری بخواهد در مورد آن ملت پژوهش نماید حتما به سراغ صنایع دستی آن ملت خواهد رفت.

به گفته فرمانی ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی با سرمایه‌گذاری اندک و مواد اولیه قابل دسترس، امکانپذیر است و توجه به‌ این‌ حوزه  در ایجاد اشتغال ضروری است.

 وی در ادامه از فعالیت بیش‌ از ۲۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان خبر داد و بیان داشت: استان کرمانشاه دارای ۷۵ رشته صنایع دستی، ۱۶۹ اثر صنایع دستی دارای مهر اصالت ملی و هشت اثر صنایع دستی دارای مهر اصالت جهانی می‌باشد.

 فرمانی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای سه بازارچه دائمی در شهرستان‌های کرندغرب، اسلام‌آبادغرب و کرمانشاه است گفت:برای توسعه و پیشرفت صنایع دستی استان نیازمند ایجاد بازارچه‌های دائمی در ورودی و خروجی‌های استان هستیم هرچند بیش از ۲۶ بازارچه‌‌های موقت درایام عیدنوروز، اربعین و فصول دیگر سال در استان‌راه‌اندازی می‌شود اما ایجاد بازارچه‌‌های دائمی اثرگذارتر خواهد بود.

وی در ادامه از آموزش ۵۰۰ هنرجو در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان خبر داد و بیان داشت: امیدواریم با تامین اعتبار در سال‌جاری بتوانیم تعداد افراد آموزش دیده در این حوزه را افزایش دهیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان در پایان از موافقت استانداران اربیل، سلیمانیه و گرمیان  عراق برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی درسفر اخیر استاندار کرمانشاه و هیات همراه به این کشور خبر داد و گفت: در صورت انعقاد تفاهم‌نامه این نمایشگاه‌ها امسال در کشور عراق برگزار خواهد شد.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۱۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد