//
کدخبر: ۴۶۵۹۴۵ //

وضعیت هوای قم خطرناک شد/ تعطیلی اداره‌ها در ساعت ۱۱

هوای شهر قم به دلیل وجود ریزگرد‌ها در شرایط «خطرناک» قرار گرفته و هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا برای این شهر رنگ «قهوه‌ای» و عدد 304 را نشان می‌دهد و باید افراد حساس در خانه بمانند.

وضعیت هوای قم خطرناک شد/ تعطیلی اداره‌ها در ساعت 11
به گزارش فرتاک نیوز،

انتظار می‌رود که در ساعات آتی و با گرم شدن هوا، شاخص کیفیت هوا بدتر شود از این رو امروز(یکشنبه ۱۷ تیر) ادارات استان قم (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۱ صبح تعطیل اعلام می‌شود.

در پی افزایش احتمال رخداد گردوخاک و وزش باد شدید در استان قم در روز‌های شنبه و یکشنبه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

این شرایط جوی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و شاهد افزایش دمای هوا تا ۴۴ درجه سانتیگراد نیز خواهیم بود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار درخواست شده تا از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را خودداری و از تردد غیرضروری به منظور کاهش تماس مستقیم با آلاینده هوا اجتناب کنند.

مرکز بهداشت استان از واحد‌های صنفی عرضه مواد غذایی نیز خواسته تا از قرار دادن محصولات غذایی آماده مصرف از قبیل آجیل و خشکبار و ... در خارج واحد و کنار معابر عمومی که در معرض آلودگی هوا هستند، خودداری کنند.

افرادی که به اقتضای کاری چند ساعت در فضای باز قرار می‌گیرند از ماسک تنفسی مناسب و استاندارد استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد