//
کدخبر: ۴۶۳۴۵۶ //
دادستان کرمانشاه خبر داد؛

شناسایی ۱۴۵۰ مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان/ یازده درصد پرونده‌ها ورودی به سازش منجر شده است

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از شناسایی ۱۴۵۰ مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان خبر داد.


شناسایی ۱۴۵۰ مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان/ یازده درصد پرونده‌ها ورودی به سازش منجر شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 نشست خبری رئیس‌ کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز (۳۰خرداد) برگزار شد.

" حمیدرضا کریمی" دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اجرای مطلوب سند تحول قضایی در استان اظهار داشت: این سند از دستاوردهای شهید رئیسی در زمان تصدی ایشان در دستگاه قضا بود که در راستای اجرای آن طی پنج سال گذشته برای تمامی ارکان قوه قضائیه تعیین مسئولیت شده است.

 ورود ۴۶۶۶۶ فقره پرونده به دادسرای کرمانشاه

 وی در ادامه موجودی پرونده‌های شعب تحقیق از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ را پنج هزار و ۲۸۸  فقره عنوان کرد و افزود: طی این مدت تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرا ۴۶ هزار و ۶۶۶ فقره پرونده و تعداد پرونده‌های خروجی نیز ۴۷هزار و ۴۴۰ فقره بوده است که از نظر عملکردی ۷۷۴ درصد عملکرد مثبت مشاهده می‌شود.

  ورود ۱۹هزار و ۸۰ فقره پرونده به شعب اجرای احکام استان

 دادستان کرمانشاه در ادامه تعداد پرونده‌های ورودی به شعب اجرای احکام را  ۱۹هزار و ۸۰ فقره و تعداد پرونده‌های خروجی را نیز ۱۹هزار و ۲۵۵ فقره عنوان کرد و گفت: در اینحوزه نیز ۱۷۵ درصد عملکرد مثبت داشته‌ایم و تعداد ۱۰هزار و ۴۳۲ پرونده نیز باقی مانده است.

 وجود ۱۲۵۴ فقره پرونده مسن در دادسرای کرمانشاه

کریمی همچنین تعداد پرونده‌های مسن در دادسرای استان طی سال گذشته را چهار هزار و ۵۵۰ فقره اعلام کرد و بیان داشت:در حال حاضر تعداد این پرونده‌ها به ۱۲۵۴ فقره رسیده است.

 مدعی‌العموم کرمانشاه افزود:در حال حاضر تعداد شعب غیر‌متعارف در کرمانشاه که بیش از ۲۰۰ پرونده دارند سه شعبه است که در راستای کاهش اطاله دادرسی رسیدگی به این پرونده‌ها در دستور کار شعب قرار دارد.

 سازش ۱۱ درصدی پرونده‌ها در دادسرای کرمانشاه طی یک سال گذشته

 به گفته کریمی طی یکسال گذشته تعداد پنج هزار و ۱۰۴ پرونده منجر به سازش شده است که این تعداد یازده درصد از کل پرونده‌های دادسرا را در بر می‌گیرد.

وی تعداد رای‌های متقن و وزین در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه را ۸۷ درصد اعلام  کرد و افزود: تنها ۱۳درصد از این رای‌ها نقض شده است.

کاهش جمعیت کیفری استان کرمانشاه

 کریمی اشاره‌ای هم به کاهش جمعیت کیفری در استان داشت و گفت: در حال حاضر استان کرمانشاه رتبه نهم کشور در کاهش جمعیت کیفری را به خود اختصاص داده است که این امر با استفاده از ظرفیت‌ها و برخورد با مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار انجام گرفته است.

کشف ۴۴۸۲ قبضه سلاح شکاری و جنگی در کرمانشاه طی یکسال گذشته

 به گفته دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه طی یکسال گذشته منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری چهارهزار و ۴۸۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری در استان کشف و ضبط شده است که از این تعداد دو هزار و ۸۶۰ قبضه جنگی و یک هزار و ۶۲۲  قبضه سلاح شکاری بوده است.

 کشف ۱۱۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کرمانشاه

وی همچنین میزان کل کشفیات انواع مواد مخدر در استان را سه هزار و ۳۰۲ کیلوگرم عنوان کرد و بیان داشت: در سال جاری نیز یک هزار و ۱۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

 پرونده انتقال آب سد آزادی به دشت حُر در حال بررسی است

کریمی اشاره‌ای هم به پرونده دادرسی انتقال آب از سد آزادی به دشت حر در شهرستان ثلات باباجانی داشت وگفت: ۹۰۰ هکتار از اراضی منطقه باید از طریق این سد، آبی می‌شد که در زمان اجرا از لوله‌هایی استفاده شده که با توپوگرافی منطقه همخوانی ندارد در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و قطعا پس از بررسی دقیق قصور و تعیین خسارت وارده محاسبه و قرار نهایی در این زمینه صادر خواهد شد.

وی در گوشه دیگری از سخنانش به جمع‌آوری سلاح و مهمات در استان اشاره کرد و گفت: هر چند کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما مقادیر زیادی از سلاح و مهمات از طریق مرز‌های استان وارد می‌شود و برای کنترل این معضل ساماندهی مرز باید مدنظر قرار گیرد.

شناسایی ۱۴۵۰ مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان

وی در ادامه تعداد مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان را ۱۴۵۰ نفر عنوان کرد و افزود:برخورد با این افراد قاطع و بدون هیچگونه مماشاتی انجام خواهد گرفت.

دادستان کرمانشاه جلوگیری از انجام جرائم خرد در استان را منوط، به جمع‌آوری معتادین متجاهر عنوان کرد و بیان داشت: هرچند در این زمینه کارهای خوبی انجام گرفته است اما تا زمان جمع‌آوری کامل معتادین متجاهربا این معضل روبرو هستیم.

 کاهش ۲۵درصدی سرقت‌های مهم در استان

وی در پایان از کاهش ۲۵درصدی وقوع جرم در سرقت‌های مهم و افزایش ۱۸ درصدی کشفیات سرقت طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: از سال ۱۳۹۹ تاکنون برای جرائم زیر ۲۰میلیون که شاکی خصوصی داشته باشند پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۳۴۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان