//
کدخبر: ۴۶۹۶۳۹ //

معابر بزرگ راهی شهر کرمانشاه باید انسان محور شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه معابر بزرگ راهی شهر کرمانشاه باید انسان محور شوند، گفت: با توجه وقوع تصادفات فوتی وجرحی و روند افزایشی آن در معابر بزرگ راهی شهر کرمانشاه موضوع در دستور کار کارشناسی پلیس قرار گرفته است.

معابر بزرگ راهی شهر کرمانشاه باید انسان محور شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت: شبکه بزرگ راهی شهر کرمانشاه براساس آئین نامه طراحی معابر احداث نشده و همچنان خودرو محور بوده و اولویت عبور با وسایل نقیله است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر معابر شهری کرمانشاه فاقد امکانات و تجهیزات ایمنی کافی جهت تردد عرضی عابرین است، به همین دلیل دارای بیشترین فراوانی تصادفات از نوع خودرو با عابر به میزان ۸۶ درصد می باشد.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: انسان محور کردن معابر و آرام سازی وایمن سازی معابر از مطالبات پلیس جهت کاهش تعداد متوفیان و مجروحین ناشی از تصادف از دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری می باشد.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه همچنین در خصوص برخی اظهارات و اعتراضات شهروندان و مسئولین استان از سرعت کاههای موجود در بزرگ راه ها، گفت: آرام سازی وایمن سازی جهت کاهش سرعت از خواسه های پلیس راهور بر اساس آیین نامه طراحی معابر (جلد ۶ آیین نامه در خصوص آرام سازی) بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس راهور هیچ گونه نقشی در انتخاب نوع سرعتکاه و نحوه اجرای آن ندارد، یادآور شد: ۲۸ روش جهت آرام سازی معابر وجود دارد که شهرداری باید بر اساس روش‌های آئین نامه ای اقدام نماید.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه یادآوری کرد: این نکته مهم را هم باید مد نظر داشت که تعیین نوع تجهیزات آرام سازی و الزامات مورد نیاز بر عهده حمل و نقل شهرداری است که لازم است در ارتقا ایمنی مد نظر قرار گیرد.

حیدری در پایان با تاکید بر اینکه پلیس راهور تنها ناظر ترافیکی و مسئول نظم دهی به حمل و نقل و ترافیک شهری است، گفت : مسئولیت رعایت الزامات و رعایت استانداردها متناسب با آیین نامه ها از وظایف دیگر دستگاه هاست و پلیس تنها وظیفه نظارت را برعهده دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۹۶۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد